Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@05:31:34 GMT

باند قاچاق پرندگان شکاری در استان بوشهر منهدم شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۸۸۶۰

باند قاچاق پرندگان شکاری در استان بوشهر منهدم شد

گروه استان‌ها- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به متلاشی‌شدن باند قاچاق پرندگان شکاری در این استان گفت: با انهدام باند محموله بزرگ قاچاق، ۱۲۱ بهله پرنده شکاری از قاچاقچیان در آبهای خلیج فارس کشف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل محیط زیست استان بوشهر ؛ فرهاد قلی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر مقابله با قاچاق  پرندگان شکاری از در معرض انقراض سه گونه پرنده شکاری شاهین، بهری و بالابان خبرداد و اظهار داشت: قاچاق پرنده‌های شکاری همه ساله از اواخر شهریورماه تا اواخر آذرماه مورد توجه متخلفین شکار و صید برای زنده‌گیری و قاچاق آنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پرندگان شکاری  نقش مهمی در زنجیره اکوسیستم و تعدیل برخی از جانواران و آفات دارند گفت: باتوجه به اینکه پرندگان شکاری در رأس هرم این جانوران قرار داشته و نقش مهمی در زنجیره اکولوژیک و تعدیل برخی از جمعیت‌ها و آفات دارند حضور و بقا نسل آنها از اهمیت وافری برخوردار است.

قلی‌نژاد استان بوشهر را زیست بوم پرندگان در فصل سرما دانست و بیان کرد: استان بوشهر زیست بوم پرندگان شکاری نقاط مختلف کشور است که با سرد شدن به این استان مهاجرت می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه بر اساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران هرگونه زنده گیری، شکار و فروش پرندگان شکاری ممنوع است افزود: پرندگان شکاری از جمله گونه‌های در معرض خطر انقراض بوده که تجارت آنها مشمول کنوانسیون منع تجارت بین‌المللی گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض خطر انقراض است.

بزرگترین محموله قاچاق پرندگان شکاری در استان بوشهر کشف شد 25 بهله پرنده شکاری از قاچاقچیان در استان بوشهر کشف شد باند حرفه‌ای قاچاق پرندگان شکاری در استان بوشهر متلاشی شد

قلی‌نژاد از متلاشی شدن باند حرفه‌ای قاچاق پرندگان شکاری خبر داد و بیان کرد: در این راستا 121 بهله پرنده شکاری شامل 71 پرنده در معرض خطر انقراض شامل بالابان، بحری و شاهین  و 50 بهله دلیجه از قاچاقچیان پرنده در شهرستان دیر از یک فروند شناور با همکاری نیروی دریایی سپاه کشف شد.

قلی‌نژاد با بیان اینکه این پرنده‌های قاچاق   با مشارکت و همکاری منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه کشف شد افزود: این محموله پرنده قاچاق از یک شناور درحین خروج از آبهای سرزمینی حوزه استحفاظی خلیج فارس توسط گشت منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه انصارالحسین(ع) متوقف و پس از اطلاع رسانی به یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر و شهرستان دیر با نیابت قضایی از شناور توقیفی بازرسی و کشف شد.

وی از دستگیری قاچاقچیان پرنده خبر داد و تصریح کرد: شناور یادشده و سرنشینان آن برای بازجویی‌ها و اقدام‌های اولیه تحویل نیروهای امنیتی و انتظامی شدند و مراحل قضایی در حال انجام است.

قلی‌نژاد خاطرنشان کرد:کشف پرندگان قاچاق شکاری به عنوان نخستین عملیات موفق‌آمیز همکاری متقابل و تنگاتنگ یگان حفاظت محیط زیست بوشهر و دیر، با دستگاه‌های همکار همچون منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه انصارالحسین(ع) و دستگاه امنیتی و انتظامی استان بوشهر است که از همکاری همه دستگاه‌ها و ارگان‎‌های مربوط در جلوگیری از قاچاق پرندگان شکار تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قاچاق پرندگان شکاری محیط زیست استان بوشهر نیروی دریایی سپاه حفاظت محیط زیست استان بوشهر پرنده شکاری قلی نژاد کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۸۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان

ایسنا/کردستان جانشین فرمانده انتظامی کردستان، از انهدام هشت باند و تشکیل سه هزار و ۹۴۶ پرونده طی سال گذشته در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان خبر داد.

سردار لطف‌الله دارابی امروز پنجشنبه(۱۲ اردیبهشت) در جلسه شورای مواد مخدر کردستان اظهار کرد: سال گذشته هزار و ۲۶۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و سه هزار و ۸۶۱ نفر در این رابطه دستگیر، هشت باند منهدم و سه هزار و ۹۴۶ پرونده تشکیل شد.

وی آمار کشفیات مواد مخدر در سال جاری را ۱۹۸ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد بیشتر است.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان، اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷۶ معتاد متجاهر در استان جمع آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند که ۲۲ نفر آنان سابقه سرقت داشتند.

وی با بیان اینکه از این ۲۷۶ معتاد متجاهر، ۱۰۰ نفر نیز سابقه تکرار نگهداری در کمپ دارند، اظهار کرد: سال گذشته نیز ۲ هزار و ۵۶ معتاد متجاهر در استان جمع آوری و تحویل کمپ ها شدند.

سردار دارابی از توقیف ۱۵۹ دستگاه متخلف در رابطه با قاچاق در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز تاکنون ۵۲۳ نفر در بحث توزیع مواد مخدر دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش نشان می دهد.

وی به دستگیری ۷ قاچاقچی مواد مخدر در سال گذشته با ۴۶ درصد کاهش اشاره کرد و افزود: امسال هم ۱۲۴ خرده فرش مواد مخدر دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتطامی کردستان یادآور شد: نبود کمپ ماده ۱۶ در سقز باعث نارضایتی مردم شده و امیدواریم اقدامی برای احداث این کمپ در شهرستان انجام شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ باند سرقت معدن منهدم شد
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد