Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@12:47:56 GMT

سه عرضه اولیه در راه است

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۰۶۵۲

به گزارش بورس تابناک، جعفر ربیعی مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس، با اشاره به گزارش موسسه icis و قرار گرفتن این هلدینگ در رتبه ۴۰ میان ۱۰۰ شرکت برتر پتروشیمی دنیا گفت: این در حالی بود که بررسی گزارش عملکرد سال ۲۰۱۹ شرکت های پتروشیمی که در این فهرست قرار دارند نشان می دهد که میزان فروش صد شرکت برتر شیمیایی جهان تحت تأثیر افزایش رقابت در بازار و ظرفیت مازاد تولید در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل از آن ۵ درصد کاهش داشته که میزان کاهش فروش ۳۴ شرکت بیش از ده درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حاشیه سود این شرکت ها به شدت تحت تأثیر قرار گرفته ، گفت: به گونه ای که سود عملیاتی صد شرکت برتر به طور متوسط ۱۷ درصد و سود خالص آنها ۴۶ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ کاهش یافته و این در حالی است که ده شرکت از صد شرکت برتر سال ۲۰۱۸ در سال ۲۰۱۹ زبان خالص شناسایی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه عملکرد شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان تنها شرکت ایرانی حاضر در این فهرست در مقایسه با متوسط عملکرد ۱۰۰ شرکت برتر، بسیار خوب بود، گفت: درصد کاهش سود فارس از متوسط لیست و همچنین رقیب منطقه ای آن شرکت سابیک به مراتب بهتر بوده است.

به گفته ربیعی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در شاخص هزینه های سرمایه گذاری برای دومین سال پیاپی در رتبه دوم لیست و بعد از شرکت BASF قرار گرفته که این موضوع نشان از سرمایه گذاری پیوسته به منظور حفظ و توسعه مزیت رقابتی این شرکت در بازارهای جهانی دارد. در زمینه درصد رشد هزینه های تحقیق و توسعه و همچنین درصد رشد دارایی، این شرکت طی سال ۲۰۱۹ جز ۱۵ برتر شرکت لیست قرار گرفته است که در سال های آتی منجر به افزایش تولید و فروش خواهد شد.

ربیعی با اشاره به اینکه هلدینگ خلیج فارس تنها شرکت ایرانی در میان این فهرست است، افزود: در شرایطی که غول های پتروشیمی دنیا در سال ۲۰۱۹ با کاهش حاشیه سود و یا زیان خالص مواجه شدند و در شرایطی که ما در تحریم شدید قرار داریم و با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۹ کاهش شدید ارزش ریال را داشتیم بازهم حفظ مقام چهلم از لحاظ شاخص فروش در بین ۱۰۰ پتروشیمی بزرگ دنیا جایگاه بسیار خوبی است

مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس با تاکید بر اینکه در سال ۲۰۱۹ میلادی حتما باید افزایش تولید می داشتیم تا اثر کاهش فروش محصولات و کاهش ارزش پول ملی را جبران کنیم ، تاکید کرد: این افزایش فروش رخ داد، از سویی دیگر بحث طرح های سرمایه گذاری در هلدینگ در حال اجرا شدن است که اتفاق خوبی است که به این رتبه بندی برای سال ۲۰۲۰ کمک می کند.

ربیعی با اشاره به اینکه فارس در میان ۱۰۰ شرکت بزرگ پتروشیمی دنیا از نظر شاخص حجم سرمایه گذاری در سال مقام دوم دنیا را بعد از غول آلمانی BASF به دست آورد، گفت: این نشان می دهد در شرایط تحریم و در شرایطی که همه چیز برضد ما بود ، حجم بالایی طرح توسعه ای در هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی های کشور در دست اجرا بوده که این موضوع به مفهوم جهش در آینده نزدیک است.

وی با تاکید بر اینکه بهره برداری از این پروژه ها جهش بزرگی در تولید صنعت پتروشیمی است، افزود: نیمه دوم سال ۹۹ هم برای هلدینگ خلیج فارس با افزایش تولید نسبت به سال گذشته همراه خواهد بود.

وی با اشاره به طرح های توسعه ای فارس گفت: سه الی ۴ طرح پتروشیمی مهم و بزرگ امسال به بهره برداری خواهد رسید که تولید در دو پروژه ها آنها یعنی بید بلند خلیج فارس و پتروشیمی لردگان آغاز شده و در دو پروژه سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه و الغین پتروشیمی ایلام به زودی به بهره برداری می رسد ، بر همین اساس از این جهت تولید هلدینگ خلیج فارس جهش قابل توجهی خواهد داشت.

ربیعی در خاتمه تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی ها قرار است طی سال جاری سه شرکت دیگر هلدینگ خلیج فارس وارد بازار سرمایه شوند.

منبع: همفکران

منبع: تابناک

کلیدواژه: دارا دوم آیت الله صانعی طوبی کرمانی پرونده اکبر طبری توافق اسرائیل و بحرین حامد بهداد عرضه اولیه بورس بازار سرمایه دارا دوم آیت الله صانعی طوبی کرمانی پرونده اکبر طبری توافق اسرائیل و بحرین حامد بهداد هلدینگ خلیج فارس سرمایه گذاری سال ۲۰۱۹ شرکت برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مدرسی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کنکور سراسری در ۱۱ حوزه استان بوشهر آغاز شده است که در مجموع ۱۶ هزار و ۲۴۲ داوطلب در ۵ گروه آزمایشی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در دانشگاه خلیج فارس، در گروه آزمایشی علوم ریاضی ۷۷۶ نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی هزار و ۴۵۰ نفر، هنر ۲۴۳ نفر، علوم تجربی ۲ هزار و ۶۴۲ نفر و زبان‌های خارجی ۶۰۶ نفر رقابت می‌کنند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر خاطرنشان کرد: آزمون داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز همزمان با سراسر کشور در ۱۱ حوزه آغاز شد.

نماینده وزیر علوم در سازمان سنجش دانشگاه خلیج فارس بوشهر ادامه داد: آزمون داوطلبان گروه هنر و زبان خارجه هم عصر امروز و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا برگزار می‌شود.

۶۳ درصد داوطلبان خانم هستند

وی با اشاره به افزایش تعداد داوطلبان نسبت به سال قبل خاطرنشان کرد: در مجموع در بین کنکوری‌های امسال استان بوشهر، تعداد داوطلب ۶۳ درصد خانم و ۳۷ درصد آقا هستند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر اضافه کرد: در شهر بوشهر پنج هزار و ۷۱۷ نفر بیشترین داوطلب ثبت‌نام کرده هستند که در دانشگاه خلیج‌فارس برگزار می‌شود.

مدرسی تعداد شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری در خارگ ۶۱ نفر و تنگستان ۶۰۷ نفر اعلام و تصریح کرد: در حوزه امتحانی جم یک‌هزار و ۱۶۴ نفر، دشتستان ۳ هزار و ۵۶۲ داوطلب، دشتی یک‌هزار و ۲۶۶ نفر و دیر ۱۷۶ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

نماینده وزیر علوم در سازمان سنجش دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر ادامه داد: در حوزه‌های امتحانی دیلم ۴۴۳ نفر، عسلویه ۳۷۵، کنگان ۹۷۶ و گناوه یک‌هزار ۲۹۵ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: درصد داوطلبان کنکور در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۶۰ درصد آقا و ۴۰ درصد خانم هستند.

کد خبر 6088477

دیگر خبرها

  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • واگذاری «استقلال» به هلدینگ خلیج فارس با عدل و انصاف سازگار نیست
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!
  • مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم