Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحشمت اله حیات الغیب در جلسه کارگروه سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران که با حضور مدیر ندامتگاه تهران بزرگ و اعضای این کارگروه برگزار شده بود، افزود: باید مدیریت مصرف آب به صورت شبانه روزی ادامه داشته باشد تا به وضعیت پایدار برسیم.
وی ادامه داد: بنا بر گزارش کارگروه، تحقیقات میدانی و نظرسنجی از زندانیان، سربازان و کارکنان، اکنون کیفیت غذای زندان ها بسیار مطلوب است و تلاش می شود علیرغم تمام محدودیت های اعتباری که در جامعه وجود دارد، جیره های غذایی و بهداشتی زندانیان به دو برابر افزایش یابد تا سطح رضایتمندی آنان ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حیات الغیب با تأکید بر ضرورت سرعت در راه اندازی دادرسی الکترونیکی در این ندامتگاه گفت: با توجه به تعداد مددجویانی که روزانه به مراجع قضایی تهران اعزام می شوند، راه اندازی دادرسی الکترونیکی و رسیدگی قضات از طریق ویدئو کنفرانس جز اولویت های برنامه های اداره کل است که هم سرعت صدور رأی و تعیین تکلیف زندانیان را بالا می برد و هم با کاهش اعزام و بالا بردن امنیت، در هزینه های مالی و نیروی انسانی صرفه جویی می شود.
مدیرکل زندان های استان تهران در خصوص اعزام بیماران به بیمارستان های سطح شهر گفت: با اختصاص بودجه های بیشتر، استخدام پزشکان اورژانس و رسیدگی شبانه روزی کادر درمان در زندان ها به ویژه ندامتگاه تهران بزرگ، سطح خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب است و اعزام های غیرضروری به خارج از زندان جلوگیری می شود.
وی با اشاره به فعالیت های مطالعه و کتابخوانی زندانیان و حجم مرسولات پستی این مرکز اظهار داشت: بایستی کتب باید به صورت مستمر در اختیار آنان قرار گیرد و هفته‌ای یک بار یا در مناسبت‌ها نیز کتاب توسط خانواده ها تحویل زندانیان شود.
بنا این گزارش، در جلسه یادشده که علی رستمی معاون اداری مالی، علی اسمعیلی معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران، علی چهارمحالی مدیر ندامتگاه تهران بزرگ و اعضای کارگروه حضور داشتند، مشکلاتی که طی گزارش و تحقیقات دقیق اعضا ارائه شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم توسط مدیر کل زندان های استان تهران مطرح شد.
کارگروه سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران، به طور مستمر و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، از همه زندان های تابعه بازدید به عمل آورده، پس از تشکیل جلسات تخصصی، مدیر هر مرکز باید مشکلات موجود را با کمک اعضا، تخصیص اعتبارات لازم و نیروهای انسانی حل کرده، در جلسه بعد گزارش تصویری اقدامات انجام شده را ارائه کند. همچنین ارزشیابی سالانه مدیران زندان‌های استان تهران بر اساس نظر نهایی این کارگروه صورت می گیرد.

47231

کد خبر 1432341

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: زندان سازمان زندان ها زندان اوین زندان های استان تهران زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم گفت: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، روح‌الله رازینی شامگاه -جمعه هفتم اردیبهشت- در سفر کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری به استان قزوین در جمع رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اظهار کرد: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

وی اضافه کرد: تسلسل در نظارت کیفیت آموزشی خوب را ضمانت نمی‌کند و حتی در مواردی از بازوهای نظارتی سلب مسئولیت می‌کند، اما به هر حال می‌شود با تقسیم نقش‌ها و وظایف این تسلسل را تا حدودی توجیه کرد. با این حال اصل کار ما توجه به هدف غایی ارزیابی و نظارت در حوزه علمی و دانشگاهی است.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم با بیان اینکه بعضی از مجموعه‌های نظارتی انطباق با ضوابط و قوانین را صرفاً ً رصد می‌کنند و از عدم فساد در سیستم صیانت می‌کنند، تصریح کرد: اما عدم فساد در سیستم به معنای خوب بودن یک سیستم یا نظام علمی و آموزشی نیست. یعنی نبودن نقص لزوماً ً به معنی فضیلت و خوب بودن نیست و حتمأ باید نکات مثبتی هم وجود داشته باشد.

رازینی بنابراین وجه تمایز کار این مرکز توجه به کیفیت است، ادامه داد: از این منظر یکی از دستورکارهای خودمان را پررنگ کردن کیفیت در حوزه آموزش عالی قرار دادیم. عبارت سفر کیفیت را از عبارت سفر تعالی در ادبیات مدیریت و سازمانی به الهام گرفتیم و این عنوان را بر سفرهای استانی مجموعه خود گذاشتیم.

وی یادآور شد: بر این اساس این سفرهای کیفیت آغازگر هفته‌هایی در استان‌ها برای تمرکز روی موضوع کیفیت و کارآیی آموزش دانشگاهی است تا ما هم شناخت پیدا کنیم و مدیران استانی با رویکردهای نظارتی جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آشنا شوند.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه زحمت ارزیابی و نظارت را به هیئت‌های استانی واگذاری کردیم، گفت: استان قزوین یکی از استان‌های موفق در حوزه ارزیابی و نظارت آموزش عالی است و این نظارت و ارزیابی توسط خود استان به خوبی انجام می‌شود.

کد خبر 748184

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد