Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدی از برگزاری کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت(ع) در هشتم آبان ماه خبرداد و گفت: این کنفرانس با هدف زدودن خرافات و پرداختن به مسائل فراموش شده در سیره اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «رمضان محمدی» در نشست کنفرانس های بین المللی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه که پیش از ظهر امروز(دوشنبه 24 شهریور) در سالن جلسات این پژوهشگاه برگزار شد، به ارائه گزارشی از روند برگزاری «کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت(ع)» پرداخت و اظهار داشت: اهل بیت(ع) در نظر همه ما گنجینه گرانبهایی هستند که باید آنها را بشناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر علمی کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت(ع) افزود: اگر به سیره آنها پایبند باشیم و از تاریخ و سیره آنها استفاده کنیم در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، تمدنی، خانواده و امنیت نیز بدون شک توانمند می‌ شویم.

 

وی با بیان این که هنوز سبک و سیره اهل بیت(ع) را در زندگی خودمان ساری جاری نکرده ایم، گفت: برای رسیدن به هویت اهل بیتی ناچاریم از این که بخشی از مباحث ناروا وخرافات را از تاریخ و سیره اهل بیت(ع) دور کنیم، چون در یک جاهایی خوب مطالعه نکرده ایم و توانمندی های خودمان را نشان نداده ایم و در حوزه سند و متن نیز بخشی از این ها مربوط به تشیع نیست که باید اصلاح شود.

 

حجت الاسلام محمدی بیان داشت: خود اهل بیت(ع) فرمودند اگر مردم حسن کلام و سیره ما را آگاهی پیدا کنند از ما تبعیت می‌ کنند به همین دلیل هم باید سیره و سخن آنها از انحرافات و خرافاتی که اضافه شده پیراسته شود و هم در حوزه هایی که کمتر کار کرده ایم ورود بیشتری داشته باشیم تا سیره و سخن حقیقی و کامل و جامعی از اهل بیت(ع) به دست بیاوریم.

 

وی بیان داشت: در بخش های مهمی از تاریخ اهل بیت(ع) چیزهای ناصحیحی وارد شده که باید دور کنیم و یا به بخش هایی توجه نشده است به عنوان مثال در زندگانی امیرالمؤمنان بیشتر به جنگ های ایشان پرداخته می‌شود، یا در مورد امام حسن مجتبی(ع) بیشتر به صلح ایشان پرداخته ایم در حالی که نکات ریزی به عنوان الگو و سبک زندگی در زندگی ایشان وجود دارد و همین طور سیره سایر ائمه اطهار(ع) خلاصه به موارد محدودی نمی شود ولی ما مسیر کاملی برای شناخت آنها نرفته ایم.

 

عضو هیأت علمی گروه تاریخ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در ارتباط با اهل بیت(ع) و سیره آنها هزاران کتاب نوشته شده ولی واقعا گاهی اوقات رونویسی است و مطالعه فراوان همراه با حساب و کتاب برای استخراج تاریخ و سیره آنها صورت نگرفته است در حالی که اگر درست مطالعه شود خیلی از شبهات پاسخ داده می‌ شود.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان این که آسیب شناسی به معنای زدودن خرافات و مسائل انحرافی از تاریخ اهل بیت(ع) است، گفت: اهل سنت نیز نسبت به اهل بیت(ع) ارادت خاصی دارند و گرایش به اهل بیت(ع) هویت جمعی است که شیعه را از اقلیت خارج می‌ کند و برای همین مسأله باید چیزهای ناصحیح را از سیره اهل بیت(ع) دور کنیم.

 

دبیر علمی کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت(ع)  در ادامه سخنان خود  خاطرنشان ساخت: 100 چکیده مقاله تا کنون به دست ما رسیده و بالغ بر 20 مرکز علمی داخلی و خارجی از جمله عراق، سوریه، مصر، مالزی، کانادا و انگلستان هم ارائه مقالاتی داشته اند.

 

وی در پایان سی ام شهریور ماه را آخرین فرصت ارسال مقالات عنوان کرد و یادآور شد: تا کنون10 پیش نشست برای این کنفرانس برگزار شده و سه چهار مورد دیگر تا تاریخ هشتم آبان ماه که زمان برگزاری همایش است، خواهیم داشت.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه سیره اهل بیت ع سیره آنها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رافائل گروسی به ایران سفر می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در «کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته ای» به ایران سفر خواهد کرد.

قرار است، این کنفرانس از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار شود.

گروسی قبل از رفتن به این کنفرانس، در تهران با مقامات ایران دیدار و گفتگو خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • آسیب شناسی معماری تنظیم‌گری رسانه در ایران
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • تاریخ سفر گروسی به ایران مشخص شد
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • شهید مطهری  و آسیب شناسی انقلاب
  • رافائل گروسی به ایران سفر می‌کند
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم