Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه شهریورماه  ۴۲ مورد عملیات جستجو و نجات دریایی به انجام رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی ران مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان  بابیان اینکه  ۸ فروند شناورناجی و ۳۶ ایستگاه همیار ناجی دریانوردان بومی صیادی و تجاری منطقه، کار جستجو و نجات دریایی را در پهنه آبی این استان با نظارت این اداره کل برعهده دارند، اظهارداشت: از ابتدای سال جاری  تا نیمه شهریورماه  ۴۲ مورد عملیات جستجو ونجات دریایی به انجام رسیده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مولفه هایی نظیر برخورداری از ۲۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، تردد هزاران کشتی کوچک و بزرگ درآب های حاکمیتی و بنادر استان، وجود ۱۴ جزیره، همچنین استقرار ۴۰ مرکز گردشگری دریایی در نقاط مختلف هرمزگان و...این استان را به مهمترین استان ساحلی کشور تبدیل کرده است .

وی افزود: از منظر گستردگی آب های حاکمیتی و حجم عملیات جستجو نجات دریایی این استان نه تنها اولین و مهمترین مرکز جستجو ونجات دریایی کشور در امر هماهنگی و ارتباط دهی اضطرار شناورهای ایرانی در آبهای بین المللی که در زمره فعالیترین مراکز جستجو ونجات منطقه نیزقرار دارد .

علی رضا محمدی کرجی ران مدیر کل بنادر ودریا نوردی استان هرمزگان ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته درحوزه جستجو ونجات دریایی اظهارداشت : از ابتدای سال جاری تا نیمه شهریورماه ۴۲ مورد عملیات جستجو و نجات توسط ۸ فروند ناجی در سراسر استان به انجام رسیده است .

وی افزود : تعداد ۳۶ ایستگاه همیار ناجی دراستان وجود دارد که طی مدت یاد شده بیش از ۱۰ عملیات نیز توسط همیاران ناجی به ثبت رسیده است .

این مقام مسئول با اشاره به رسالت اداره کل بنادر ودریا نوردی درچارچوب کنوانسیون ها و الزامات ملی و بین المللی مبنی برصیانت از جان و مال دریانوردان تصریح کرد : در مدت یاد شده ۲۶ مورد خدمات پزشکی به کشتی های متردد در آبهای حاکمیتی ارائه شده است .

محمدی کرجی ران درخصوص مشارکت ارگان های دریایی در عملیات های جستجو و نجات بیان داشت: مشارکت مدیریت ستاد بحران استان، ارگانهای دریایی، هلال احمر، دستگاه هایی نظیر شهرداری ها، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ،تعاونی های تجاری و صیادی و فرمانداری ها و بخشداری ها چه در بعد جستجو و نجات، چه از منظر حضور در مانورها فصلی و عملیات های اطفاء حریق درخور تحسین و شایسته تقدیر است .

وی در پایان گفت: علاوه بر مراکز یاد شده تعداد ۷ مرکز جستجو و نجات فرعی در غرب ، مرکز و شرق استان استقرار یافته که بمحض اعلام اضطرار از طریق تلفن ۱۵۵۰، مرکز اضطرار اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان  و کانال های ارتباط رادیویی دریایی بلافاصله تیم های تجسس و نجات براساس موقعیت جغرافیایی به محل گسیل می یابند

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: جستجو ونجات دریایی جستجو و نجات نجات دریایی کل بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۹۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان ،امروز در ساعات صبح جوی آرام حاکم است و شرایط دریا نیز جهت تردد‌های دریایی مساعد خواهد بود، اما در ساعات بعدازظهر و شب، تحت تاثیر فعالیت سامانه همرفتی در پاره‌ای نقاط استان ناپایداری‌های جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.

 امروز در ساعات بعدازظهر و شب در پاره‌ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات رشد ابر‌های همرفتی، رگبار پراکنده باران، رعد وبرق گاه تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها نیز دور از انتظار نیست. 

توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

 در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز، وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت تند باد لحظه‌ای و گردوخاک دور از انتظار نیست.

 از روزیکشنبه در مناطق دریایی استان بویژه تنگه هرمز و شرق خلیج فارس افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی پیش بینی می‌شود و دریا طی ساعاتی نسبتامواج خواهد شد و به تناوب تا روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت تداوم خواهد داشت؛

لذا توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنندو تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.

 به لحاظ دمایی، نوسانات ۱ تا ۲ درجه‌ای دما در استان مورد انتظار است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • عملیات جستجو پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل