Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه «المسیره» یمن، واحد نظارت مرکز حقوق بشر و آمار جنایات تجاوزات سعودی - آمریکایی یمن روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای افزود: در این مدت ۱۶ هزار و ۹۷۸ شهروند یمنی بر اثر حملات زمینی، هوایی و دریایی ائتلاف سعودی شهید شده‌اند که سه هزار و ۷۹۰ نفر از آنها کودک و ۲ هزار و ۳۸۱ نفر زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مرکز تعداد مجروحان جنگ تحمیل ائتلاف متجاوز سعودی را ۲۶ هزار و ۲۰۳ نفر اعلام کرد که چهار هزار و ۸۹ نفر آنها کودک و ۲  هزار و ۷۸۰ نفر زن هستند. 

واحد نظارت مرکز حقوق بشر و آمار جنایات تجاوزات سعودی - آمریکایی در یمن با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۱۳۵ مرکز و تاسیسات زیربنایی این کشور در طی مدت یاد شده بر اثر حملات نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان تخریب شده و آسیب دیده است، اضافه کرد: این تجاوز باعث تخریب و خسارت ۱۵ فرودگاه ، ۱۶ بندر، ۳۰۴ ایستگاه برق و ژنراتور و ۵۳۷ شبکه و ایستگاه ارتباطی برق شده است. 

بر اساس این گزارش، در پی حملات هوایی متجاوزان ۲ هزار و ۹۸ مخزن و شبکه آب و یکهزار و ۹۶۵ تاسیسات دولتی و ۲ هزار و ۲۰۰ جاده و پل از سوی ائتلاف متجاوز سعودی در یمن هدف قرار گرفته و تخریب شده است .

در این بیانیه اشاره شده است که در نتیجه این تجاوز ۵۶۵ هزار و ۹۷۳ منزل مسکونی شهروندان غیر نظامی همچنین ۵۷۶ هزار و ۵۲۸ مرکز خدماتی در یمن تخریب و خسارت دیده است. 

همچنین در این مدت بر اثر حملات نیروهای متجاوز ائتلاف ۱۷۶ دانشگاه، یک هزار و ۳۷۵ مسجد، ۳۶۵ مرکز گردشگری و ۳۸۹ بیمارستان و مراکز درمانی تخریب شده است و یا خسارت دیده‌اند.

بر این اساس، در پی این حملات یک هزار و ۹۵ مدرسه و مرکز آموزشی، ۶ هزار و ۷۳۲ چاه و زمین کشاورزی ، ۱۳۲ مکان ورزشی، ۲۴۴ سایت باستانی و ۴۷ مرکز رسانه‌ای بطور عمد از سوی ائتلاف متجاوز سعودی هدف قرار گرفته و تخریب شده است.

بر اساس بیانیه واحد نظارت مرکز حقوق بشر و آمار جنایات تجاوزات سعودی - آمریکایی یمن در ۲ هزار روز جنگ علیه مردم این کشور، ۲۲ هزار و ۴۰۴ موسسه اقتصادی و ۳۹۲ کارخانه، ۲۸۶ تانکر سوخت، ۱۱ هزار و ۲۲۷ موسسه تجاری و ۴۰۷ مرغداری و دامداری تخریب شده و آسیب دیده‌اند.
همچنین طی این مدت هواپیماهای نیروهای ائتلاف بطور عمد ۶ هزار و ۸۹۹ وسیله حمل و نقل، ۴۶۳ قایق ماهیگیری ، ۸۸۴ انبار مواد غذایی، ۳۹۱ جایگاه سوخت، ۶۷۲ بازار و ۷۸۳ کامیون مواد غذایی را هدف قرار دادند و نابود کردند.

عربستان به همراهی برخی کشورهای عربی و با چراغ سبز آمریکا و کمک رژیم صهیونیستی از شش سال پیش تاکنون به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن، این کشور را هدف بدترین حملات هوایی، زمینی و دریایی قرار داده و شدیدترین محاصره نظامی تاریخ معاصر را علیه مردم این کشور در سکوت و بی‌تفاوتی جامعه جهانی و سازمان ملل اعمال کرده است.

برچسب‌ها جنگ یمن یمن آسیای غربی عربستان سعودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ یمن یمن آسیای غربی عربستان سعودی جنگ یمن یمن آسیای غربی عربستان سعودی اخبار کنکور تخریب شده ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مسئول مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران گفت: ساعتی قبل این حادثه به آتش نشانی اعلام و در کوتاه‌ترین زمان دستگاه‌های امدادی و خدماتی در محل حاضر شدند.   ملانوری ادامه داد: انشعابات این واحد برای ایمن سازی با حضور نیرو‌های عملیاتی قطع و شهرداری نسبت به ایمن سازی منطقه اقدامات لازم را ارائه نمود.   وی افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ گونه مصدومی نداشت.

دیگر خبرها

  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • تخریب کنندگان خودرو شهروند ، در دام پلیس
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان