Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هنوز به مرحله‌ای نرسیدیم که بتوانیم محدودیت‌ها را لغو کنیم و بهتر است آن‌ها را ادامه دهیم و با احتیاط رفتار کنیم.

مسعود مردانی در گفت‌وگو با میزان در خصوص تاثیر دورکاری بر کاهش میزان ابتلا به کرونا گفت: دورکاری تاثیر بسزایی در کنترل این بیماری داشته است و اگر این طرح اجرا نمی‌شد، در حال حاضر بیمارستان‌ها جای سوزن انداختن نداشتند و آمار کرونا بسیار بالا می‌رفت، البته با وجود این اقدامات هنوز گرفتاری‌هایی وجود دارد، اما اگر نبود وضع بدتر می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره لغو طرح دورکاری ادارات از شنبه افزود: از اجرای این طرح اطلاعی ندارم، اما ما هنوز به مرحله‌ای نرسیدیم که بتوانیم این محدودیت‌ها را لغو کنیم و بهتر است آن‌ها را ادامه دهیم و با احتیاط رفتار کنیم چرا که در حال حاضر هم آمار ابتلا و هم تعداد مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری بالا است.

بیشتر بخوانید: آخرین آمار مبتلایان به کرونا تا ۲۴ شهریورماه

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ابتلا به کرونا موجب نارسایی کلیه می‌شود، توضیح داد: کرونا ممکن است سبب نارسایی کلیه هم شود و این عارضه می‌تواند یکی از نشانه‌های ابتلا به کووید۱۹ باشد و احتمال دارد بیمار مبتلا به کرونا با علائمی شبیه نارسایی کلیه به پزشک مراجعه کند و در طول بیماریش این نشانه‌ها را داشته باشد.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص تفاوت سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا بیان کرد: علائم بیماری سرماخوردگی آبریزش و گرفتگی بینی و عطسه‌های مکرر است درحالی که بیماری آنفولانزا شروع ناگهانی دارد و با تب ۴۰، بدن درد و سردرد همراه است و کرونا بین این دو بیماری قرار دارد و ظهورش تدریجی است و بیمار تب می‌کند، اما مقدارش به اندازه آنفولانزا نیست.

وی ادامه داد: افتراق این بیماری‌ها از هم بسیار مشکل است و مهترین اقدام در مواجهه با علائم و شک کردن در مورد ابتلا به کرونا این است که به پزشک مراجعه  و با او مشورت کنیم و لازم نیست همه افراد تست کرونا بدهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۲۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد فوت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا نهبندانی اظهار کرد: این مرد ۴۱ ساله که حدود ۲ ماه قبل توسط سگ مجروح شده بود به هیچ یک از مراکز درمان هاری مراجعه نکرده بود که این امر سبب ابتلای وی به هاری و در نهایت فوت او شد.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیماری هاری یک بیماری ویروسی دستگاه عصبی مرکزی است که ابتلای به آن صد درصد مرگ را به دنبال دارد اما در صورت مراجعه به موقع موارد حیوان گزیدگی و انجام درمان، به سادگی قابل پیشگیری است.

وی گفت: مهمترین راه انتقال بیماری هاری از طریق گازگرفتگی و خراش توسط حیوانات است و افراد در صورت زخمی شدن توسط حیوانات بایستی بلافاصله محل زخم را با آب فراوان و صابون شست و شو داد و به نزدیک ترین مرکز پیشگیری و درمان هاری برای تزریق واکسن و سرم هاری مراجعه کرد.

نهبندانی با بیان این که سال گذشته حدود ۲۱ هزار مورد حیوان گزیدگی در مناطق تحت پوشش این دانشگاه ثبت و گزارش شده است افزود: سال گذشته ۱۴ هزار و ۳۱۶ مورد معادل ۷۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها توسط سگ‌ها و پنج هزار و ۴۱۱ مورد معادل ۲۶ درصد حیوان گزیدگی‌ها توسط گربه‌ها بوده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این مدت نیز آزمایش ۱۲۴ مورد هاری در سگ و ۱۳ مورد هاری در گربه مثبت شده است.

وی با بیان این که در ایران بیش از ٩۰ درصد گزش‌ها توسط سگ انجام می‌شود گفت: باید به عموم مردم اطلاع رسانی شود که از تحریک کردن حیوانات به خصوص سگ‌ها خودداری کنند و هنگام درگیری ۲ حیوان برای جداسازی آن‌ها اقدام نشود زیرا احتمال ابتلای یکی از این حیوانات به هاری بسیار زیاد است.

کد خبر 6100308

دیگر خبرها

  • بهترین راه تشخیص کبد چرب | راه‌های پیشگیری از ابتلا به کبد چرب را بشناسید
  • عوامل خطر « زوال عقل زودرس » را بشناسید
  • یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد فوت کرد
  • انتقاد شدید فاطمه هاشمی از وزارت بهداشت
  • علت ابتلا به لوپوس چیست؟/ عوامل خطر ابتلا به بیماری
  • توصیه‌هایی درباره یک بیماری زنانه
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود