Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:41:35 GMT

گوی شناور پایانه جاسک آماده بارگیری شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۲۲۵۲

گوی شناور پایانه جاسک آماده بارگیری شد

به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، «وحید مالکی» با اشاره به تکمیل ساخت این گوی شناور (SPM) در یارد شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران در خرمشهر گفت: این گوی شناور براساس تقدم‌های عملیاتی، آماده بارگیری و حمل به موقعیت نصب شد.

مالکی با اشاره به پایان عملیات آبگیری، هایدروتست و تست گردش این SPM با هدف راه‌اندازی بخش زودهنگام طرح پایانه جاسک، تصریح کرد: ظرفیت طراحی این گوی شناور ۷۰۰۰ مترمکعب بر ساعت معادل یک میلیون بشکه در روز انتقال و بارگیری نفت خام و میعانات گازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست طرح پایانه جاسک با بیان اینکه گوی شناور بخش زودهنگام این طرح با حضور مؤسسه‌های رده‌بندی و بازرسی دریایی تست و آماده انتقال شد، افزود: براساس برنامه تعیین‌شده، این SPM دی‌ماه امسال، بارگیری و به موقعیت نصب منتقل می‌شود.

طرح پایانه جاسک در مجموع شامل سامانه‌های اندازه‌گیری یا میترینگ نفت خام، ۶ رشته خطوط لوله زیردریایی و سه گوی شناور است که در فاز نخست، با هدف بهره‌برداری زودهنگام از طرح تا پایان امسال یک مجموعه میترینگ، دو رشته خط‌ لوله ۳۶ اینچ، منیفولد دریایی و یک گوی شناور در دستورکار راه‌اندازی قرار دارد.

برچسب‌ها بندرجاسک خرمشهر وزارت نفت توسعه ایران نفت جاسک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرجاسک خرمشهر وزارت نفت توسعه ایران نفت جاسک بندرجاسک خرمشهر وزارت نفت توسعه ایران نفت جاسک اخبار کنکور پایانه جاسک گوی شناور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دپوی ۲۵۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در جاسک

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف دپوی ۲۵۰ هزار لیتر سوخت خارج از شبکه قانونی توزیع در روستای جگین از توابع شهرستان جاسک خبر داد.

سردار علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان امروز ۱۱ اردیبهشت اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی سوخت قاچاق در یک چهار دیواری واقع در یکی از روستاهای شهرستان جاسک در منطقه "جگین "، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی شهرستان جاسک پس از انجام تحقیقات نامحسوس و حصول اطمینان از دپوی سوخت در محل مذکور، با هماهنگی قضایی و طی بازرسی از محل، ۲۵۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع کشف کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه ارزش سوخت کشف شده توسط کارشناسان ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به شناسایی متهمان، پیگیری جهت دستگیری آنان در دستور کار قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشف بیش از ۵۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین کشف بیش از ۱۰ هزار لیتر بنزین سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان

دیگر خبرها

  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • کشف دپوی ۲۵۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در جاسک
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در جاسک
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد