Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-02@03:33:52 GMT

ترامپ دوباره خواستار اعدام قاتلان پلیس شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۷۹۸۳

ترامپ دوباره خواستار اعدام قاتلان پلیس شد

رئیس‌جمهور آمریکا که از خردادماه تاکنون در مقابل خشونت پلیس این کشور علیه معترضان سکوت پیشه کرده و از پلیس جانبداری کرده بود، از شب گذشته تاکنون دوبار خواستار اعدام افرادی شده که پلیس آمریکا را هدف قرار می‌دهند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که از زمان آغاز اعتراضات سراسری در ایالات متحده به خشونت و تبعیض‌ نژادی پلیس آمریکا، معترضان را با القابی، چون اغتشاشگر خطاب کرده بود و خواستار سرکوب اعتراضات شده بود، برای دومین بار از شب گذشته تاکنون، خواستار اعدام فردی شد که به دو افسر پلیس تیراندازی کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روز گذشته، رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که روز شنبه هفته جاری، دو معاون اداره پلیس شهر لس آنجلس در شهر «کامپتن» ایالت کالیفرنیا هدف تیراندازی قرار گرفتند که حال هر دو نفر وخیم است.

رئیس جمهور آمریکا در اولین واکنش خود به این رخداد، یکشنبه عصر به وقت تهران خواستار اعدام ضاربان دو افسر پلیس در صورت مرگ آن‌ها شد.

از طرف دیگر، ترامپ برای دومین بار در مراسم گردهمایی انتخاباتی خود در «هندرسون» ایالت «نوادا» با انتقاد از «جو بایدن» رقیب دموکرات انتخاباتی خود، بر اجرای حکم اعدام برای هرآنکس تأکید کرد که یک افسر پلیس را به قتل برساند.

وی در این سخنرانی با اشاره به برنامه خود برای سرکوب اعتراضات گفت: «بایدن خواستار خشنود کردن و آرام کردن سلطه‌گران است، اما برنامه من بازداشت سلطه‌گران است. ما همچنین معتقدیم که اگر شما یک افسر پلیس را به قتل برسانید، باید حکم اعدام دریافت کنید».

ترامپ با حیوان خطاب کردن فردی که به نیروی پلیس تیراندازی کرده، گفت: «اگر ویدئوی آن حیوان را مشاهده کرده باشید، این حیوان، این حیوان، به سمت خودرو می‌رود تا انسان‌هایی را پیدا کند. همانطور که می‌دانید موقعیت خطرناکی بوده است. (رفته بود تا) انسان‌هایی را پیدا کند. او یک حیوان است. من او را حیوان خطاب می‌کنم و افراد از من به دلیل آنکه او را حیوان خطاب می‌کنند، انتقاد می‌کنند. آن‌ها می‌گویند او انسان است. او انسان نیست، حیوان است. او انسان نیست. جو بایدن مخالف اعدام قاتلان پلیس‌ها است».

رئیس‌جمهور آمریکا در قبال خشونت‌ها در کشورش رویکردی کاملاً متناقض در پیش گرفته است و در حالیکه از زمان قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی که اوایل خردادماه امسال به مدت ۹ دقیقه، گردن وی زیر زانوی پلیس «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا تحت فشار قرار گرفته بود و در نهایت جان خود را از دست داد و پس از آن انتشار کلیپ‌های ویدئویی از خشونت پلیس آمریکا با اقلیت‌ها به خصوص سیاهپوستان، سیاست سرکوب معترضان را در پیش گرفته بود، هم‌اکنون خواستار اعدام آن‌هایی شده است که پلیس آمریکا را مورد حمله تیراندازی قرار می‌دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترامپ پلیس آمریکا تبعیض نژادی رئیس جمهور آمریکا خواستار اعدام پلیس آمریکا افسر پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وبگاه «پلیتیکو» گزارش داد که جمعی از وکلای آمریکایی و غیرآمریکایی با امضای درخواستی رسمی، اقدام نظامی اسرائیل علیه غزه را ناقض قوانین آمریکا و بین‌الملل توصیف کرده‌اند.

دست‌کم ۲۰ تن از ۹۰ حقوق‌دانی که زیر این درخواست را امضا کرده‌اند، در دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا مشغول به فعالیت هستند و از او می‌خواهند که ارائه کمک نظامی به رژیم صهیونیستی را تعلیق کند چراکه اقدام‌های این رژیم در غزه با قوانین آمریکا و بین‌الملل همخوانی ندارد.

آنها قرار است درخواست خود را طی روز‌های آینده به دفتر «مریک گارلند» دادستان کل ارسال کنند. در این نامه که به رؤیت پلیتیکو رسیده است، وکلا از احتمال نقض کنوانسیون‌های ژنو درباره ممنوعیت حملات نامتناسب علیه غیرنظامیان و همچنین نقض قانون کنترل صادرات تسلیحاتی آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی صحبت کرده‌اند.

این تازه‌ترین نشانه از بالا گرفتن اختلاف در دولت واشینگتن در قبال سیاستی است که کاخ سفید نسبت به اسرائیل در پیش‌گرفته و شامل حمایت از رژیم به‌رغم جنایت‌هایی است که در غزه انجام می‌دهد.

در تاریخ ۹ اردیبهشت، «رویترز» برای نخستین بار از اختلاف درونی وزارت خارجه آمریکا و بی‌اعتمادی شماری از مقامات درباره نحوه استفاده رژیم صهیونیستی از تسلیحات آمریکایی خبر داد.

بر اساس تفاهم‌نامه امنیت ملی صادرشده از سوی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده باید تا تاریخ ۸ ماه میلادی مه، در گزارشی به کنگره اعلام کند که آیا تضمین‌های اسرائیل درباره عدم نقض قوانین بین‌المللی هنگام استفاده از تسلیحات آمریکایی را معتبر ارزیابی می‌کند یا خیر.

این در حالی است که بنابر یکی از اسناد درون‌سازمانی وزارت خارجه آمریکا که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسیده است، برخی از مقام‌های بلندپایه دولت واشینگتن به بلینکن گفته‌اند که تضمین‌های اسرائیل را مبنی بر اینکه از تسلیحات اهدایی آمریکا در چارچوب موازین حقوق بشردوستانه بین‌المللی استفاده می‌کند، «معتبر و قابل‌اتکا» ارزیابی نمی‌کنند.

اختلاف‌های داخلی دولت واشینگتن در حالی عیان می‌شود که مقام‌های رسمی بار‌ها مدعی شده‌اند که هیچ مدرکی دال بر نقض قوانین بین‌الملل از سوی اسرائیل وجود ندارد. همین اواخر، «جان کربی» سخنگوی شورای هماهنگی راهبردی کاخ سفید، وجود مدارک مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی را رد کرد.

با عبور شمار قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر، عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی به‌شدت زیر سؤال رفته و موج نارضایتی به دانشگاه‌های معتبر آمریکا هم رسیده است.

دانشجویان آمریکایی به قیمت بازداشت و درگیری با نیرو‌های ویژه پلیس، خواهان هرگونه قطع همکاری نهاد‌های آموزش عالی ایالات متحده با رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • فرار نافرجام قاتلان فراری در خراسان جنوبی
  • قاتلان فراری در دام پلیس آگاهی خراسان جنوبی
  • دستگیری قاتلان جوان ۲۷ ساله بیرجندی
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • نمایش زجر به قیمت لایک!
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند