Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:55:10 GMT

سینماهای فعال آذربایجان‌غربی بیش از ۲ برابر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۹۳۹۹

سینماهای فعال آذربایجان‌غربی بیش از ۲ برابر می‌شود

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون از مجموع ۲۲ سینمای آذربایجان‌غربی، پنج سینمای فعال شامل سه سینما در ارومیه، یک سینما در خوی و یک سینما در تکاب فعال و مابقی نیمه فعال و یا متروکه است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی از لحاظ صندلی‌های فعال سینما، وضعیت قابل قبولی ندارد، اضافه کرد: طبق استانداردها باید برای هر ۱۰۰ نفر جمعیت یک صندلی سینما وجود داشته باشد، در حالی که هم‌اکنون در آذربایجان‌غربی به ازای هر یک هزار نفر یک صندلی سینما وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون تلاش‌هایی برای احیا و متعادل‌کردن فضاهای هنری و تعداد صندلی‌های سینما در استان صورت گرفته است اما تاکنون آذربایجان‌غربی از این لحاظ نتوانسته به شرایط قابل قبولی دست پیدا کند.

وی ابراز امیدواری کرد که مسوولان آذربایجان‌غربی برای احیای بیشتر این فضاهای فرهنگی با اختصاص اعتبارهای لازم در این عرصه نیز برنامه‌ریزی کرده و در صورت لزوم بخش خصوصی هم برای احداث سینماهای کوچک در قالب مجتمع‌ها وارد عمل شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از سینماهای آذربایجان‌غربی تحت نظارت حوزه هنری قرار دارند، اظهار داشت: لازم است که حوزه هنری استان نیز نسبت به فعال کردن سینماهای تحت مدیریت خود و راه‌اندازی پردیس‌های سینمایی جدید وارد عمل شود.

هنرمندان استقلال مالی داشته باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و هنر نباید به عنوان یک منبع درآمد برای هنرمندان تلقی شود، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد به سبب وظیفه ذاتی خود تنها نقش حمایتی را در قبال با هنرمندان برعهده دارد و هنرمندان باید خودشان استقلال مالی داشته باشند.

حجت الاسلام خدایاری نقش اقتصاد در بخش حوزه هنر و فرهنگ را تعیین کننده دانست و اضافه کرد: شاعران و نویسندگانی که علاوه بر فعالیت در بخش هنر از منابع دیگری امرار معاش می‌کنند، موفق‌تر بوده و توانسته‌اند اثر و هنر خود را به‌خوبی معرفی و آن را به دست مخاطبان خود برسانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: وزرات فرهنگ و ارشاد با توجه به بودجه تعیین شده، هنرمندان را در بخش‌های مختلف از خرید کتاب، تسهیلات، چاپ اثر، بیمه و سایر موارد در حد توان حمایت و همراهی کرده تا زمینه فرهنگ و جامعه ارتقا یابد.

حجت‌الاسلام خدایاری اضافه کرد: در منطقه ما خیلی از هنرمندان ناشناخته وجود دارند که با داشتن استعداد، مهارت و توانایی بالای هنری، در وضع نامناسب اقتصادی به سر می‌برند و اگر نتوانیم شرایط و زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم، بسیاری از این استعدادها و اثرهای آنان از بین خواهد رفت.

برای نخستین بار در بهمن ۱۳۷۸ تصمیم گرفته شد تا یک روز در کشور به نام "روز ملی سینما" به ثبت برسد، پس از تبادل و اظهار نظرهایی در میان فعالان این عرصه درباره ثبت این روز، سرانجام در سال ۱۳۷۹ و همزمان با چهارمین جشن بزرگ سینما و نیز صدمین سالگرد حیات سینمای ایران ۲۱ شهریور به عنوان روز سینما ثبت شد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی اختصاصی ایرنا سینما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی اختصاصی ایرنا سینما آذربایجان غربی اختصاصی ایرنا سینما اخبار کنکور آذربایجان غربی فرهنگ و ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ محمدرضا قربانی گفت: در شهرستان برخوار دو منطقه صنعتی دولت آباد و حبیب آباد و یک ناحیه صنعتی در کمشچه فعال است که بیش از ۲۱ هزار کارگر بیمه شده دارد و در صنایع کوچک و بزرگ، واحد‌های تولیدی و کارگاهی فعال هستند.


وی افزود: شهرستان برخوار رتبه اول اشتغال از لحاظ کمترین نرخ بیکاری را دارد و پارسال بیش از دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد توسط دستگاه را ثبت کرده است.


در این بازدید فرماندار برخوار از صنایع دستی قالی بافی، نقشه کشی، خیاطی، نقاشی روی مس، نقاشی روی کاشی و سفال، مینا کاری و فیروزه کوبی در مجموعه هنری درنا بازدید

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود