Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی برهانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۳ هزار و ۳۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان انجام و منجر به تشکیل ۷۴۴ فقره پرونده تخلف شد.

وی بیان کرد: از این تعداد پرونده تشکیل شده در خصوص تخلف واحدهای صنفی استان سمنان، حدود ۴۵ درصد تخلفات مربوط به درج نکردن قیمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان تصریح کرد: ارزش ریالی ۷۴۴ فقره پرونده تخلف واحدهای صنفی استان بیش از چهار میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال است.

وی ابرازداشت: ارائه نکردن فاکتور خرید و گران فروشی در فهرست دیگر تخلف های واحدهای صنفی استان قرار داشت که پرونده تخلف این واحدها برای رسیدگی بر اساس قوانین به مراجع ذیصلاح ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: درج نکردن قیمت به منزله گرانفروشی به شمار می‌رود و به نوعی تضییع حقوق مصرف کنندگان است و این حق برای مصرف کنندگان محفوظ است که در این خصوص پیگیری کنند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان تاکید کرد: رعایت نکردن مقررات نظام صنفی، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و کم‌فروشی از دیگر تخلف های به ثبت رسیده واحدهای صنفی استان سمنان است.

استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان حدود ۳۰ هزار واحد صنفی دارد.

برچسب‌ها سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان سمنان اصناف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان سمنان اصناف سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان سمنان اصناف اخبار کنکور واحدهای صنفی استان استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام امام جمعه شهرکرد در دیدار هفتگی خود با روسای اتحادیه‌های اتاق اصناف شهرکرد نقش اصناف در مهار تورم را اساسی دانست.

وی، نوسان قیمت‌ها را بهانه‌ای برای برخی سودجویی‌ها عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت روز نباید بر کالایی که قبلا خریده شده است اعمال شود چراکه نتیجه آن اخلال دربازار، اقتصاد واجحاف درحق مردم می‌شودکه از لحاظ شرعی واخلاقی ناپسند و منکر است.

بیشتر بخوانید

دولت در زمینه کنترل مهار تورم از رشد نقدینگی جلوگیری کرد

نکونام، رعایت انصاف و اعمال قیمت بیشتر را منوط به خرید گرانتر کالا در همان روز دانست و اضافه کرد: اگر اصناف این مهم را رعایت کنند مهار تورم به نسبت زیاد، جلب اعتماد مردم و همراهی آنان حاصل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۳۱ اردیبهشت روز شهرکرد از اصناف خواست: این روز را بهانه‌ای برای آغاز رونق اقتصادی شهرکرد به عنوان مرکز استان بدانند و برنامه‌های خود را برای افزایش رونق اقتصادی بازار مرکز استان عملیاتی کنند.

در این نشست روسای اتحادیه‌های اصناف شهرکرد مهمترین چالش‌ها و مطالبات هم صنفی‌های خود را مطرح کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • قرارداد پیمانکاری در گروه ملی فولاد تخلف قانونی است / درویشی: فقط مطالبات صنفی کارگران را پیگیری می‌کنیم +فیلم
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه