Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع آگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با اخرین وضعیت رسیدگی به تخلفات دهکده گردشگری قلعه سر شیر پیربکران اظهار کرد: سرانجام با پیگیری‌های صورت گرفته حجم وسیعی از ساخت و سازهای غیرمجاز و فنس‌کشی‌های حریم و بستر رودخانه با دستورات مقام قضایی تخریب شده و آزادسازی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی بخشی از ویلاها نیز به خاطر اختلاف با شهرداری و با وجود این‌که دستور تخریب صادر شده از طریق دیوان عدالت اداری دستور تخریب آن متوقف شده است تا بررسی مجدد انجام و به زودی تخریب می‌شود.

 

وی از عدم همکاری مدیران، ناظران و چهره‌های سیاسی بومی در این قضیه خبر داد و گفت: در این راستا سنگ‌اندازی‌هایی هم بوده که این ویلاها تخریب نشود، چرا که برخی دیدگاه اقتصادی به موضوع داشته‌اند؛ برخی از چهره‌ها هم در این سال‌ها بیان صریحی درباره ساخت و سازهای غیرقانونی این منطقه نداشته‌اند.

بررسی‌های میدانی خبرنگار فارس هم نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از فنس‌کشی‌های حریم رودخانه و در مسیر جاده ساحلی برداشته شده و بسیاری از ساخت‌وسازهای ویلایی در حریم و بستر رودخانه نیز در این دهکده تخریب شده است. دستور تأیید شده تخریب بعدی نیز مربوط به رستوران و کافی شاپ این مجموعه و نیز تعدادی از ویلاهاست که پس از طی مراحل اداری قرار است به زودی اجرایی شود.

به گزارش فارس، مطابق بسیاری از بخش‌های حاشیه زاینده‌رود که از اواخر دهه شصت آماج ویلاسازی قرار گرفت، اواخر دهه هفتاد بود که منطقه گردشگری قلعه سرشیر برای فعالیت در حاشیه رودخانه در شهر پیربکران از توابع شهرستان فلاورجان برخی مجوزات را کسب می‌کند.

 

استانداری وقت بدون در نظر گرفتن نظر جهاد کشاورزی مجوز احداث تنها شهرک محصور در حاشیه زاینده‌رود را صادر می‌کند و زمین‌های با کاربری کشاورزی تبدیل به یک شهرک محصور در حاشیه رودخانه می‌شود. هدف سرمایه‌گذار در این پروژه تفکیک زمین‌ها و ساخت ویلا و ایجاد یک شهرک تفریحی در حاشیه زاینده‌رود و در فاصله ۱۵ کیلومتری از شهر اصفهان بوده که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای را با شهرداری وقت پیربکران منعقد و تعدادی از پلاک‌ها به همراه فضای سبز که عمده آن حاشیه و حریم رودخانه بوده و همچنین معابر و چند بخش دیگر را به شهرداری واگذار می‌کند که در ادامه به تعهدات خود عملی نکرده است. نکته دیگر درباره این دهکده گردشگری این است که در حال حاضر همه حتی مردم بومی منطقه برای ورود به مجموعه حتما باید از گیت ورودی و با پرداخت هزینه عبور کنند که این موضوع بازهم برای همگان امکان‌پذیر نیست.

 

خبرگزاری فارس به عنوان نخستین رسانه استان رسیدگی به ابهامات این دهکده تفریحی را در ادامه سلسله گزارش‌های آزادسازی حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود (اینجا و اینجا و اینجا با همکاری برخی از مردم محلی از شهریور سال گذشته آغاز کرد و پس از تکمیل مستندات و دریافت پاسخ مالکان گزارش مشروح این پیگیری‌ها را  در تاریخ ۱۰ خرداد ماه امسال منتشر کرد (اینجا بخوانید). این گزارش که با استقبال بالای سایر رسانه رو به رو شد و در شبکه‌های اجتماعی بازنشر قابل توجهی داشت با واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری همراه شد و مورد استقبال دستگاه قضایی قرار گرفت.

 

حالا پس از انتشار خبر تخریب برخی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و با توجه به این که در قوه قضائیه سرعت و نحوه برخورد با متخلفان به خصوص مجرمان اقتصادی جدی‌تر شده، انتظارات برای رسیدگی به این موضوع هم بالاتر رفته است؛ به نظر می‌رسد مرحله بعد از اجرای حکم تخریب در بستر رودخانه و آزادسازی حاشیه زاینده‌رود، برخورد با متخلفانی است که در پست‌های اجرایی و نظارتی مرتکب جرم در این باره شده‌اند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: ویلاهای لاکچری شهرک باستی هیلز حریم رودخانه بستر زاینده رود حاشیه زاینده رود بستر رودخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۳۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی در مازندران

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از بعدازظهر جمعه ۱۴ اردیبهشت تا صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت در ارتفاعات به ویژه در غرب استان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش تدریجی دما خواهیم داشت.

لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، صاعقه و ریزش سنگ در مناطق کوهستانی از پیامد‌های این سامانه است.

توصیه می‌شود شهروندان عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دو روی سکه باران در ایلام
  • هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران
  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • هشدار هواشناسی در مازندران
  • تخریب قلعه «هری‌پاتر» در اوکراین (+عکس)
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر