Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و آغاز ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی کسب وکاهای خانگی در استان توسط جهاد دانشگاهی با ظرفیت ۵۰۰ نفر خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،دکتر امین رستم زاده ئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اعلام اینکه این طرح با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود اظهار کرد:علاقمندان به راه اندازی کسب و کارهای خانگی می توانند با مراجعه به سایت inhb.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم‌ها و اطلاعات مربوط اقدام کنند.

وی ادامه داد:ثبت نام از ابتدای شهریورماههمزمان با سراسر کشور آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

رستم زاده گفت: شرایط متقاضیان ثبت‌نام در طرح حداقل ۱۸ سال سن، بومی استان محل ثبت‌نام، عدم اشتغال تمام‌وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: متقاضیان پس از ثبت‌نام ؛ غربال‌گری و راستی آزمایی می‌شوند  سپس به متقاضیان آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار ارائه خواهد شد.

دکتر رستم زاده اظهار کرد: پس از پیاده‌سازی قابل قبول الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در ۹ استان با ظرفیت ۲۰ هزار نفر به صورت پایلوت طی سال‌های ۹۶ تا ۹۸، این طرح در ۳۱ استان کشور به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور تعمیم داده می شود.

وی در خصوص فاز اول طرح الگوی نوین مشاغل خاگی اظهار کرد: فاز اول طرح با شناسایی ۲۱ رسته شغلی و ثبت نام ۶۱۰۰ متقاضی اولیه و شناسایی ۴۵۰۰ متقاضی اصلی با موفقیت به اتمام رسید و در فاز دوم این طرح بیش از ۱۰ هزار ۷۰۰ نفر به ساعت کارگاههای آموزشی و عملی و مشاوره رایگان ویژه متقاضیان مشاغل خانگی ارائه شد و در فاز سوم این طرح  نیز  با شناسایی ۲۵ تسهیلگر در رسته های مختلف، ۱۶۹۸ نفر طی مراحل اتصال به بازار و بنگاههای بالا دستی، ۳۶۳۸ نفر ارائه خدمات هدایت ومشاوره جهت ارتقا کمیت و کیفیت محصولات خانگی، ۱۰ متقاضی مرحله برندسازی و استانداردسازی ،  ۲۴۵۷ متقاضی مرحله تنظیم برنامه های تولید و فروش را طی کرده اند و همچنین بر اساس برنامه ریزیهای بعمل آمده در فاز اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  برای ۵۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی اشتغال ایجاد خواهد شد که جهاد دانشگاهی بعنوان نهاد توسعه ای در جهت آموزش، توانمندسازی و مشاوره متقاضیان کسب و کارهای خانگی همکاری و کمک خواهد کرد تا متقاضیان از مرحله تولید به مرحله بازار برسند.

به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، رستم زاده با اشاره به نقش مشاغل خانگی در اقتصاد کشوراظهارکرد: با توجه به نقش و اهمیت کسب و کارهای خانگی در رشد تولید و کمک به چرخه اقتصادی کشور، مشاغل خانگی باید جایگاه واقعی خود را در اقتصاد خانوارها پیدا کرده و نهادهای متولی نیز به توسعه آن کمک کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی کسب و کارهای خانگی آذربایجان غربی جهاد دانشگاهی مشاغل خانگی رستم زاده ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: اعضای شورا از استاندار آذربایجان‌غربی خواستار تسریع در یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان ابلاغ و اجرای طرح جامع شهر ارومیه بوده که نقش اساسی برای رونق ساخت و ساز، رونق اقتصادی و توسعه شهر ارومیه دارد.

مرتضی پیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: برنامه ها و فعالیت شوراها باید بر مبنای شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه شوراها نماد مشارکت مردمی هستند، افزود: امیدوارم در سالی که مقام معظم رهبری سال تولید و مشارکت مردمی نامیدند؛ دولتمردان و قانون‌گذاران ما همگی دست به دست هم داده تا بتوانیم به نحو احسن در تحقق شعار سال گام برداریم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه تشکیل پارلمان محلی نشان داد که در جمهوری اسلامی ایران در اداره شهر و حتی روستا به نظر مردم توجه ویژه ای شده است، گفت: شورای اسلامی شهر و روستا نماد مردم‌سالاری و مشارکت شهروندان در اداره امور شهر و روستا بوده و این نهاد و وظیفه اصلی آن در قانون اساسی که خدمت به مردم، توسعه و مشارکت مردمی در اداره کرد جامعه و مدیریت محسوب می‌شود تاکید شده است.

پیری با تقدیر و تشکر از زحمات مدیرکل پیشین اداره راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی و آرزوی موفقیت برای سرپرست جدید ادامه داد: اعضای شورا از استاندار آذربایجان‌غربی خواستار تسریع در یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان ابلاغ و اجرای طرح جامع شهر ارومیه بوده که نقش اساسی برای رونق ساخت و ساز، رونق اقتصادی و توسعه شهر ارومیه دارد.

وی تصریح کرد: آزادی و استقلال عمل اعضای شورا در تصمیمات موجبات افزایش خلاقیت شوراها را فراهم کرده و شرایط توسعه پایدار را به نفع جامعه رقم زده و از این منظر تمدن‌سازی وتمدن آفرینی را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با اشاره به لزوم تشکیل جلسات همفکری با مقام عالی استان و معاونین در راستای بررسی و حل مشکلات شهری خاطرنشان کرد: شورا در جهت آبادانی، توسعه و پیشرفت شهری با تمام توان در کنار ارگان‌های دولتی و اجرایی بوده و در جهت رفع مشکلات شهری و شهروندی همپای سازمان‌ها و نهادهای اجرایی است.

کد خبر 749537

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش بسترساز توسعه جامعه است
  • بررسی و تصویب ۱۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • آغاز تدریس 710 آموزگار جدید از ماه مهردر مدارس آذربایجان‌غربی