Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون خدمات شهری شهرداری قم از فعالیت ۴۷ غرفه بازیافت و دریافت پسماند از شهروندان در سطح شهر قم خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید امیر سامع با اشاره به موضوع پسماند و تفکیک پسماند از مبدأ، اظهار کرد: در موضوع پسماند چهار بخش اصلی داریم که شامل باقی مانده مواد غذایی و میوه‌جات، نخاله‌های ساختمانی، پسماند خشک، مواد خطرناک مانند اسپری و لامپ‌ها و وسایل تزریقات می‌شود که باید از هم جدا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخش خوراکی در کارخانه پسماند تبدیل به کود و در فضای شهر استفاده می‌شود، در ایستگاه بازیافت به‌تازگی کودها را به شهروندان هدیه می‌دهیم.

معاون خدمات شهری شهردار قم با بیان اینکه توسعه غرفه‌ها یکی از سیاست‌های مهم در تفکیک پسماند و افزایش مشارکت عمومی است، عنوان کرد: در سال ۹۴ تعداد ۱۴ غرفه فعال بود و امسال ۴۷ غرفه وجود دارد؛ باید بتوان کوتاهی در زمینه پسماند را جبران کرد و با فرهنگ‌سازی به مدیریت پسماند بپردازیم.

وی در مورد وضعیت بوستان جوان نیز گفت: در بوستان جوان، برکه و استخر بزرگ راه‌اندازی شده و پیمانکار برای ایجاد قایق‌های پدالی ورود کرده است و همچنین توسعه بوستان و شبکه معابر و روشنایی در کنار برکه بزرگ اجرایی شده و سال قبل نیز یک سرویس بهداشتی جدید و نمازخانه احداث شد.

سامع عنوان کرد: در این بوستان ۲۰ هکتار فضای سبز جدید ایجاد شد و نیاز به راه‌اندازی سالن ورزشی و فرهنگسرا دارد، حتی آماده بودیم زمین را در اختیار بگذاریم تا با سرمایه‌گذاری فضاهای مورد نیاز احداث شود.

وی با اشاره به تأکیدات شهردار در زمینه احداث سالن‌های ورزشی در تمام مناطق شهری، یادآور شد: دراین‌باره سه سالن در مناطق یک، دو و شش راه‌اندازی شد و تا سال آینده در تمامی مناطق دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرداری و ارائه خدمات در کنار مردم معنا می‌دهد، اگر بتوانیم مشارکت و اعتماد مردم را جلب کنیم می‌توانیم خدمت گذار خوبی برای شهروندان باشیم.

کد خبر 444257

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر قم کلانشهر قم شهرداری قم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۲۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر

گفته‌ می‌شود که بخش بزرگی از پارک لاله که مملو از درختان کهنسال است به تازگی حصارکشی شده و گفته شده که قرار است در آنجا ساختمانی از طرف شهرداری احداث شود. همچنین تاکید شده با توجه به تعرضات و دستکاری‌هایی که در بوستان‌های دیگر از جمله پارک اندیشه و پارک قیطریه در حال وقوع است و پیش‌تر هم با حذف درختان و احداث بنا در ابن پارک صورت پذیرفته، خطر جدی است./چندثانیه

   

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • خدمات فرهنگی و عمرانی حوزه شهری خارگ افزایش یافت
  • آبگرفتگی‌های در اغلب مناطق اهواز رفع شده است
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه