Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@02:31:04 GMT

قهرمان جدید اپن آمریکا تاریخ تنیس را عوض کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۰۵۳۵

قهرمان جدید اپن آمریکا تاریخ تنیس را عوض کرد

دومینیک تیم با پیروزی برابر الکساندر زورف در فینال تنیس اپن آمریکا رکوردهای قابل توجهی را به خود اختصاص داد.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آس، دومینیک تیم بامداد دوشنبه با شکست الکساندر زورف قهرمان تنیس اپن آمریکا ۲۰۲۰ شد. تنیسور اتریشی در حالی فاتح این جام شد که ۲ بر صفر از حریف آلمانی اش عقب افتاده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرد شماره سه جهان با این قهرمانی افتخارات زیادی را به نام خود ثبت کرد.

نخستین گرند اسلم 

تبم با این پیروزی نخستین گرند اسلم خود را به عنوان یک تنیسور حرفه ای به دست آورد و به جدیدترین کسی تبدیل شد که برای اولین بار یکی از چهار گرند اسلم را می برد. او در این زمینه با مارین چیلیچ برابر شد که تنیسور کروات اولین و تنها گرند اسلم خود را در اپن آمریکا ۲۰۱۴ به دست آورد. تنیسورهایی که در سال های اخیر اولین گرند اسلم خود را کسب کردند استن واورینکا (اپن استرالیا ۲۰۱۴)، اندی ماری (اپن آمریکا ۲۰۱۲)، خوان مارتین دل پوترو (اپن آمریکا ۲۰۰۹) و نواک جوکوویچ (اپن استرالیا ۲۰۰۸) بودند. 

پایان حمکرانی نادال، جوکوویچ و فدرر

تیم همچنین با قهرمانی اش به حمکرانی رافائل نادال، نواک جوکوویچ و راجر فدرر در گرند اسلم پایان داد. در ۱۳ گرند اسلم اخیر پیش از اپن آمریکا ۲۰۲۰، قهرمانی ها به این سه تنیسور تعلق داشت. آخرین کسی که توانسته بود یک گرند اسلم فتح کند واورینکا بود که در اپن آمریکا ۲۰۱۶ موفق به انجام این کار شد. 

نخستین گرند اسلم یک دهه نودی

تیم با فتح اپن آمریکا به نخستین تنیسوری تبدیل شد که در دهه ۹۰ یا دیرتر از آن متولد شده است و برنده یک گرند اسلم می شود.

پایان حمکرانی تنیسورهای دهه ۸۰

تنیسور اتریشی همچنین به حمکرانی متولدین دهه ۸۰ پایان داد که پیش از اپن آمریکا ۲۰۲۰ توانسته بودند ۶۳ ‌گرند اسلم آخر را به خود اختصاص دهند. آخرین گرند اسلم یک دهه هفتادی به نام گاستون گائودیو آرژانتینی ثبت شد که فاتح رولان گاروس ۲۰۰۴ شد. پس از او تنها تنیسورهای متولد دهه ۸۰ قهرمان شدند. 

انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تنیس اوپن آمریکا اپن آمریکا گرند اسلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوهری‌خو قهرمان نخستین مرحله مسابقات آزاد تپانچه بزرگسالان شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون تیراندازی، فینال مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه آقایان جمعه، ۷ اردیبهشت در سایت تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و در پایان نفرات برتر در سه رده سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان معرفی شدند.   نتایج نخستین مرحله مسابقات آزاد تپانچه بزرگسالان به شرح زیر است: ۱- امیر جوهری‌خو از تهران ۲- حسین ظفرجعفرزاده از خراسان رضوی ۳- سیداحمد میرجهانبخش موسوی از البرز   مراسم اهدای مدال با حضور کبری غیاثی نایب رئیس بانوان، علی کلاتی سرمربی تپانچه جوانان و نوجوانان، علی گداری سرپرست برگزاری مسابقات، یاسر خلیل‌نژاد سرپرست کمیته آموزش، محمد مهدیان انفورماتیک، علی گل‌محمدی مسئول کمیته سلاح و مهمات، علی کاظمی، مسعود کلهری، محمود افضلی، حمید هدایتی، امین حق‌نیا و سیده شیما محمدی اعضای تیم داوری در سالن فینال سایت تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • امیر جدیدی نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی می‌کند
  • اشجاری و یزدانی قهرمان تور جهانی تنیس جوانان شدند
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • سهمیه قطعی ایران برای نخستین دوره لیگ نخبگان آسیا: ۱+۲
  • تنیسور‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مشخص شدند
  • جوهری‌خو قهرمان نخستین مرحله مسابقات آزاد تپانچه بزرگسالان شد
  • برگزاری اردوی تیم تنیس روی میز دختران جوان
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه