Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس اعضای فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله کاظم صدیقی دبیر مجمع مهدویت دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این مراسم آیت‌الله صدیقی طی سخنانی با اشاره به اینکه نظام اسلامی حکومتی است حرکت در راستای جامعه جهانی مهدویت را در دستور کار دارد و باید در مسیر توسعه جهان، زدودن شرک و نجات مستضعفان از چنگال مستکبران گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این راستا دستور خدا این است که ابتدا باید خودتان بخواهید و تا خودتان قیام نکنید زمینه برای تحقق حکومت جهانی فراهم نمی‌شود. خوشبختانه امروز در نظام اسلامی قدم‌هایی برای تشکیل حکومت مهدوی مشاهده می‌شود. آرمان انقلاب اسلامی برای ایران و کشور نیست بلکه این آرمان برای همه مستضعفان جهان است.

صدیقی با اشاره به مجلس انقلابی گفت: خدا را شاکریم که پس از چهار دهه از انقلاب مجلسی داریم که برای مهمترین مسئله نظام یعنی ساختن زمینه‌ها برای حکومت جهانی صالح است و ان‌شاالله ریل‌گذاری کشور برای قرار گرفتن در مسیر حکومت جهانی را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: خداا را شکر می‌کنیم که نمردیم و دیدیم مجلس در کنار برخی و تلف کردن‌ها امروز در زمینه یک هدف عالی و آرمان بلند قدم گذاشته است. هدف از تشکیل این جلسه این است که ببینیم مجلس در این راستا چه نقشی می‌تواند داشته باشد و ما چه کمکی می‌توانیم به آنها داشته باشیم.

در ادامه کریمی مدیرعامل بنیاد مهدویت طی سخنانی با اشاره به اینکه در حوزه مهدویت نیاز به اسناد بالادستی داریم گفت: در این زمینه هرگاه رهبر معظم انقلاب ورود داشته‌اند موضوع مهدویت در نظر گرفته شده مانند نقشه مهندسی فرهنگی، سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، سند تحول آموزش و پرورش و... اما در جاهایی هم موضوع مهدویت دیده نشده است که لازم است مجلس شورای اسلامی ورود کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مصوبات و مطالبات و حتی اسناد تدوین شده در حوزه مهدویت به اجرا نرسیده گفت: در حوزه مطالعات اتفاقاتی افتاده اما در اجرا عملاً کاری صورت نگرفته است. در بیانیه گام دوم انقلاب هم شاهد هستیم رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع مهدویت را اشاره کرده‌اند. از مجلس شورای اسلامی توقع داریم که به موضوع اجرا ورود کنند و در این زمینه تلاش داشته باشند.

کریمی از ضرورت تشکیل دبیرخانه در فراکسیون مهدویت مجلس خبر داد و گفت: باید در این فراکسیون دبیرخانه تشکیل شود که بتواند موضوع عملیاتی کردن مصوبات را در دستور کار قرار دهد. همچنین تشکیل کمیته حمایت از برنامه‌های مهدوی و بحث اعلام رسمی روز ۹ ربیع به عنوان روز بیعت با ولایت به همراه تعیین ردیف بودجه مستقل برای موضوع مهدویت از دیگر درخواست های ما از اعضای فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی است.

وی در ادامه از اعضای فراکسیون درخواست کرد تا مجلس شورای اسلامی همایشی با موضوع منجی باوری بین روسای مجلس دیگر کشورها برگزار کند.

به گزارش فارس در ادامه زاهدی رئیس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی درخصوص درخواست‌های اعضای مجمع مهدویت گفت: ما درباره اجرای این پیشنهاد‌ها آمادگی کامل داریم اما به نظر من بهتر است دبیرخانه‌‌ای در شورای مهدویت تشکیل شود و پیشنهادات را به ما برای اجرا ارائه کند زیرا ممکن است مشغله‌های مختلف به ما این امکان را ندهد که کار تحقیقاتی انجام دهیم.

وی ادامه داد: در خصوص موضوع اسناد بالادستی طرح‌ها را شما بنویسید، طی کردن مسیر و روند تصویب و اجرای آن را به ما بسپارید و همچنین درباره بودجه باید جلسه‌ای با آقای قالیباف و کمیسیون بودجه به گذاریم، البته در این زمینه فرصت کم است زیرا آذرماه لایحه بودجه بسته می‌شود. در خصوص برگزاری همایش هم باید بگویم معمولاً مجلس کمتر زیر بار این گونه کارها می‌رود به نظرم می‌توانیم چنین همایشی را به صورت مشترک برگزار کنیم، دعوت از روسای مجالس با ما برگزاری با شما.

در ادامه عفت شریعتی به عنوان سخنگوی فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی تشکیل این فراکسیون را گام کوچکی بعد از ۴۰ سال دانست و گفت: امروز جامعه جهانی نیاز به یک تحول دارد آن هم ظهور است، البته در مسیر تکاملی انقلاب اسلامی گام‌های بزرگی برداشته شده است و مجلس هم در این مسیر همراه خواهد بود.

شریعتی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع گام دوم انقلاب نکات مهمی را بیان کرده‌اند گفت: موضوع تمدن نوین اسلامی از جمله موضوعاتی است که به فرج امام زمان (عج) منتهی می‌شود، حال باید در این راستا گام‌های مهمی برداشته شود که البته حوزه علمیه سهم بسزایی دارد.

شریعتی ادامه داد: مجلس با تشکیل فراکسیون مهدویت وارد عمل شده حال باید کارهایی انجام شود، مهمترین کار در این راستا این است که جوانان امروز را درخصوص موضوع مهدویت مطلع کنیم.

وی با بیان اینکه نهادهای آموزشی کشور نقش بسزایی در راستای اطلاع‌رسانی در زمینه مهدویت دارند، گفت: آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه‌های علمیه باید فعالیت خود را در راستای روشنگری در زمینه مهدویت آغاز کنند و مجلس هم باید قدرت وارد عرصه شود ما باید در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه داشته باشیم و حتی به جامعه جهانی اطلاعاتی درخصوص مهدویت بدهیم تا آنها هم با این نعمت بیشتر آشنا شوند.

در ادامه مالکی عضو فراکسیون مهدویت مجلس با بیان اینکه باید در این زمینه آسیب‌شناسی انجام شود گفت: این آسیب‌شناسی مسیر ما را برای ادامه کار روشن می‌کند. در این زمینه مهمترین بحث، فلسفه مهدویت است که به آن پرداخته نشده، مهدویت موضوعی است که اگر خوب تبیین شود همه به آن اهتمام می‌ورزند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه مشکلات امروز سبب شده حلقه‌های مختلف جامعه از هم جدا شوند و توجه به موضوع مهدویت می‌تواند این حلقه‌ها را به هم متصل کند حتی در خارج از مرزها هم اگر ما موضوع مهدویت را به خوبی تبیین کنیم بسیاری از موضع‌گیری‌ها علیه کشور و انقلاب اسلامی حل می‌شود چون تشنگی این امر در بین علما و دیگر کشورهای اسلامی به واقع وجود دارد، اما متاسفانه هیچ کاری در این زمینه‌ها صورت نگرفته است. البته نهادهای زیادی در خارج از مرزها داریم مانند سازمان فرهنگ و ارتباطات، وزارت خارجه و حتی نیروی قدس سپاه که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

در ادامه الهام آزاد عضو فراکسیون مهدویت مجلس گفت: متأسفانه در کشور ما ارزش‌ها به ضد ارزش و ضد ارزش‌ها به ارزش تبدیل شده است و توجه به موضوع مهدویت بهترین کار و بهترین گام برای بازگرداندن جامعه بر روی ریل اصلی است.

وی ادامه داد: مقصد ما مشخص است و قطب نما هم در اختیار داریم اما این قطب نما نباید دست مسافر کشتی باشد بلکه باید قطب نما را به دست رهبر و هدایت‌کننده کشتی داد تا بتوان به درستی به مقصد رسید.

آزاد با اشاره به نقش مجلس در حوزه مهدویت گفت: اگر قرار است موضوع مهدویت در کشور نهادینه شود باید ابتدا از مجلس آغاز شود تا قوانین به خوبی به تصویب برسد، البته در این زمینه باید به حوزه‌های علمیه وارد عمل شوند و طرح‌ها و محتواهای مفید را تولید و به ما بدهند و در مجلس آن را پیگیری و برای اجرا به تصویب برسانیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مهدویت انقلاب اسلامی مجلس انقلاب اسلامی موضوع مهدویت حکومت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دبیر ستاد انتخابات خوزستان در گفتگو با خبر ۱۰:۴۵  شبکه خوزستان گفت: از بامداد امروز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان آغاز شد.

حجت الله دهدشت افزود: مرحله دوم انتخابات مجلس دراستان خوزستان در دو حوزه انتخابیه آبادان و رامهرمز و رامشیر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:تبلیغات نامزد‌های انتخابات تا ساعت ۸ صبح روز پنج شنبه ٢۰ اردیبهشت ادامه دارد.

 مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه بیست و یکم اردیبهشت برگزار می‌شود.  

دیگر خبرها

  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه
  • وظیفه شیعیان در دوران غیبت زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) است
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • شروع تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در خوزستان
  • دریا در پی طلا ساختن از مس
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • فعال اصولگرا: نماز خواندن پشت صدیقی باطل است!