Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@16:30:34 GMT

فراخوان پژوهشی سازمان سینمایی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۲۵۲۴

فراخوان پژوهشی سازمان سینمایی منتشر شد

سازمان امور سینمایی و سمعی بصری فراخوان پژوهشی خود را منتشر کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر هبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان سینمایی، فراخوان پژوهشی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری منتشر شد.

این فراخوان با هدف ارتقای آثار سینمایی در سطح ملی و بین المللی، مسئله یابیِ دقیق و گره گشایی از مشکلات فعلی و یا تمهید راهکار برای چالش های پیش رو سینمای ایران در 5 موضوع کلی با 37 اولویت پژوهشی منتشر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی در ماههای گذشته، با اصناف و انجمن های سینمایی (از طریق خانه سینما)، بیش از 45 دانشکده و پژوهشکده و بیش از 50 پژوهشگر و استاد دانشگاهِ مرتبط با حوزه سینما مکاتبه نموده و مسائل سینمای ایران را از دیدگاه تخصصیِ آنان جویا شده است.

تنوع و تعدد اولویت های پژوهشی دریافتی به حدی بود که «شورای پژوهشی معاونت» لاجرم نسبت به انتخاب موارد ضروری تر و یا حذف موارد تکراری و یا عناوینِ مشابهِ انجام شده در سال های گذشته، مبادرت ورزید و پس از تطبیق آنها با نیازهای اصلی سازمان سینمایی و سینمای ایران، در انتها فهرستی از مهمترین «محور»ها و «اولویت» های پژوهشی ارائه نمود.

بدیهی است این فهرست، جهت گیری کلیِ پژوهشی سازمان سینمایی است و پژوهشگران می توانند در چارچوب محورها و اولویت های ارائه شده، عناوین پژوهشی مد نظر خویش را اعلام نمایند تا در شورای پژوهشی، طرح و بررسی شود.

همچنین پایان نامه هایی که به اولویت های ذکر شده بپردازند و یا در چارچوب محورهای 5 گانه به صورت خلاقانه به یکی از نیازهای کاربردیِ سینمای ایران پاسخ دهند، در مقطع کارشناسی ارشد تا سقف 50 میلیون ریال و در مقطع دکتری تا سقف 100 میلیون ریال، مورد حمایت قرار خواهند گرفت. از این رو، از همه مراکز علمی و پژوهشی، اساتید، پژوهشگران، طلاب و دانشجویان برای همکاری در تحقق اهداف پژوهشی سازمان سینمایی کشور، دعوت به عمل می آید.

مهلت ارسال «فرم درخواست طرح اولیه پژوهشی» حداکثر تا 30 مهر 1399 خواهد بود.

فراخوان پژوهشی سازمان سینمایی  را از اینجا دانلود کنید.

انتهای پیام /4143/
 

منبع: آنا

کلیدواژه: سینما سینمای ایران سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۲۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

علی‌محمد محمودی، سرپرست گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با بیان اینکه با هدف توسعۀ همکاری‌های علمی دوجانبه و ارتقای سطح تعامل‌های علمی، تفاهم‌نامه همکاری این دانشگاه و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه می‌تواند گامی در جهت تسهیل دسترسی و تقویت پژوهش‌های دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حوزه‌های مرتبط با نسخ خطی باشد. 

او همچنین با بیان اینکه دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به تعلیم و تربیت دانشجویان در حوزۀ زبان و ادبیات فارسی توجه دارد، به ظرفیت‌های امیدبخش و ایده‌آل علمی و پژوهشی این دانشگاه و ضرورت تسهیل هرچه بیشتر بستر‌ها برای دسترسی مناسب پژوهشگران این دانشگاه به منابع مختلف پژوهشی اشاره کرد.

محمودی افزود: انعقاد این تفاهم‌نامه می‌تواند بسترساز بهبود ارتباط و دسترسی اعضای هیئت علمی، دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های مختلف دانشگاه و به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتۀ زبان و ادبیات فارسی به گنجینۀ نسخه‌های خطی باشد. 

او ادامه داد: علاوه بر آن، دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز آمادۀ ارائۀ خدمات علمی و پژوهشی و تبادل دستاورد‌های پژوهشی با انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران است. 

سرپرست گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، گفت: بهره‌گیری متقابل از خدمات و تولیدات علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی طرفین، تصحیح و تحقیق، تألیف، ترجمه و انتشار مشترک آثار مورد توافق، اشتراک پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، برگزاری نشست‌ها و گفتگو‌های علمی و فرهنگی با همکاری طرفین و انجام پژوهش‌های مشترک از جمله اهداف مهم این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده است. 

انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران، از جمله انجمن‌های علمی مطرح کشور است که با گرفتن مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت تخصصی در حوزۀ نسخه‌های خطی مشغول به فعالیت است. 

این انجمن دارای نشریۀ فارسی‌زبان علمی - پژوهشی معتبر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نمایه شده در پایگاه بین‌المللی اسکوپوس است. 

همچنین خدماتِ متعددی، چون عضویت در انجمن، درخواست تهیه نسخه خطی، اطلاع از کارگاه‌های آموزشی، همایش‌های بین‌المللی نسخه‌شناسی و نسخه‌پژوهشی از مسیر تارنمای این انجمن در اختیار پژوهشگران حوزۀ نسخ خطی فارسی قرار گرفته است. این مجموعه با فراهم آوردن ۷۰۰ هزار نسخه از ایران و برخی کشور‌های دیگر، مأخذ مهمی برای پژوهشگران محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد