Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:45:40 GMT

ائتلاف العبادی: دولت باید به بیانیه مرجعیت پایبند باشد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۸۸۱۱

ائتلاف العبادی: دولت باید به بیانیه مرجعیت پایبند باشد

به گزارش ایرنا، ائتلاف النصر در این بیانیه با استقبال از بیانیه مرجعیت عالی دینی که پس از دیدار روز گذشته (یکشنبه) «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده سازمان ملل در عراق با آیت الله سیستانی منتشر شد، آن را نقشه راه و اصل اساسی برای تحقق اصلاحات در کشور اعلام کرد.
در ادامه بیانیه ائتلاف مزبور آمده است که نقشه راهی که مرجعیت عالی دینی عراق ترسیم کرده اند بر چهار محور مهم شامل برگزاری انتخابات سالم و عادلانه در زمان مقرر، انحصار سلاح در کنترل دولت، حفاظت از حاکمیت ملی و مجازات عاملان کشتار تظاهر کنندگان و نیروهای امنیتی و تحویل آنها به دست عدالت تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
بیانیه افزود که محتوای بیانیه مرجعیت عالی دینی عراق رویکردی واقع بینانه و مطابق با چشم اندازهای ائتلاف النصر است و دولت باید به همه موضوع های مطرح شده در بیانیه مرجعیت پایبند باشد. فراکسیون های پارلمان نیز مسئولیت بزرگ و مهمی بر عهده دارند و اگر به دنبال خیر و صلاح میهن  و مردم هستند، باید برای اجرای محتوای بیانیه تلاش و اقدام کنند.
«مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر نیز عصر یکشنبه در بیانیه‌ای به سخنان آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی عراق در دیدار روز یکشنبه با «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده سازمان ملل  واکنش نشان داد.
الکاظمی در این بیانیه نوشت که‌ با قدردانی و احترام فراوان رهنمودهای آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالی مقام در دیدار با پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل را در عراق دریافت کرده است. 
وی ادامه داد: مسیر حکیمانه مرجعیت و رهمنودهای ایشان که پایه و اساس و اولویت‌های مردم عزیز عراق به شمار می رود، همانا راهنمای دائمی ما در مسیر تحقق آرمان‌ها و مطالبات مردم در انتخابات زودهنگام، سالم و عادلانه است و دولت به گام‌هایی که برای حفظ حاکمیت، اعمال اقتدار و مبارزه با فساد با وجود چالش‌ها و موانعی که با آن مواجه بوده و است، ادامه می دهد.
آیت الله سیستانی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق با وی در باره ضرورت اصلاحات، انتخابات زودهنگام، مبارزه با فساد، جمع آوری سلاح غیرمجاز، حفاظت از حاکمیت ملی و مجازات عاملان حمله به تظاهرکنندگان مسالمت آمیز گفت و گو کرد. 
نماینده سازمان ملل در عراق نخستین مقام خارجی از زمان همه گیری ویروس کرونا در عراق است که با آیت الله سیستانی دیدار کرد.

برچسب‌ها مرجعیت عالی عراق مصطفی الکاظمی بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرجعیت عالی عراق مصطفی الکاظمی بغداد مرجعیت عالی عراق مصطفی الکاظمی بغداد اخبار کنکور بیانیه مرجعیت مرجعیت عالی سازمان ملل آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۸۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا» ² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی» ³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_ سوره آل عمران آیه ۱۰۴

۲_ بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_ بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 6088409

دیگر خبرها

  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • «نون خ» پایبند به آداب ایرانی
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • فوتسال تایلند با برتری برابر عراق به نیمه نهایی آسیا صعود کرد
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات