Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از انتقادات بیل گیتس از خودروهای برقی، ایلان ماسک اظهارات بیل گیتس را ناخوشایند خواند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، پس از آنکه "بیل گیتس" بنیانگذار مایکروسافت در مورد قابلیت کامیون‌های برقی شک کرد، مدیرعامل تسلا یعنی "ایلان ماسک" گفت که فکر می‌کند گیتس "هیچ سرنخی ندارد".

بیل گیتس تفکرات خود در مورد وسایل نقلیه برقی را در یک پست وبلاگی در ماه اوت به تفصیل بیان کرد و توضیح داد که چرا راجع به پتانسیل خودروهای برقی به عنوان وسایل نقلیه طولانی مدت، شک دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل او این بود که "باطری‌های این وسایل نقلیه، بزرگ و سنگین هستند"

بیل گیتس در پست خود نوشت: حتی با وجود موفقیت‌های بزرگ در فناوری باطری‌ها، وسایل نقلیه برقی احتمالا هرگز یک راه‌حل عملی برای وسایل نقلیه‌ای همچون ۱۸ چرخ، کشتی‌های باری و جت‌های مسافربری نخواهد بود.

وی ادامه داد، برق در مواقعی که نیاز به طی مسافت‌های کوتاه باشد، کار می‌کند. اما ما برای وسایل نقلیه سنگین و استفاده در طولانی مدت، به راه‌حلی متفاوت نیازمندیم.

 بیل گیتس در عوض به سمت "سوخت‌های ارزان و جایگزین" به ویژه سوخت‌های زیستی به عنوان راه‌حلی مناسب برای وسیال نقلیه تجاری اشاره کرد.

اما وی در این زمینه اعتماد و اعتبار خود را به خودروسازان قدیمی چون جنرال موتورز و فورد و خودروسازان جدیدی چون "ریویان"(Rivian) و "بالنجر"(Bollinger) برای پیشرفت در زمینه تولید وانت‌های برقی اعطا کرد. این در حالی است که گیتس در این لیست اشاره‌ای به "تسلا" نداشت.

سال گذشته، شرکت تسلا نخستین وانت برقی خود  به نام "سایبرتراک"(Cybertruck) را رونمایی کرد.

تسلا می‌گوید که تولید سایبرتراک از اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز می‌شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایلان ماسک بیل گیتس وسایل نقلیه بیل گیتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های تهران

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران از برگزاری یازده نشست با حضور مقامات ذیربط و دستگاه‌های متولی برای تعیین تکلیف خودروها و موتورسیکلت‌های رسوبی در توقف‌گاه‌های زیر نظر فراجا در استان تهران خبر داد و گفت: در راستای تعیین تکلیف خودروها و موتورسیکلت‌های رسوبی در توقف‌گاه‌های زیر نظر فراجا در استان تهران در رابطه با بیش از ۶۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه وسیله نقلیه اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌های قضایی مربوط به این وسایل نقلیه، به دادگاه انقلاب ارجاع شده‌اند.

وی افزود: تاکنون در رابطه با بیش از ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران رای صادر شده و روند رسیدگی به پرونده‌های ۳۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه دیگر نیز در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: تا امروز تعداد دو هزار و ۴۸۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت بر اساس احکام قضایی صادره از سطح پارکینگ‌های استان تهران خارج شده‌اند و طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، مقرر است که تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳، تمام وسایل نقلیه از سطح این پارکینگ‌ها خارج شوند.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای خودرو توسط پلیس تهران بزرگ
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین امسال
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی از پارکینگ‌ها تا این تاریخ
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های تهران
  • کشف وسایل نقلیه سرقتی در مراغه
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی