Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:26:19 GMT

ترجمه یک کتاب روان‌شناسی با رویکرد معناگرایانه

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۲۰۰۲

ترجمه یک کتاب روان‌شناسی با رویکرد معناگرایانه

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب روان‌درمانگری یکپارچه معنوی درک و بیان امر قدسی اثر کنث‌آی پارگامنت توسط سه تن از اساتید علی‌رضا ظهیرالدین، مسعود جان‌بزرگی و رضا کریم‌زاده‌نعیم برای علاقه مندان ترجمه و منتشر شده است.

انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با مشارکت مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این اثر ۵۷۵ صفحه ای را وارد ویترین گروه روان شناسی پژوهشگاه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درمان یکپارچه معنوی از روش‌های منحصر به فرد درمانگری معنوی است که از چارچوب نظری منسجمی برخوردار است. بیان دقیق پارگامنت از درمان معنوی به خوبی اهمیت معنویت را در روان درمانگری برجسته کرده و مشکلات ناشی از بی توجهی به معنویت توسط روان‌شناسان را مشخص می‌کند.

امروزه روانشناسان توجه خاصی به معنویت و مذهب در روان درمانگری دارند و این کتاب یکی از زمینه های مناسب با مداخله های معنوی در برای مشکلات روان‌شناختی را به رشته تقریر درآورده است. درک و بیان امر قدسی به عنوان هسته تمایل انسان برای انجام امور و تهیه نقشه شکل‌گیری و اکتشاف امر قدسی و نگهداری و تحول آن به خوبی یک درمانگر و مشاور را با فرایند درمان آشنا می‌کند.

علاقه مندان برای دریافت و سفارش کتاب به نشانی http://rihu.ac.ir/fa/book مراجعه کنند.

کد خبر 5023743

منبع: مهر

کلیدواژه: معرفی کتاب پژوهشگاه حوزه و دانشگاه روانشناسی محرم 99 معرفی کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پیام تسلیت سند 2030 دفتر تبلیغات اسلامی امام حسین ع کنگره امام سجاد طوبی کرمانی معنویت حوزه علمیه نقد کتاب امام سجاد ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر شنبه در دیدار با معلمانِ منتخب و نمونه استان در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش گیلان ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان و فرهیختگان این عرصه با اشاره به روایتی از کتاب سیر و سلوک منصوب به سید بحرالعلوم اظهار کرد: طبق آموزه‌های این کتاب، امام سجاد (ع) فرمودند «کسی که برای تربیت خودش، حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند به سوی هلاکت و تباهی خواهد رفت».

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه همه ما مدیون آموزش و خدمات معلمانی هستیم که در کودکی به ما خواندن و نوشتن آموختند، تصریح کرد: شاگردانی که در کلاس درس معلم حاضر می‌شوند تا خواندن و نوشتن و علم بیاموزند در آینده ممکن است بزرگان و دانشمندانی همچون شهید تهرانی‌مقدم شوند؛ شهیدی که موشک‌هایش امروز قادر است موشک‌های نقطه‌زن آمریکا در اقیانوس اطلس را هدف قرار دهد و او خود شد معلمِ جبهه مقاومت.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: طبق روایت امام سجاد (ع)، ما وظیفه داریم برای خودسازی خود تلاش کنیم و انسان برای رسیدن به کمالات باید در مسیرش یک همراهِ خوب داشته باشد و لذا در هر جا نیازمند به معلم هستیم؛ معلمی که به ما درس و پیام دهد.

امام جمعه رشت بیان کرد: طبق روایتی دیگر از بزرگان، «کسی‌که به استاد رسید نصف راهش را طی کرده است» یعنی پیدا کردن استاد خوب هم هنر است و ما همیشه نیازمند به معلم و استاد هستیم‌.

وی معلمی را شغل انبیا دانست و با بیان اینکه معلم باید برای ارتقا معنوی و علمی خود تلاش کند، افزود: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد؛ دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد و لذا دانش‌آموز همواره خود را مدیون چنین معلمی می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به این معلمان زحمتکش گفت: پس از ارتقا خود سعی کنید برای ارتقا علمی و معنوی دیگران، دانش‌آموزان و دانشجویان خود از هیچ تلاشی دریغ نکنید و هر آنچه که آموخته‌اید را انتقال دهید که اگر چنین نکنید حسادت و بخل ورزیده‌اید.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: اگر امروز نام و آثار بزرگانی همچون ابن‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و علامه طباطبایی ماندگار شده است به این دلیل است که آنان تمام اندوخته‌های خود را در قالب تربیت شاگرد یا در قالب گفتار، نوشتار و کتاب انتقال داده و به بشریت عرضه کردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت همراهی با نیکان و معلمان خوب تصریح کرد: به زیرمجموعه و شاگردان‌تان یاد دهید که با انسان‌ها و معلمان و استادان خوب خود همیشه ارتباط داشته باشند.

کد خبر 6090296

دیگر خبرها

  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت