Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@10:47:57 GMT

آموزش کمک‌های اورژانسی به مهمانداران قطار

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۸۸۶۵

آموزش کمک‌های اورژانسی به مهمانداران قطار

به گزارش افکارنیوز،

حسن نوری، در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۵۴ بعد از حادثه‌ای که در فرودگاه اتفاق افتاد اورژانس پیش ‌بیمارستانی در ایران افتتاح شد و ما چهارمین کشور در جهان بودیم که اورژانس پیش‌بیمارستانی را راه‌اندازی کرد. قبل از انقلاب در چند شهر دیگر اورژانس پیش‌بیمارستانی فعال شد و بعد از انقلاب شهرهای دیگر نیز صاحب اورژانس پیش‌بیمارستانی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی- وی با اشاره به فعالیت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در انقلاب و دفاع مقدس ، ادامه داد: در دوره‌های بعدی پس از جنگ مهم ترین برنامه توسعه پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی بود و این اتفاق افتاد و ۳ هزار و ۲۰۳ پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی فعال شد.

معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور با بیان اینکه در دوره‌ای هدف از اورژانس پیش بیمارستانی توسعه پایگاه‌ها بود، تصریح کرد: در سال‌های اخیر برنامه ما صرفاً توسعه پایگاه‌ها نیست اگرچه توسعه پایگاه‌ها هم از برنامه‌های ‌ما است اما نوع تغییر لجستیک پیش‌ بیمارستانی از برنامه‌های ما است و به دنبال اشکال جدیدی از خدمات هستیم و توسعه اورژانس هوایی و راه‌اندازی توسعه اورژانس موتوری بود و در حال حاضر ناوگان آمبولانس موتوری بسیار گسترده در شهر تهران است.

وی ادامه داد: پایگاه‌های دریایی در سال‌های گذشته توسعه خوبی پیدا کرده است و انتقال مصدومین از جزایر جنوبی کشور به بندرعباس را بر عهده دارند. همچنین پایگاه‌های روستایی نیز راه‌اندازی شده است، در گذشته عمده تمرکز ما در شهر وجاده‌ها بود اما در حال حاضر به توسعه اورژانس پیش‌بیمارستانی در همه کشور توجه داریم.

نوری گفت: در زمینه اورژانس پیش‌ بیمارستانی ریلی نیز اقدامات خوبی انجام شده است، از جمله آموزش مهمانداران داخل قطار. همچنین ارتباط دقیق بین قطار و اورژانس پیش بیمارستانی راه‌اندازی پایگاه‌هایی در ایستگاه‌های اصلی راه‌اهن و راه‌اندازی اورژانس ریلی که می‌تواند مصدومان را از طریق ریل منتقل کند قدم‌های آخر آن در حال انجام است و به زودی راه‌اندازی شود.

نوری تصریح کرد: تماس‌های تلفنی در بسیاری از موارد فوریتی نیست و بعضاً تماس‌های مزاحم و غیرضروری داریم اما موارد بینابینی هستند که پرستار نمی‌داند باید آمبولانس اعزام شود یا نه و از همین‌رو از موتور آمبولانس استفاده می‌شود.

نوری درخصوص ارائه کیفیت بالاتر در اورژانس پیش‌بیمارستانی تصریح کرد: طرح‌های ویژه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته‌ایم از جمله دو طرح ارزشمند را استارت زدیم. یکی از این طرح‌ها طرح 247 است که در مورد سکته‌های قلبی انجام می‌شود. در چند مورد ارزش زمان برای ما بسیار اهمیت دارد ازجمله در زمانی که خدمات به افرادی که نیازمند پیو.ند هستند یا قطع اندام شده‌اند قرار است ارائه شود و هر ثانیه در انجام این خدمت ارزشمند است.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه در سکته‌های مغزی در هر دقیقه دو میلیون سلول عصبی را از دست می‌دهیم و همچنین در بیماران سکته قلبی نیز زمان بسیار اهمیت دارد. در این موارد طرح  های ویژه داشتیم مطالعاتی که انجام شده است بیماری که سکته قلبی شده است را در منزل تشحیص دهیم و خدمت شایسته را برای او انجام دهیم و در کوتاه ترین زمان لخته را که باعث ایجاد سکته قلبی شده است از بین ببریم.

وی ادامه داد: دستگاه نوار قلب کامل دو سیم کارته توسط شرکت‌های داخلی تولید شدند. مهمترین عامل مرگ و میر در بیماران سکته قلبی به هم ریختگی ضربان قلب است که در یک ساعت اول اتفاق می‌افتد و دقیقا در زمانی است که تکنسین اورژانس بالای سر بیمار است بنابراین ما آموزش‌های لازم را تکنسین‌ها دادیم.

معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور با بیان اینکه سکته مغزی پیچدگی کمتری دارد،‌گفت: لخته خون در عروق مغزی باعث بروز سکته مغزی می‌شود. پروتکلی را براساس پروتکل‌های روز دنیا تهیه کردیم و به پرستاران پشت تلفن و تکنسین‌ها آموزش‌های لازم را دادیم در گذشته این بیماران به اورژانس بیماستان می‌آمدند و باید در بخش سی تی اسکن معطل می‌شدند اما در حال حاضر با هماهنگی‌هایی که انجام شده این روند کاهش پیدا کرده و دیگر با مشکل در این خصوص مواجه نیستیم. از مردم نیز تقاضا داریم اگر علائم سکته مغزی پیدا کردند زودتر با اورژانس تماس بگیرند. در زمینه سکته‌های مغزی هزینه‌ای برای اورژانس و کشور تحمیل نشد و فقط روند فرآیند اصلاح شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دفاع مقدس اورژانس اورژانس دفاع مقدس مهمانداران قطار اورژانس پیش بیمارستانی توسعه پایگاه ها راه اندازی سکته قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای استقلال بعد از دو سکته ناقص/ خارجی‌ها صدر را آبی نگه داشتند

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین دیدار از هفته بیست و ششم رقابت های لیگ برتر بین تیم های استقلال و ذوب آهن از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه امروز دوشنبه به قضاوت کوپال ناظمی در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار با برتری ۲ بر یک استقلال به پایان رسید. مجید علیاری(۶) برای ذوب آهن گل زد. ماشاریپوف(۶۴) و بلانکو(۴+۹۰) برای استقلال گل زدند.

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی، صالح حردانی(کارت زرد)، محمد حسین مرادمند، روزبه چشمی(کارت زرد)، ایمان سلیمی(کارت زرد - ۴۳ میلادفخرالدینی)، مهرداد محمدی(۷۷ آرمان رمضانی)، زبیر نیک‌نفس، گوستاوو بلانکو، ابوالفضل جلالی، جلال الدین ماشاریپوف و آرش رضاوند.

ترکیب ذوب آهن:

محسن فروزان(کارت زرد)، امیرحسین جدی، محمد قریشی، محمدجواد محمدی (کارت زرد - ۶۵- محسن آذرباد)، کمال‌ کامیابی‌نیا (۶۵- عرفان معصومی)، گریگول چابرادزه، فریبرز گرامی، مجید علیاری ( کارت زرد - ۷۸- امید لطیفی)، شایان مصلح، محمدحسین اسلامی(کارت زرد)، فردین یوسفی.

پیش بینی ها غلط از آب درآمد

استقلال که با آگاهی از نتیجه دیدار پرسپولیس برابر نساجی گام در دیدار با ذوب آهن گذاشته بود، در همان دقایق ابتدایی غافلگیر شد و در یک ضد حمله دروازه خود را باز شده دید. در حالی که آبی پوشان مطابق پیش بینی ها حمله روی دروازه ذوب آهن را در دستور کار قرار داده بودند در دقیقه ۶ مجید علیاری در یک ضد حمله از مدافعان استقلال عبور کرد و با یک ضربه چیپ زیبا دروازه حسینی را باز کرد.

میدان داری استقلال و بازی تدافعی ذوب آهن

پس از این گل آبی پوشان نبض بازی را در اختیار گرفتند و با گردش توپ در نقاط مختلف زمین سعی در نزدیک شدن به دروازه ذوب آهن را داشتند. با این حال ذوب‌آهن با دفاعی منطقی و کم اشتباه از گل زده خود مراقبت کردند. نکونام برای این که بتواند جریان بازی را تغییر دهد تاکتیک های مختلفی را پیاده کرد اما تیمش نتوانست دروازه مهمان را باز کند تا نیمه اول با برتری یک بر صفر ذوب آهن به پایان برسد.

گل جنجالی مردود اعلام شد

نیمه دوم را استقلال هجومی آغاز کرد و برای جبران گل خورده فشار زیادی روی دروازه حریف ایجاد کرد و خیلی زود هم به گل رسید اما کوپال ناظمی این گل را به دلیل آفساید و برخورد توپ به دست مهاجم ذوب آهن مردود اعلام کرد که تصمیم او با اعتراض شدید بازیکنان استقلال همراه شد و هواداران هم علیه داور شعار دادند.

فشار استقلال و رسیدن به گل تساوی

شاگردان جواد نکونام برای این که گل تساوی را به ثمر برسانند دقایق طولانی روی دروازه ذوب آهن خیمه زدند و توپ های پرتعدادی را از هر دو جناح روی دروازه ارسال کردند که مدافعان و دروازه بان ذوب آهن کم اشتباه ظاهر شدند و توپ را برگشت دادند. اما بالاخره در دقیقه ۶۴ ماشاریپوف قفل دروازه ذوب آهن را باز کرد. ارسال جلالی از سمت چپ با ضربه سر مرادمند درون محوطه جریمه به بازیکن ازبک رسید و این بازیکن با ضربه ای تماشایی توپ را به زیر تیر دروازه زدتا گل آبی پوشان به ثمر برسد.

تدبیر ذوب آهن برای نخوردن گل دوم

شاگردان محمد ربیعی که دقایق طولانی زیر فشار حملات استقلال بودند و در نهایت گل تساوی را دریافت کردند، بعد از این گل از لاک دفاعی خارج شدند و برای این که گل دوم را دریافت نکنند حملاتی را روی دروازه میزبان طراحی کردند اما نتوانستند موقعیت جدی را روی دروازه حسینی ایجاد کنند.

حسینی به فریاد استقلال رسید

در حالی که بازی وارد ۱۰ دقیقه پایانی شده بود، ذوبی ها در یکی از حملات خود در دقیقه ۸۱ دروازه استقلال را به شدت تهدید کردند که سیدحسین حسینی با واکنشی عالی توپ را دفع کرد تا یکی از موقعیت های خوب حریف را بگیرد. یک دقیقه بعد بازهم ذوب آهن صاحب موقعیت شد که شوت آذرباد از کنار دروازه به بیرون رفت.

بلانکو کار را تمام کرد

در شرایطی که بازی وارد دقایق وقت اضافه شده بود، استقلال به گل دوم رسید و در چهارمین دقیقه از ۶ دقیقه وقت اضافه بلانکو درون محوطه جریمه توپ سرگردان را با ضربه ای تماشایی و غیرقابل مهار به گل دوم تبدیل کرد تا آبی پوشان به یک پیروزی حیاتی برسند و بعد از عقب افتادن و از دست دادن صدر جدول به بازی برگردند و همچنان صدرنشین باشند.

تعقیب و گریز در صدر ادامه دارد

با پیروزی استقلال برابر ذوب آهن و برد پرسپولیس برابر نساجی، تعقیب و گریز در صدر جدول ادامه خواهد داشت و چهار بازی پایانی لیگ از حساسیت بالاتری برخوردار خواهد شد. استقلال ۵۷ امتیازی و در صدر است و پرسپولیس با ۵۶ امتیاز در تعقیب این تیم است. 

کد خبر 6098754 رضا خسروي

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • احیای استقلال بعد از دو سکته ناقص/ خارجی‌ها صدر را آبی نگه داشتند
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • تصادف در سه راهی گتوند یک کشته و ۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ثبت ۱۵ هزار و ۹۴۹ ماموریت اورژانسی در هفته گذشته
  • مسمومیت ۷ نفر در ایلام طی شبانه‌روز گذشته با گاز مونوکسید کربن
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان