Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: فضای مجازی بدون هیچ نظارت مستمری در دسترس همگان قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، احمد دنیامالی امروز در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه فضای مجازی بدون هیچ نظارت مستمری در دسترس همگان قرار گرفته است اظهار داشت: راه‌اندازی کتابخانه اشتراکات فرهنگی، اقتصادی و گردشگری کشورهای حاشیه دریای کاسپین در بندر انزلی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان ایجاد کتابخانه عمومی را برای استفاده محققان، دانشجویان رشته‌های مختلف و علاقمندان به اشتراکات فرهنگی کشورهای همسایه دریای کاسپین مهم و مؤثر دانست و عنوان کرد: برای طرح مشکلات مالی، ساختاری و قانونی نهاد کتابخانه‌های عمومی در صحن مجلس آمادگی لازم را داریم.

دنیامالی ایجاد کتابخانه تخصصی اشتراکات فرهنگی، اقتصادی و گردشگری کشورهای حاشیه دریای کاسپین را در شهرستان بندر انزلی دارای فواید بسیار زیادی دانست و تصریح کرد: احداث کتابخانه عمومی مسکن مهر رشت، کتابخانه عمومی روستای آبکنار بندر انزلی و نیز تکمیل پروژه بزرگ کتابخانه مرکزی رشت پیگیری می‌شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس استفاده از ظرفیت خیران کتابخانه‌ساز و حامیان امر کتاب و کتابخوانی را در رفع بخش عمده‌ای از مشکلات نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان مهم عنوان کرد و ابراز داشت: وجود مراکز فرهنگی و کتابخانه‌ها در هر منطقه‌ای بدون شک آثار و جنبه‌های مثبت فراوانی در جهت ارتقاء فرهنگ عمومی دارد.

وی ایجاد جذابیت در بحث کتاب با تشکیل پاتوق‌های کتابخوانی را یکی دیگر از راهکارها مفید جهت رونق بخشی به حوزه کتابخوانی دانست و گفت: پاتوق‌های کتابخوانی که در سراسر کشور توسط افراد دغدغه‌مند ایجاد شده می‌توانند با محوریت کتابخانه‌ها و با حمایت مستمر این مجموعه به شکل جدی تری اقدامات ترویجی را انجام دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس آمادگی نمایندگان گیلان در مجلس برای پیگیری مشکلات نهاد کتابخانه‌های استان در سطح ملی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: کمک به تأمین زیرساخت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی از جمله این بخش‌ها محسوب می‌شود که سعی می‌کنیم از تمام ظرفیت‌های موجود برای تحقق آن استفاده کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری: منشا اخبار نادرست کرونا در فضای مجازی کشف شودآغاز طرح " یادگار مهر" در گلستان/6 درصد دانش‌آموزان گلستانی دسترسی به فضای مجازی ندارندشکایت سازمان پدافند غیرعامل از شورای عالی فضای مجازی

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان توجه به مقوله آموزش همگانی و پژوهش محوری در جامعه به عنوان یکی دیگر از ابزارهای توسعه را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: کتابخانه‌های عمومی در واقع یکی از مهم‌ترین زمینه‌های رسیدن به این هدف مهم است و می‌توانند زمینه‌های آموزش عمومی را در محلات فراهم کنند.

دنیامالی با بیان اینکه در صورت توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی آینده کشور تضمین و موجبات تربیت نسل‌های آگاه فراهم می‌شود خاطرنشان کرد: در کشوری که توجه به امر کتاب و کتابخوانی اولویت اصلی آن نباشد بدون شک نمی‌توان هیچ انتظاری هم از آن اجتماع به غیر از ازدحام پشت درب‌های محاکم و مراجع قضائی داشت.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس بی‌توجهی به مقوله فرهنگ را زیان‌بار خواند و با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس هنوز به حد نصاب نرسیده است و اعضاء آن تکمیل نشده‌اند عنوان کرد: کمیسیون فرهنگی با وجود اهمیت بسیار بالایی که دارد جزء دو کمیسیونی محسوب می‌شود که اعضاأ آن هنوز،به حد نصاب نرسیده است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر به مشکلات فراوان جامعه فرهنگی کشور و دغدغه‌مندان این حوزه به نحو شایسته‌ای رسیدگی نمی‌شود تصریح کرد: امیدواریم با تشکیل کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم شاهد اقدامات خوبی در این حوزه باشیم و مشکلات و معضلات فعالان حوزه این بخش هم به خوبی رصد و حل و فصل شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس به فضای مجازی هم اشاراتی کرد و با بیان اینکه حجم اطلاعات دریافتی افراد از این منبع عمقی نداشته و به عنوان اصلی‌ترین مرجع مطالعاتی افراد قرار گرفته است اظهار داشت: در کشور ما به مقوله توسعه فرهنگی، به ویژه ترویج امر کتاب و کتابخوانی آن‌گونه که شایسته بوده توجه نشده است.

انتهای پیام/614/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی کتاب و کتابخوانی مجمع نمایندگان استان گیلان کتابخانه ها فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل

پروانه رضا قلیزاده در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال گفت: در کنار تلاش برای افزایش حداقل ۲۰ درصدی آمار عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان،افزایش آمار کتاب امانت رفته از کتابخانه‌های عمومی نیز نسبت به آمار سال‌های قبل در دستور کار اداره کل کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه افزایش سرانه مطالعه در استان مشروط به همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های مشارکتی است، افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی کتاب محور باید در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی استان قرار بگیرد تا از این رهگذر خلاءهای موجود دربین نسل جدید جامعه پر شود.

او همچنین گفت: برگزاری جلسات و آیین‌های رونمایی از کتاب با حضور نویسندگان و ناشرین باید استمرار داشته و در این راستا لازم است که دستگاه‌های فرهنگی با اداره کل کتابخانه‌های عمومی مشارکت نزدیکی داشته باشند

رضا قلیزاده از برگزاری جشنواره کتابخوانی بیلیک اوبالاری ویژه عشایر استان اردبیل خبر داد و گفت: این جشنواره در حال برگزاری و مهلت ثبت‌نام در آن تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه امسال است.

او همچنین به برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره رضوی در استان اشاره کرد و افزود: در این جشنواره بخش‌های متنوعی برای همه گروه‌های سنی از جمله خردسالان، کودکان، نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در این نشست همچنین خواستار تعیین تکلیف مالکیت قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی استان اردبیل واقع در شهر خلخال شد.

رضا قلیزاده افزود: کتابخانه شهید عاشوری‌زاده با ۶۲ سال قدمت در مرکز شهر خلخال مورد استفاده مردم قرار دارد ولی به علت اینکه سند مالکیت آن در اختیار آموزش و پرورش است، عملاً اداره کل کتابخانه‌های عمومی قادر به هزینه‌کرد هرگونه اعتبار برای احیای ساختمان فرسوده آن و تجهیز کتابخانه به امکانات جدید نیست.

او گفت: در صورت واگذاری عرصه این کتابخانه به داره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان اداره کل کتابخانه‌های عمومی قادر به استفاده بهینه از این کتابخانه خواهد بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است