Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق روز دوشنبه تاکید کرد با توجه به شرایط کرونا در عراق و رعایت پروتکل های بهداشتی امسال هیچ برنامه و تصمیمی برای سفر زایران از ایران به عراق در ایام اربعین وجود ندارد.

وی با انتشار یک فایل صوتی در این ارتباط تصریح کرد، اربعین امسال با وجود میل باطنی و قلبی، امکان فراهم کردن سفر زایران از ایران فراهم نشد و هیچگونه تصمیمی نیز از سوی دولت عراق برای اجازه ورود به زایران ایرانی اتخاذ نشده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ایران در عراق با تاکید بر این که برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین امسال اربعین در داخل عراق کاملا با سال های دیگر متفاوت است، افزود، دولت عراق مانند مراسم روز تاسوعا و عاشورا نمی خواهد مانع از برگزاری خودجوش مراسم مردمی شود و در سال جاری مراسم اربعین کاملا عراقی خواهد بود و هیچ زایری از خارج عراق به این کشور وارد نمی شود.

مسجدی ادامه داد، در ماه های اخیر به خاطر وضعیت کرونا در عراق و ایران حتی صدور ویزا برای دست اندرکاران طرح ها و پروژه های عمرانی نیز با مشکلاتی به صورت محدود صورت می گیرد و موضع مقام ها و مسوولان عراقی با وجود برگزاری جلسات متعدد در ارتباط با مراسم اربعین و پیگیری های بعدی کاملا روشن و مشخص است .

وی با رد برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی در ارتباط با دعوت از زایران ایرانی برای سفر به عراق خاطر نشان کرد، زایر ایرانی تابع قوانین و مقررات کشور خود و کشورهای دیگر است و به خود اجازه نمی دهد بدون گرفتن ویزا و هماهنگی بین دو طرف اقدام به سفر کند و چنین مطالبی از سوی افراد غیر مسوول و مشکوک منتشر می شود که هیچگونه سندیت و رسمیت ندارد.

این خبر در حال تکمیل است.

اخبار مرتبط روحانی: امسال راهپیمایی اربعین نداریم/ در مدارس و دانشگاه‌ها به روی دانش آموزان و دانشجویان باز است پایانی بر شایعات پیاده روی اربعین پرونده اربعین امسال بسته شد/ عراق زائر نمی پذیرد رییس جمهور: امسال سفر اربعین نخواهیم داشت امسال مراسم اربعین برگزار می شود؟ برنامه‌ موکب‌های ایرانی برای اربعین حسینی امسال برگزاری مراسم اربعین به وضعیت کرونا در ایران و عراق بستگی دارد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا ایران و عراق ایرج مسجدی راهپیمایی اربعین راهپیمایی اربعین حسینی سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مراسم اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۱۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان

 معاون وزیر ارشاد ورئیس سازمان حج وزیارت کشور در کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان در سالن حماسه ۲۵ آبان، شعار امسال حج تمتع را حج، قرآن محوری همدلی اقتدار امت اسلامی ودفاع فلسطین بیان کرد و گفت: ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از سراسر کشور در قالب ۶۲۲ کاروان  از ۲۱ ایستگاه پروازی راهی سرزمین وحی می‌شوند.


سید عباس حسینی افزود: میانگین سن زائران امسال ۵۷ سال است ومسن‌ترین زائر بانویی ۹۲ ساله وجوان‌ترین دختر ۱۱ ساله است.


حجت الاسلام اژدری مدیرکل حج وزیارت استان اصفهان هم با بیان اینکه زائران اصفهانی ۱۰ درصد زائران حج تمتمع کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: از استان اصفهان امسال ۷۲۰۰ نفر در قالب ۵۳ کاروان به حج تمتع ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند.


نخستین پرواز زائران اصفهانی بیت الله الحرام سوم خرداد همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است
  • برگزاری کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین