Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ شاخص بورس یک ماهی است که روندی نزولی دارد و بسیاری از سرمایه مردم از آن خارج شده است. با این حال پیش‌بینی‌های متفاوتی در این باره مطرح است.

محمد فطانت مدیرعامل بانک آینده و رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار، در گفتگویی توضیحاتی درباره افت شاخص بورس و آینده بازار سرمایه داده است.

او درباره ارزش بازار سهام و وجود حباب در بورس گفت: در این روزها ارزش بازار سهام، بر مبنای ارزش دلاری آن، تقریبا مشابه ارزش جاری آن در سال نخست دولت آقای روحانی است؛ بنابراین به‌رغم ادعا‌هایی که با اتکا به فرض ارزش‌گذاری نادرست سهام یا تشکیل حباب قیمت در بورس مطرح می‌شود، به این نتیجه می‌رسیم که بازار با تحلیلی متفاوت به مسائل نگاه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: دوره ریزش بورس روبه پایان است/ فروشندگان سهام حتما ضرر خواهند کرد

رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار درباره روند بازار سرمایه پیش‌بینی کرد: فکر می‌کنم با در نظر گرفتن چشم‌اندازهای پیش رو، روند بازارسهام مثبت است. به اعتقاد من در حال حاضر فقط وجود برخی عدم قطعیت‌هاست که به نوسان بازارسهام منجر شده؛ البته اعمال یک شبه برخی سیاست‌ها نیز کاهش میزان اطمینان و اعتماد سرمایه‌گذاران را به دنبال داشته؛ چنان‌که وقتی به یکباره نسبت سرمایه‌گذاری در سهام برای صندوق‌های با درآمد ثابت، کاهش یافت و همزمان میزان اعتباردهی کارگزاری‌ها را محدود کردند، بازار دچار نوسان شد.

او درباره رفتار دولت را در قبال بازارسرمایه گفت: به نظر من دولت از این فرصت به اندازه کافی برای عرضه شرکت‌های جدید استفاده نکرد. به این معنی که؛ هم در حوزه پذیرش شرکت‌ها، هم در سیاست‌گذاری خوب عمل نشد. مثلا نحوه قیمت‌گذاری کالاها در بازارهایی مثل خودرو به‌گونه‌ای بود که سود را به جای تولید به جیب سوداگران ریخت و همین موضوع از دلایل کاهش اطمینان در بازارسهام، به‌ویژه کاهش اطمینان فعالان تازه وارد بود.

منبع: دنیای اقتصاد لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بورس سرمایه گذاری در بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۹۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

سهامداران امروز فروشنده این نمادها بودند

جدیدترین خبر از حراج سکه

 

این بازار بعد از ۷ ماه نزولی خواهد شد!

 

نرخ حواله و اسکناس دلار چقدر شد؟

 

تحقق سود ۱۲۸۵۶ ریالی برای این نمادبورسی

 

 کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟

ترمز فروش این شرکت کشیده شد

 

سرخطی های فردا کدام نمادها هستند؟

 

زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟

 

ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

 

دیگر خبرها

  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس