Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات سازمان ملل در لیبی نگرانی شدید خود را نسبت به گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن سه تن دیگر در اعتراضات شهروندان در شهر المرج در شرق کشور در روز شنبه ابراز کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الحرة، در گزارش‌ها عنوان شد که نیروهای امنیتی به خشونت‌های بیش از حد متوسل شده و تظاهرکنندگان را نیز بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات سازمان ملل در لیبی خواهان انجام تحقیقات فراگیر و فوری درخصوص این رخدادها و تسریع در آزادی تمامی بازداشت شدگان شد.

این هیات به تمامی طرف‌ها در لیبی یادآور شد که حق تجمع مسالمت آمیز و آزادی بیان از موارد اساسی حقوق بشر است و در چارچوب تعهدات لیبی بر اساس قوانین بین المللی حقوق بشر است.

روز یکشنبه دولت لیبی در شرق کشور استعفای خود را به عقیله صالح، رئیس پارلمان به دلیل نابسمانی اوضاع ارائه داد.

از سوی دیگر، در سایه اعتراضاتی که به دلیل نابسامانی اوضاع معیشتی و فساد برای سومین روز پیاپی ادامه داشته است، معترضان مقر دولت در شهر بنغازی در شرق لیبی را آتش شدند.

به نقل از رویترز، شاهدان اعلام کردند که اعتراضاتی در شنبه شب در البیضاء، مقر سابق دولت و در سبها درجنوب و برای نخستین بار در المرج که مقر نیروهای شرق لیبی (تحت امر خلیفه حفتر) به حساب می‌آید، به وقوع پیوست.

در المرج، ساکنان اعلام کردند که درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و معترضان به وقوع پیوست و صدای تیراندازی‌های شدید شنیده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه امروز اعلام کرد که در درگیری‌های معترضان با نیرو‌های پلیس، شمار زیادی دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، همزمان با روز کارگر، معترضان در استانبول به خیابان‌ها آمدند و پلیس ترکیه برای متفرق کردن آنان در میدان تاریخی تقسیم به استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی روی آورد.

بیش از ۴۰ هزار پلیس در سراسر استانبول مستقر شده و خیابان‌های فرعی را با قرار دادن موانع مسدود کرده‌اند.

نیرو‌های پلیس همچنین در نزدیکی ساختمان شهرداری استانبول با معترضان درگیر شده و برای متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله لاستیکی روی آوردند.

دولت ترکیه برگزاری تظاهرات در میدان تقسیم استانبول را ممنوع اعلام کرده است.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا