Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:33:02 GMT

۸۹۲ طرح کشاورزی در خراسان شمالی معطل تامین منابع

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۳۵۹۵

۸۹۲ طرح کشاورزی در خراسان شمالی معطل تامین منابع

ایسنا/خراسان شمالی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح مشاغل پایدار روستایی در این استان گفت: از این محل در حال حاضر ۸۹۲ طرح کشاورزی معطل تامین منابع تسهیلات مشاغل پایدار روستایی است.

عبدالله یوسفی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: برای این تعداد از این طرح ها رقم ۱۱۷ میلیارد تومان تسهیلات نیاز است که باید از سوی بانک ها پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح مشاغل پایدار روستایی از سال ۹۶ آغاز شد، افزود: در مجموع در بخش کشاورزی چهار هزار و ۸۴۶ طرح به مبلغ ۴۳۱ میلیارد تومان در کارگروه مربوطه مصوب شد.

یوسفی ادامه داد: اما سه هزار و ۹۵۴ طرح به مبلغ ۳۱۴ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: سهم بخش کشاورزی در این استان از طرح مشاغل پایدار روستایی برای ایجاد اشتغال ۴۵ درصد بوده اما از آنجاییکه سایر بخش ها نتوانستند به خوبی آن را جذب کنند موفق به جذب ۷۴ درصد از کل تسهیلات این طرح در بخش کشاورزی شدیم.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که میزان انحراف در اجرای این طرح ها تا چه میزان بوده است؟ گفت: به طور حتم اگر نظارت وجود نداشته باشد احتمال بروز انحراف نیز وجود خواهد داشت اما تلاش مدیران جهاد کشاورزی به گونه ای بوده که تسهیلات ارائه شده در محل مورد نظر هزینه شود.

وی افزود: اما مشکلی که در این راستا وجود دارد این است که در طرح یک مبلغ دیده شده اما طولانی شدن زمان پرداخت تسهیلات سبب شده تا هزینه اجرای آن با توجه به افزایش قیمت ها بالا رود و شخص برای اعتبار مورد نیاز با مشکل مواجه شود.

یوسفی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است به وجود آید مسائل بازار پس از اجرای طرح و ایجاد واحد تولیدی است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالي کشاورزی مشاغل پایدار روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: با اتمام طرح‌های آبرسانی در سال جاری، بیش از یک هزار خانوار روستایی شهرستان شاهین دژ از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، محمد اشرفی با بیان اینکه این طرح‌ها شامل آب‌رسانی به مجتمع دو روستایی هاچاسو و هولاسو و روستای فتح‌آباد شهرستان شاهین‌دژ است، اظهار کرد: آب‌رسانی به مجتمع هاچاسو و هولاسو در حال حاضر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری عملیات اجرایی آن در صورت تخصیص اعتبارات به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در اجرای این طرح حفر یک حلقه چاه، ۱۱ کیلومتر خط انتقال، ۲۲.۸ کیلومتر شبکه توزیع و ۵۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: با اتمام این طرح ۹۲۰ خانوار روستایی ساکن در این مجتمع از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

اشرفی همچنین از اجرای طرح آب‌رسانی به روستای فتح‌آباد شاهین‌دژ نیز خبر داد و تصریح کرد: این طرح در حال حاضر از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و با اتمام آن ۱۲۱ خانوار ساکن در آن از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار می‌شوند.

وی گفت: در اجرای این طرح ۸۰۰ متر خط انتقال، ۲.۹ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب پیش‌بینی شده است.

کد خبر 751267

دیگر خبرها

  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • طرح ملی جهادآبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی