Web Analytics Made Easy - Statcounter

با همکاری گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و یک شرکت دانش بنیان، نمونه ساده دستگاه ونتیلاتور طراحی و ساخته شد.

به گزارش قدس آنلاین، محمد غروی فرد مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این باره گفت: ونتیلاتور یا دستگاه تهویه مکانیکی وسیله ای پیچیده با تکنولوژی بالا است که در بیمارانی که به هر دلیلی دچار نارسایی تنفس شده اند، کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود:در صورت خطر نارسایی تنفسی، این دستگاه به طور موقت و یا برای زمان های طولانی وظیفه شش‌ها را انجام می دهد.
مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نیاز به این دستگاه حیاتی در دوران مبارزه با بحران کرونا که بیماران بدحال دچار نارسایی تنفسی می شوند، بیش از پیش احساس می‌شود ادامه داد: ونتیلاتور به راحتی و فوری در هیچ کجای جهان قابل تولید نیست، بر این اساس تولید نوع ساده از آن با همکاری شرکت مهراب فناور در دستور کار قرار گرفت تا در صورت بحران شدید، پاسخگوی بیماران بدحال باشیم.
غروی فرد بیان کرد: این کار در مدت زمان یک ماه صورت گرفت که نیمی از این مدت به تئوری و تحقیق گذشت و نیم دیگر کار فنی و عملیاتی شرکت مهراب فناور در واحد توسعه و تحقیق دانشگاه بود.

علی شورورزی مدیرعامل شرکت مهراب فناور هم گفت: نمونه ساده ونتیلاتور برای اولین بار در کشور ساخته شده و مشابه آن در داخل کشور وجود ندارد و مشهد می‌تواند به عنوان الگویی موفق برای دیگر نقاط کشور در بحث ساخت این دستگاه باشد.
او افزود: ونتیلاتور پایه با پیشنهاد و راهنمایی مدیرگروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تولید شد تا ذخیره و پشتیبان آی سی یوها تأمین و تکمیل شود.
مدیرعامل شرکت مهراب فناور ادامه داد: به تازگی نمونه‌گیری‌های دستگاه بر روی ریه افراد سالم و بیماران کرونایی انجام شد که در هر دو مورد با پاسخ مثبت در اثربخشی و اثرپذیری همراه بود و تأیید پزشکان فوق تخصص بیهوشی و ICU را به‌همراه داشت؛ این دستگاه هم‌اکنون در حال گرفتن تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است تا در تعداد زیاد تولید شود.
شورورزی بیان کرد: قابلیت‌های ویژه این ونتیلاتور، قابل اطمینان بودن، قیمت مناسب و قابلیت تولید انبوه در زمان کوتاه است. میزان تولید این محصول بالای ۲۰۰ عدد در هر ۱۵ روز است و درصورت حمایت مسئولان، می‌توان تا بیش از هزار عدد در ۱۵ روز تولید کرد.
او تصریح کرد:تمامی طراحی‌ها و اقدامات در بحث ساخت این ونتیلاتورهای مد پایه توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ثبت اختراع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، در آستانه فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامی‎داشت مقام معلم، سی ویکمین آیین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با حضور دکتر محمدعلی زلفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که دکتر حشمتالله علینژاد رییس دانشگاه و دکتر رحمت عباسنژاد معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران نیز حضور داشتند، از دکتر علی اکبر جعفری عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و دکتر اباصلت حسین زاده عضو هیات علمی دانشکده علوم پایه به عنوان اساتید نمونه کشوری تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه