Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاروق سخنور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تلف شدن شمار زیادی انواع ماهی در رودخانه‌ای نزدیک روستای "اصحاب" این شهرستان، پیگیری موضوع در دستور کار این اداره قرار گرفت.

وی ادامه داد: با مراجعه کارشناسان اداره محیط زیست به محل، مشخص شد که فرد یا افراد خاطی به وسیله برق‌ و ایجاد شوک الکتریکی اقدام به صید ماهی در این رودخانه کرده‌ و پس از جمع آوری ماهیان بزرگ از محل متواری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با بیان اینکه صید با روش‌های غیرمجاز از جمله برق پیگرد قانونی دارد، بیان کرد: عاملان این حادثه زیست محیطی هنوز شناسایی نشده‌اند و تحقیقات برای شناسایی آنها با همکاری نیروی انتظامی به منظور تحویل به مراجع قضایی همچنان ادامه دارد.

سخنور بیان کرد: استفاده از دستگاه‌های الکتریکی برای صید ماهی با توجه به اینکه می‌تواند زیان‌های غیرقابل جبرانی به محیط زیست و زندگی جانوران آبزی و کنار آبزی وارد کند، ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

ماه گذشته نیز افراد سودجو با هدف صید ماهی باعث تلف شدن بیش از ۵۰ هزار قطعه ماهی رودخانه‌ای در روستای "گرشیلان" مهاباد شده بودند.

روستای "اصحاب" در بخش خلیفان مهاباد واقع شده است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت از شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد آذربایجان غربی سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد آذربایجان غربی اخبار کنکور محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در بازدید خود از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور ساخت تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

یعقوبعلی نظری در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محور‌ها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی افزود: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد.

استاندار خراسان رضوی بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوز‌ها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار می‌شوند و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهند گشت.

استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر