Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران، بخشی از کیت‌ها به توصیه کارگروه سرواپیدمیولوژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سازمان ملی انتقال خون ایران تحویل داده شد تا در ارزیابی کیفیت پلاسماهای اهدایی مورداستفاده قرار بگیرد.

تعدادی از کیت‌ها نیز جهت تحقیق بر روی ایمنی جمعیت‌های حساس و ارزیابی کیفیت کیت‌های تولید داخل به انستیتو پاستور ایران و همچنین به مرکز تحقیقات عفونی اطفال در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به منظور انجام تحقیق در مورد شیوع کووید ۱۹ در بین کودکان تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بقیه کیت‌ها نیز در انبار سازمان ملی انتقال خون نگهداری می‌شوند تا بر اساس تصمیمات کمیته توزیع شوند.
این در حالیست که به تازگی با تایید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور هماهنگی مطالعات سرواپیدمیولوژی در کشور کارگروه جدیدی در کمیته اپیدمیولوژی قرارگاه ملی مقابله با کرونا تشکیل شده است. دکتر علی اکبر حق دوست، معاون آموزش وزارت بهداشت و رییس کمیته ملی اپیدمیولوژی کووید۱۹ گفت که طبق هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده قرار است این کیت‌ها جهت مطالعات سرواپیدمیولوژی در گروه‌های مختلف در استان‌های کشور مورد استفاده قرار گیرد تا شناخت بهتری از شیوع بیماری درگروه‌های مورد مطالعه کسب کنیم.
کریستوف هملمن نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران نیز در این رابطه خاطر نشان کرد: مطالعات سرواپیدمیولوژیک بر روی سارس-کووی-۲ (کروناویروس ۲۰۱۹) روز به روز اهمیت بیشتری می‌یابد زیرا می‌تواند در هدایت موثر اقدامات بهداشتی، شناخت بهتر پاسخ‌های ایمنی، تولید واکسن و یافتن درمان‌های مناسب‌تر کمک‌کننده باشند.
وی همچنین تاکید کرد که سازمان جهانی بهداشت، به همراه دیگر شرکای خود، از جمله انستیتو رابرت کُخ، به همکاری کامل با وزارت بهداشت در این حوزه‌ها ادامه خواهد داد.
امید زمانی مسئول بیماری‌های عفونی در نمایندگی سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: این نخستین بار است که سازمان جهانی بهداشت از سازمان انتقال خون ایران در حوزه پاسخ به کووید۱۹ پشتیبانی می‌کند؛ البته طی ۱۰ سال اخیر این سازمان از طریق پالایش فرآورده‌های خونی و ارائه مشاوره به اهداکنندگان جهت تضمین سلامت خون‌های اهدایی، به کنترل ایدز، هپاتیت و دیگر بیماری‌های منتقله از خون کمک شایانی کرده است.
معمولا در دوره ابتلا به کووید۱۹ پادتن بر ضد کروناویروس در بدن بیماران تولید می‌شود.

در نبود واکسن، این پادتن‌ها نشان می‌دهند که فرد در گذشته یا در حال حاضر به بیماری مبتلا شده است فارغ از اینکه فرد به بیماری خفیف یا شدید یا حتی عفونت بدون علامت دچار شده باشد. هنوز مشخص نیست که تا چه مدت پس از ابتلا پادتن‌های تولیدی در خون فرد قابل ‌شناسایی خواهد بود یا به چه میزان به مصونیت در مقابل ویروس کمک می‌کند.
موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون سازمان ملی انتقال خون از شهریور ۱۳۹۲ تاکنون به عنوان یکی از مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت شناخته شده است.

سازمان انتقال خون وظیفه غربالگری اهداکنندگان خون در کشور را بر عهده داشته و کیت‌های پلاسمادرمانی برای درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹ را نیز فراهم می‌سازد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت انتقال خون کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۱۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است

آفتاب‌‌نیوز :

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی درباره ابعاد کشتار غیرنظامیان و تخریب‌ها در غزه توسط رژیم صهیونیستی در نشست پارلمان اروپا بیان داشت: «می‌توانیم بگوییم بیش از ۶۰ درصد زیرساخت فیزیکی (در نوار غزه) آسیب دیده و ۳۵ درصد آن به طور کامل از بین رفته است.»

جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه امروز از مرز ۲۰۰ روز گذشته، اما این رژیم در طول این جنگ با وجود هزینه‌های هنگفت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی نتوانسته به هیچ یک از اهداف اصلی خود دست یابد و همچنان بر ادامه نسل‌کشی در غزه، پافشاری می‌کند و حاضر به پایان دادن به این جنگ فرسایشی نیست.

دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز، از افزایش شهدا به ۳۴۱۸۳ و زخمی‌ها به ۷۷۱۴۳ نفر خبر داد. به گفته او ارتش اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت جدید در غزه انجام داده که منجر به ۳۲ شهید و ۵۹ زخمی شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یادآوری این که حملات اسرائیل به غزه تا کنون جان ۲۴۹ امدادرسان و حدود ۱۰۰ خبرنگار را نیز گرفته است تلاش‌های این رژیم برای جلوگیری از فعالیت رسانه‌های خارجی را باعث نگرانی جدی دانست.

به گزارش «خبرگزاری آناتولی» بورل با تاکید بر اینکه اسرائیل باید به امدادرسان‌های ایتالیایی اجازه امدادرسانی بدون هیچ گونه حمله‌ای به آن‌ها را بدهد گفت: «ما باید بار دیگر تکرار کنیم اسرائیل باید قونین بین‌المللی را رعایت و احکام دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا کرده و حفاظت از همه غیرنظامیان را تضمین کند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص برنامه رژیم صهیونیستی برای حمله به شهر رفح، جایی که در آن حدود ۳.۱ میلیون آواره بدون سرپناه به سر می‌برند هشدار داد که این حمله به تبعات فاجعه‌باری منجر خواهد شد.

بورل اضافه کرد: «این ضروری است که اسرائیل به قطعنامه الزام آور ۲۷۲۸ که توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب و خواستار دسترسی بشردوستانه تمام و کمال به نوار غزه شده پایبند باشد.»

جنگنده‌های اسرائیلی بامداد امروز در حملاتی سازماندهی شده مناطق مرکزی نوار غزه و شهر رفح را که هر روز به آغاز عملیات زمینی تهدید می‌شود، بمباران کردند و موجب افزایش شمار شهدا و مجروحان شدند. 

این در حالی است که همچنان جنایات رژیم اشغالگر از هر منطقه‌ای که عقب‌نشینی کرده، در حال افشاست. تل‌آویو با وجود هزینه‌های چند ده میلیارد دلاری، تجربه فروپاشی اقتصادی، تلفات چشمگیر نظامیان، افزایش موج خودکشی و مهاجرت معکوس حاضر به پایان دادن به این جنگ فرسایشی که تاکنون به هیچ یک از اهداف اعلامی‌اش دست نیافته، نیست.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • استقبال موسیالا از پیوستن امباپه به بایرن مونیخ
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم ام‌باپه به بایرن بیاید
  • ۸۰ بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • ایمنی و بهداشت شغلی به اندازه معیشت کارگران مهم است
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا