Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@18:57:24 GMT

نابودیِ میلیون ها هکتار زمین در آتش سوزی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۰۶۶۵

نابودیِ میلیون ها هکتار زمین در آتش سوزی آمریکا

با ادامه آتش سوزی در ایالت های ساحل غربی آمریکا شمار تلفات افزایش می یابد. فرماندار ایالت اورگن از مردم خواست تا علیرغم گزارش های مربوط به غارت منازل از مناطق آتش سوزی خارج شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ با ادامه آتش سوزی در ایالت های ساحل غربی آمریکا شمار تلفات افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مقامات، بیش از 30 نفر بر اثر آتش سوزی که در ایالت های ساحل غربی رخ داد کشته شده اند.

یک مسئول اورژانس با بیان اینکه ده ها نفر در اورگن مفقود شده اند گفت که باید برای حادثه ای مرگبار و گسترده آماده شویم.

این آتش سوزی ها به مدت 3 هفته در اورگن، کالیفرنیا و واشنگتن ادامه دارد و میلیون ها هکتار زمین را سوزانده و هزاران خانه را ویران کرده است.

 

ده ها هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

"جو بایدن" رقیب دموکرات ریاست جمهوری با متهم کردن دونالد ترامپ به دلیل بدبینی به تغییرات اقلیمی و انکار این واقعیت، هشدار داد که تغییرات آب و هوایی تهدیدی قریب الوقوع و اساسی در مسیر زندگی ما محسوب می شود.

ترامپ که قرار است روز دوشنبه به کالیفرنیا سفر کند در آخرین اظهارات خود علت این آتش سوزی ها را مدیریت ضعیف جنگل ها دانست.

 

به گفته مقامات، در حال حاضر آتش سوزی ها منطقه ای به وسعت نیوجرسی را سوزانده اند.

به گزارش رسانه ها، دود حاصل از این آتش سوزی، پورتلند بزرگترین شهرِ ایالتِ اورگن را پس از سانفرانسیسکو و سیاتل به داشتن بدترین کیفیت هوا در جهان تبدیل کرده است.

"کِیت براون" فرماندار ایالت اورگن در اوایل هفته جاری از مردم خواست تا علیرغم گزارش های مربوط به غارت منازل از مناطق آتش سوزی خارج شوند.

وی گفت: "به شما اطمینان می دهم که گارد ملی و پلیس ایالتی اورگن اوضاع را رصد می کنند و مانع غارتگری منازل شما می شوند."

یک فرد 41 ساله ساکن اورگن به رویترز گفت: "به فرزندانم گفتم که هنگام فرار چشمان خود را ببندند. همه چیز از بین رفته است. ما باید دوباره از صفر شروع کنیم."

یک پسر بچه 1 ساله در اوایل هفته گذشته در ایالت واشنگتن، هنگام فرار با خانواده اش جان خود را از دست داد. والدین وی در شرایط وخیمی به سر می برند.

ترامپ استدلال کرده که کالیفرنیا می تواند با شن کشی و تمیز کردن کف جنگل از آتش سوزی جلوگیری کند.

کالیفرنیا از 15 آگوست تاکنون در مجموع شاهد حداقل 22 کشته بر اثر آتش سوزی بوده است.

در حالی که 14800 آتش نشان به مبارزه با آتش 28 مورد آتش سوزی بزرگ در این ایالت ادامه می دهند، ده ها هزار نفر با دستور تخلیه روبرو شده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آتش سوزی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۰۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر یکشنبه در حاشیه واگذاری اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن در جنوب استان بوشهر اظهار کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن برای تأمین مسکن افراد کم درآمد، اسناد مالکیت ۲ پلاک جمعاً به میزان ۸۷۴ هکتار که به مدت ۱۸ سال با پلاک‌های مجاور، تداخل داشته صادر شد.

وی افزود: پس از رفع تداخل، اسناد آن در کمترین زمان در ثبت شهرستان عسلویه، ثبت و اسناد آن صادر و به متقاضیان واگذار شد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر تاکنون اسناد مالکیت ۱۴۷۴ هکتار زمین دولتی برای طرح نهضت ملی مسکن صادر شده است.

وی گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات مستمر صورت گرفته، استان بوشهر در بین استان‌های کشور، رتبه نخست در صدور اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن را کسب کرده است.

کد خبر 6090982

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • نعل وارونه آزادی بیان در آمریکا
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد