Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر امیرحسن ربانی فوق تخصص جراحی پیوند کبد از انجام موفقیت‌آمیز عمل پیوند کبد در بیمارستان آیت الله طالقانی خبر داد و گفت: روز گذشته عمل پیوند کبد برای دختر جوانی که یک سال در لیست پیوند قرار داشت، انجام شد.

وی ادامه داد: این بیمار به هپاتیت خودایمنی مبتلا بود و در نهایت روز گذشته کبد پیوندی با اندازه و گروه خونی مناسب تامین و عمل جراحی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تازه‌ترین نتایج پیوند کبد | ۶ هزار پیوند کبد موفق در ایران | کبد ایرانی‌ها چرب‌تر شده است

ربانی، عمل پیوند را موفقیت آمیز خواند و افزود: شب گذشته عضو پیوندی فعالیت خود را آغاز کرد. معمولا ۷ الی ۸ روز زمان نیاز است تا آنزیم‌ها به ثبات برسند و بدن با ارگان بیگانه سازگار شود. بیمار پس از گذشت این مدت مرخص می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به کاهش انجام عمل‌های جراحی به دنبال شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: طبق پروتکل‌هایی که در زمان اپیدمی تدوین شد، جراحی پیوند فقط برای بیماران مبتلا به نارسایی حاد کبدی انجام می‌شد، اما با گذشت زمان و کسب شناخت نسبی از بیماری، سایر جراحی‌ها با اعمال تمهیدات خاص صورت می‌گیرد.

وی کنترل شرایط درون بخشی، پرسنل، رفت و آمدها و بررسی مداوم تجهیزات را از نمونه تمهیداتی دانست که به علت شیوع کووید-۱۹ به طور مستمر در دستور کار قرار گرفته و بیان کرد: انجام سی تی اسکن ریه از بیماران و معاینه توسط فوق تخصص نقص ایمنی و عفونی نیز از دیگر اقداماتی است که  قبل از عمل جراحی صورت می‌گیرد.

کد خبر 549122 برچسب‌ها بیماری - کبد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری کبد پیوند کبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد

ایسنا/خراسان شمالی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در ایثاری دیگر، اهدای عضو جوان ۲۸ ساله بجنوردی به پنج بیمار نیازمند عضو، جانی دوباره داد.

مهری فرشاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: زنده یاد مظفر وحدانی که در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بستری بود، پس از تایید مرگ مغزی و جلب رضایت خانواده به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل و تحت عمل اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: قلب زنده یاد وحدانی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به مردی ۵۵ ساله ساکن تربت جام، کبد این جوان در بیمارستان منتصریه به مردی ۴۴ ساله ساکن بیرجند که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، اهدا و پیوند شد.

فرشاد، ادامه داد: قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • برطرف شدن مصدومیت حسن یزدانی به شکل کامل؛ پادشاه آماده تاج گذاری!
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • عکس‌| تمرینات انفجاری «پادشاه» برای بازگشت!
  • تمرینات انفجاری«پادشاه» برای بازگشت!
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/