Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:31:47 GMT

٨٠ استخر پرورش ماهی در ایرانشهر و بمپور فعال است

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۷۶۳۵

٨٠ استخر پرورش ماهی در ایرانشهر و بمپور فعال است

عزیز آبسالان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: انواع ماهیان گرمابی از جمله کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد در استخرهای پرورش ماهی ایرانشهر و بمپور پرورش داده می‌شود.

وی بیان کرد: امسال بیش‌از ۴۵ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی شهرستان‌های بمپور و ایرانشهر از سوی شیلات رهاسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اداره شیلات ایرانشهر گفت: ماهی‌های تولید شده در این شهرستان علاوه بر مصرف داخلی به سایر نقاط سیستان و بلوچستان نیز ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: تمامی استخرها در کنار مزارع کشاورزی با هدف استفاده بهینه از آب ساخته شده به طوریکه از آب آنها علاوه‌بر پرورش ماهی برای آبیاری زمین‌های کشاورزی نیز استفاده می‌شود.

آبسالان ادامه داد: بیش‌از ١۵٠ نفر در استخرهای پرورش ماهی در ایرانشهر و بمپور اشتغال دارند. 

وی اظهارداشت: ماهی‌های رها شده در استخرهای پرورش ماهی به صورت رایگان از طریق اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان در اختیار پرورش دهندگان قرار می‌گیرد.

رییس اداره شیلات ایرانشهر دوره پرورش ماهی را هشت تا ١٠ماه ذکر و افزود: با برنامه‌ریزی صحیح و احداث استخرهای دیگر در کنار مزارع می‌توان تولید ماهی را در این شهرستان‌ها به طور چشمگیری افزایش داد.

وی با بیان اینکه سالانه بیش‌از ٢٢٠ تن ماهی از استخرهای پرورش ماهی در شهرستان‌های ایرانشهر و بمپور برداشت می‌شود گفت: تجهیز استخرهای پرورش ماهی به سیستم هواده مهمترین راهکار برای افزایش تولید در واحد سطح، کاهش مخاطرات در طول دوره پرورش و به تبع آن افزایش درآمد قابل ملاحظه پرورش‌دهندگان است.

برچسب‌ها پرورش ماهی سازمان شیلات ایران ایرانشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرورش ماهی سازمان شیلات ایران ایرانشهر پرورش ماهی سازمان شیلات ایران ایرانشهر اخبار کنکور استخرهای پرورش ماهی ایرانشهر و بمپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰ تن است و پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.
وی افزود: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

دیگر خبرها

  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ایرانشهر
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • غرق شدن جوان محلاتی در استخر آب
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات