Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:38:20 GMT

۷ صندوق خُرد زنان عشایری در چهارمحال و بختیاری فعال شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۸۵۸۳

۷ صندوق خُرد زنان عشایری در چهارمحال و بختیاری فعال شد

یحیی حسین‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه هر یک از این صندوق‌ها به طور تقریبی ۳۰ نفر عضو دارد، اظهار داشت: شهرستان اردل دو صندوق خرد زنان عشایری و در هر یک از شهرستان‌های کیار، کوهرنگ، فارسان، لردگان و بروجن نیز یک صندوق تشکیل شده است.

وی، توانمندسازی و درآمدزایی زنان جامعه عشایری را از اهداف راه‌اندازی این صندوق‌ها برشمرد و بیان کرد: این مهم، با پرداخت تسهیلات کم بهره به زنان عشایری در رشته‌ای که تخصص دارند محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نوع فعالیت زنان در شهرستان‌های مختلف، متفاوت است، ولی به طور کلی این زنان در زمینه‌های مختلف مانند پرورش مرغ بومی، دوخت لباس محلی، سرمه‌دوزی، بافت تابلو فرش، تولید فرآورده‌های لبنی و چقابافی فعالیت می‌کنند.

حسین‌پور، با اشاره به اینکه محصولات تولیدی توسط اعضای این صندوق‌ها به دلیل محلی بودن در شهرستان‌های محل زندگی‌ آنها به فروش می‌رود، خاطر نشان کرد: بازارچه دایمی صنایع دستی شهرکرد به منظور فروض صنایع دستی تولیدی توسط زنان عضو صندوق‌های خرد نیز به آنها پیشنهاد شده است.

وی یادآور شد: امسال سه میلیارد ریال تسهیلات در اختیار ۶ صندوق خرد زنان عشایری استان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲۶ هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک درون کوچ و برون کوچ ، دومین استان عشایری کشور بعد از استان فارس است. 

برچسب‌ها زندگی عشایری چهارمحال وبختیاری سازمان امور عشایر ایران اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری چهارمحال وبختیاری سازمان امور عشایر ایران اشتغال زایی زندگی عشایری چهارمحال وبختیاری سازمان امور عشایر ایران اشتغال زایی اخبار کنکور زنان عشایری صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،حسین هاشمی گفت: پایگاه‌های انتقال خون بروجن و شهرکرد به صورت همه‌روزه، فارسان در روز‌های شنبه و چهارشنبه و بن در روز پنجشنبه آماده خون‌گیری هستند و در شهرستان اردل و لردگان نیز مراکز خون‌گیری به صورت دوره‌ای و چند هفته یکبار فعال است.

دیگر خبرها

  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است