Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود تأکید مکرر مبنی بر رعایت نکات ایمنی و استفاده از تجهیزات و کمربندی ایمنی برای گردوتکانی باز هم شاهد حوادث تلخ سقوط از درختان گردو در فصل گردوتکانی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ با وجود تأکید مکرر مبنی بر رعایت نکات ایمنی و استفاده از تجهیزات و کمربندی ایمنی برای گردوتکانی باز هم شاهد حوادث تلخ سقوط از درختان گردو در فصل گردوتکانی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این باره «فرشاد عبدالمالکی» مدیر اورژانس تویسرکان گفت: با شروع فصل برداشت گردو در تویسرکان از ۲۰ شهریور تعداد تماس ها با واحد ارتباطات اورژانس افزایش یافته و در همین تعداد روزهای اندک تاکنون چهار نفر از همشهریان به دلیل سقوط از درخت دچار تروما و آسیب های مختلف شدند.

وی اظهار کرد: مرکز اورژانس این شهرستان علاوه بر اقدامات پیشگیرانه انجام شده، تعدادی برشور آموزشی با هدف ارائه آموزش عمومی به باغداران تهیه و در بین آنها توزیع کرده است.

مدیر اورژانس تویسرکان افزود: در آموزاش های ارائه شده از باغداران خواستیم تا افراد مسن و کسانی که توانایی جسمی کمتری دارند هرگز بالای درخت نروند.

عبدالمالکی با تأکید بر اینکه افرادی که بیماری زمینه ای همچون دیابت، صرع و بیماریهای قلبی دارند بالای درخت نروند، تصریح کرد: بهتر است افراد جوان و آنانی توانایی جسمی قوی تر دارند برای برداشت گردو بالای درخت بروند و از کمربند ایمنی نیز استفاده کنند.

وی عنوان کرد: از همشهریان می خواهیم تا صورت بروز حادثه با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و از جابجایی مصدوم سقوط کرده به جد پرهیز کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سقوط از درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۱۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ضرورت شناسنامه‌دار کردن باغات مازندران گفت: تاکنون ۱۵ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن رزاقی در همایش باغداران شهرستان قائم شهر، با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به باغداران درباره اهمیت شناسنامه کردن باغ و دریافت پروانه کسب و کار گفت: شناسنامه دار شدن باغات در 22 شهرستان مازندران اجرا می‌شود و هم اکنون با همکاری مسئولان و کارشناسان اتاق اصناف کشاورزی مازندران در حال انجام است.

وی افزود: در طرح شناسنامه دار کردن باغات که در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی و با هدف واگذاری فعالیت کشاورزی و باغی به مردم انجام می‌شود، ساماندهی فعالیت باغداران مازندران و تولید محصول سالم که قابلیت صادراتی داشته باشد، اجرا می‌شود.

رزاقی گفت: تاکنون 15 هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شدند.

وی تاکید کرد:  پیش بینی می‌شود قبل از برداشت مرکبات امسال در شهریور، باغات مرکبات شناسنامه دار بشوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 230 هزار بهره بردار مرکبات در مازندران داریم و در 160هزار هکتار باغات استان سالانه بیش از سه میلیون تن محصول مرکبات برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید در باغات مازندران قابل توجه است و ارتقای کیفیت محصول برای صادرات ضرورتی است که باید به آن توجه شود.

رزاقی گفت: باغداران مازندران با شناسنامه دار کردن باغات می‌توانند در تولید مرکبات نقش ایفا کنند.

وی یادآور شد: عضویت باغداران و کشاورزان در اتاق اصناف کشاورزی هم یک فرصت برای باغداران بوده که می‌توانند در تعیین قیمت عادلانه محصولات مطالبه گری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصادف در محور لردگان ۷ مصدوم برجای گذاشت
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • خوش‌شانسی دو موتورسوار از سقوط درخت (فیلم)
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • ۴ مصدوم در اثر انفجار در پارک پرواز تبریز
  • مصدومیت ۶ نفر در پی تصادف تریلی و پراید
  • احتمال ریزش سنگ‌ریزه در محور گنجنامه‌-تویسرکان
  • مسابقه عجیب شترسواری زنان در عربستان؛ سقوط برخی سوارکاران زن از روی شتر و مصدومیت آنها + ویدئو
  • امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز