Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس از تهیه و تدوین الگوی عملیاتی پیشگیری از حریق در عرصه‌های طبیعی این استان خبر داد.

 عبدالحسن صمدنژاد در نشست هم‌اندیشی فرهیختگان، دانشگاهیان و اساتید حوزه‌های علمی و فرهنگی شهرستان ارسنجان گفت: ظرفیت‌های مردمی و حضور گسترده مردم در عملیات‌های اطفاء حریق نشانگر ظرفیت‌هاب اجتماعی خوب این شهرستان است و این مهم نیازمند برنامه ریزی و سرمایه گذاری بهتر بر روی نیروی انسانی مردمی در پیشبرد اهداف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی فارس، صمدنژاد با اشاره به تدوین و ارائه یک مدل و برنامه منسجم در اجرای عملیاتهای اطفاء حریق عرصه‌های منابع طبیعی، افزود: با شناسایی مناطق بحرانی و مشخص کردن راه‌های دسترسی سریع تر به این مناطق، در کنار آموزش منظم به بهره برداران و مرتعداران می‌توان با ایجاد الگویی عملیاتی از آتش سوزی‌های گسترده جلوگیری و در صورت بروز حریق به سرعت با آن مقابله کرد.

صمدنژاد احیاء مناطق دچار حریق شده را اولویت نخست برنامه‌های احیایی دانست و افزود: در این راستا با طراحی مدلی مدون و منسجم در راستای احیای مناطق سوخته و آسیب دیده اقدام خواهد شد.

او اظهار امیدواری کرد که با توجه به پتانسیل بسیار خوب مردمی در شهرستان ارسنجان و نیز همدلی و همسویی بین مردم و مسئولین در کنار ظرفیت‌های دانشگاهی و فارغ التحصیلان متخصصص در رشته‌های مرتبط با منابع طبیعی در دانشگاه ارسنجان بتوان در راستای تدوین برنامه ها و اهداف مهم سازمانی گام‌های مثبتی برداشت.

دکتر محمدجعفر ناظم السادات، از اساتید دانشگاه شیراز نیز با اشاره به تغییرات اقلیمی، آتشسوزی‌ها و راهکارهای جلب مشارکت مردمی در برنامه‌های حفاظتی حوزه منابع طبیعی ارائه و خواهان ارتباط بیشتر بین مردم و تشکل‌های دوستدار منابع طبیعی و محیط زیست شد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دانشگاه شیراز سازمان جنگل ها منابع طبيعي منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۳۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فلارد گفت: آفت جوانه خوار بلوط به جان جنگل‌های بلوط شهرستان فلارد افتاده و موجب شده است جنگل بلوط این شهرستان در معرض خطر و آسیب جدی قرار گیرد.
یونس خلیلی افزود: در همین راستا با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مبارزه با این آفت در شهرستان فلارد را از ۱۶ فروردین امسال آغاز کردیم.
وی گفت: طغیان آفت جوانه خوار بلوط باعث کاهش رویش، زوال جنگل، تغییر در زادآوری و توالی و حتی باعث مرگ و میر درختان می‌شود.
خلیلی خاطر نشان کرد: لارو‌های ابتدایی این آفت در اوایل فصل بهار وارد جوانه‌های بلوط می‌شوند و از آن تغذیه می‌کنند در حالی که لارو‌های رشد کرده و بزرگ شده، از برگ‌ها تغذیه می‌کنند تا جایی که درختان در اواخر بهار کاملا عاری از برگ می‌شوند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فلارد گفت: برای حفاظت و صیانت از جنگل‌های بلوط، کار مبارزه با این آفت در سطح ۶۶۷ هکتار از جنگل‌های بلوط شهرستان فلارد در بخش‌های مرکزی و امامزاده حسن با ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی از ۱۶ فروردین امسال شروع شد.

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی