Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@09:44:11 GMT

چرا دعایم مستجاب نمیشود؟

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۸۰۴۲

چرا دعایم مستجاب نمیشود؟

صحیفه سجادیه معجزه و گنجینه گرانبهایی از امام زین العابدین (ع) است که می‌تواند تمام درد‌های مادی و معنوی را درمان کند. ناطقان: امام سجاد (ع) از «دعا» سلاح ساختند و از «اشک» شمشیر درست کردند و با این سلاح به مصاف ظالمان و جباران رفتند و نگذاشتند سنت تبار شهدا فراموش گردد و حماسه حسین (ع) در غوغای فتح هند و اسپانیا گم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کتاب صحیفه سجادیه، مجموعه‌ای از دعا‌ها و مناجات امام چهارم شیعیان، زین العابدین علی بن الحسین است. صحیفه سجادیه، مجموعه‌ای از ۵۴ دعا و نیایش است که امام سجاد (ع) املا کرده و امام باقر(ع) و برادرش زید بن علی آن را در دو نسخه نوشته‌اند.

 




این کتاب به «انجیل اهل بیت» و «زبور آل محمد» و «اخت القرآن» معروف است. اگرچه در موضوع دعا و
نیایش است، ولی شامل بسیاری از حقایق علوم و معارف اسلامی و عرفانی، و قوانین و احکام شرعی و مسائل حساس سیاسی و اجتماعی و تربیتی و اخلاقی است که در شکل و قالب دعا امام بدان‌ها اشاره کرده‌است.


حجت الاسلام سید جلال موسویان سخنران و پژوهشگر دینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اوضاع سیاسی و اجتماعی دوران امامت امام زین العابدین (ع) بیان کرد:دوران امامت امام سجاد (ع) دوران بسیار سختی برای اسلام بود، به حدی که امکان ارتباط امام با شیعیان و تفسیر علوم قرآنی و تشکیل کلاس درس نبود. حتی زیارت قبر اباعبدالله (ع) با شرایط بسیار سختی مواجه بود.





وی افزود: با کمی مرور تاریخ متوجه می‌شویم دوران امامت حضرت سجاد (ع) دورانی است که از ناحیه بنی امیه و بنی مروان بسیار اذیت می‌شدند و در همین دوران بود که فاجعه حرّه اتفاق افتاد، امام زین العابدین (ع) برای ترویج ، تبلیغ اسلام و تشیع شاگردانی، چون ابوحمزه ثمالی، ابوخالد کابلی را تربیت کردند و به جامعه تحویل دادند.



این کارشناس دینی ادامه داد: امام سجاد (ع) در این تمام سختی‌ها و خفقانی که در طول امامتشان داشتند به مسئله دعا پرداختند که ماحصل آن صحیفه سجادیه‌ای است که به فرموده امام صادق (ع) «هذا خط أبی و املأ جدی بمشهد منی»؛ صحیفه سجادیه به فرمایش جدم امام سجاد (ع)، با دستخط پدرم امام باقر(ع) و در حضور من در حالی‌که شاهد آن بودم نگارش شد.

وی توضیح داد: دعا یکی از برترین عبادت‌ها و وسیله‌ای برای مناجات با خداوند است؛ زیرا دعا نه تنها در رهایی از گرفتاری‌ها و رنج‌های زندگی به انسان کمک می‌کند بلکه گاهی می‌تواند سرنوشت زندگی را تغییر دهد. از این رو، پیشوایان دین به دعا کردن سفارش کرده و خود نیز پیش از همه اهل دعا و مناجات با خداوند بودند.


حجت الاسلام موسویان در ادامه گفت:نکته قابل توجه در صحیفه‌ی سجادیه این است که صحیفه یک دوره معارف بسیار نابی است که حضرت به بهانه‌های مختلف مطالب بسیار مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را در ذیل آن بیان کرده اند، البته دعا‌هایی که از امام زین العابدین (ع) به ما رسیده نزدیک به ۲۰۰ دعا است.

وی بیان کرد: آنچه که امروزه با آن روبرو هستیم و به آن نیاز داریم مسئله دعا است می‌بینیم امروزه در جامعه حتی کسانی که با فضای دعا آشنایی ندارند در موضوع بیماری منحوس کرونا با مسئله دعا خودشان را همراه کرده‌اند و از خداوند طلب یاری می‌کنند.


وی درادامه به دعای هشتم صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: این ایام بهترین زمان برای پرداختن به مسئله دعا و پناه بردن به درگاه الهی است. امام سجاد (ع) در دعای هشتم صحیفه به ۴۴ گناه که ما را از وادی خدا خارج می‌کند اشاره می‌کنند که سبب می‌شود نماز و روزه‌های ما قبول نشود؛ همان مشکلی که مردم با آن روبرو هستند که چرا دعا‌های ما مستجاب نمی‌شود و پاسخ سوال خود را می‌توانند از این دعا بگیرند.

حجت الاسلام موسویان در پایان مطرح کرد:از دیگر دعا‌هایی که در این روز‌ها باید مونس شب و روزمان باشد دعای دهم صحیفه است؛ این دعا در ۶ فراز تنظیم شده و موضوع اصلی آن پناه‌بردن به خداوند است. در فرازی از این مناجات آمده است: «الهی، شیطان، ما را، چون در نافرمانی‌ات او را همراهی کردیم سرزنش می‌کند، پس بر محمد و آلش درود فرست و اکنون که شیطان را به خاطر تو واگذاشتیم و از طرف او به سوی تو روی آوردیم، او را به سرزنش ما شاد مکن»
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: دعا ، مستجاب ، ناطقان ، درمان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دعا مستجاب ناطقان درمان امام زین العابدین صحیفه سجادیه امام سجاد مسئله دعا دعا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۸۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه دوران "سربازی" را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، همه افرادی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند و در حال حاضر بیمه شده تامین اجتماعی باشند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.

 این متقاضیان برای تایید روزهای سپری شده خدمت وظیفه باید به دفاتر پلیس +10 یا سامانه سخا مراجعه و درخواست تایید اصالت کارت خدمت را ثبت کنند و سپس با ارسال پاسخ نامه ظرف مدت یک هفته ادامه مراحل را از شعبه بیمه مورد نظر پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • سجاد آقایی در جایگاه ششم رقابت ماده ۴۰۰متر قرار گرفت
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • سجاد آقایی راهی مرحله بعدی مسابقات شد
  • برنامه و داوران یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • چگونه دوران "سربازی" را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود