Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@16:59:01 GMT

جهش تولید راهکار واقعی نجات بورس است

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۹۹۴۶

جهش تولید راهکار واقعی نجات بورس است

یک کارشناس اقتصا ی معتقد است، تحقق جهش تولید با حمایتهای هوشمند از صنایع مختلف بورسی از جمله خودرو، فولاد، سیمان و...راهکار امن تثبیت و نجات بورس است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، علی سعدوندی با اشاره به تزریق جهتدار منابع ریالی به صنعت خودروسازی با هدف افزایش داخلی سازی و افزایش عرضه، گفت: البته نباید به صورت کلی از رونق تولید برای درماندگیهای سیاسی درحوزه اقتصاد خرج شود،  به عبارت دیگر در نیمه دوم سال جهش تولید نباید تنها به مباحث سیاسی و کم عمق محدود شود، به عنوان مثال بایستی به صورت صنعت به صنعت راهکار جهش تولید روی میز قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید:

وضعیت بازدهی بازار بورس+نمودار و جدول

وی افزود، اگر مثلا صنعت خودروسازی را در نظر بگیریم با تزریق ۶۰۰ میلیون دلار یا حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان با نرخ نیمایی می‌توان سطح داخلی سازی را افزایش داد و با افزایش عرضه در بازار هم قیمتها کنترل می‌شود و هم در سود سازی شرکتهای خودروساز شاهد تحول خواهیم بود که ارزندگی صنعت را هم در پی خواهد داشت.

رونق تولید در صنعت سیمان و فولاد با نسخه بانکی در بازار مسکن

این کارشناس اقتصادی گفت: در خصوص صنعتی مثل سیمان یا فولاد می‌توان گفت، اگر مسکن سازی و افزایش عرضه در بازار مسکن ایجاد شود به طور حتم عملکرد این صنعت و سود سازی آن نیز بهبود پیدا می‌کند، نکته جالب توجه اینکه نسخه پولی برای حل بحران مسکن قابل تجویز است، به نظر میرسد برای کارمندی با درآمد ۶ میلیون تومانی درماه، بایستی حدود ۸۰ درصد ارزش مسکن از طریق اعتبار تامین شود، متناسب سازی وام مسکن با قیمتهای جدید یکی از راهکارهایی است که باعث رونق بازار مسکن و در نتیجه بهبود عملکرد صنعت سیمان وانبوه سازی می‌شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین بورس تهران سهام عدالت بازار بورس شاخص بورس بازار بورس فرابورس سازمان بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بورس کالا اخبار بورس بازار سرمایه بازار سهام سهام سرمایه گذاری جهش تولید جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۹۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی صبح چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر اظهار کرد: ایجاد نیروگاه برق خورشیدی مختص مصارف شرکت سیمان دشتستان یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: همچنین ایجاد خط تولید دوم این شرکت نقش مهمی در افزایش تولید و تقویت اشتغال خواهد داشت که پیشنهاد می‌شود این موضوع دنبال شود.

فرماندار دشتستان بیان کرد: آماده همکاری در راستای توسعه و تقویت شرکت سیمان دشتستان و سرمایه‌گذاری این هلدینگ در شهرستان دشتستان هستیم.

کد خبر 6093862

دیگر خبرها

  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد