Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@02:11:17 GMT

دوربین الکوثر وارد مسجدی پررمز و راز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۴۵۹۵

دوربین الکوثر وارد مسجدی پررمز و راز شد

مستند "تأثیر اسلام بر هنر ایرانی" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عبدالله حاجی محمدی از امروز به آنتن شبکه الکوثر می‌رسد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در مستند "تأثیر اسلام بر هنر ایرانی" که از امروز پخشش آغاز می‌شود، می‌بینیم:  مهمانی نور، آب، رنگ در معماری اسلامی با مسجد آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مسجد نه فقط عرصه صحن وسیع و ایوان رفیع و گنبد دوار که تجلی‌گاه نورها، رنگ‌ها، نقش‌ها ، نگارها، فرم‌ها و حجم‌ها، بافت‌ها، خط‌ها و کتیبه‌ها، و در یک کلام همه هنرهای اسلامی است.

دوربین مستند حاجی محمدی مسجد را مکانی برای عبادت نشان می‌دهد که در عین حال جلوه‌گاه رمز و رازهای هنر اسلامی نیز هست و هر قوس، نقش و خط در هر گوشه آن توحید و مراتب تقرب به حق را به نمایش می‌گذارد. به گونه‌ای که وارد هر مسجدی می‌شویم درون آن را با بیرون آن متفاوت می‌بینیم و....

مستند سه قسمتی "تأثیر اسلام بر هنر ایرانی" محصول گروه معارف شبکه الکوثر است که از امروز دوشنبه بیست و چهارم شهریور هر شب از ساعت 19:30 به وقت تهران با زمان تکرار روز بعد 4:30 و 7:30  صبح تقدیم نگاه بینندگان عرب‌زبان این شبکه می‌شود.

خاطره‌گویی شهید صیاد شیرازی در مستند تلویزیونی/ "بچه‌های عباس" به شبکه یک رسیدتدارک بسیج صداوسیما برای هفته‌ دفاع‌مقدس/ از فیلم تلویزیونی تا تیزر سینمایی "پوتین قرمزها"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسجد رسانه ملی تلویزیون مستند معاونت برون مرزی مسجد رسانه ملی تلویزیون مستند معاونت برون مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۴۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تمام لوکوموتیوها به دوربین مجهز می‌ شود

تین نیوز

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن گفت: پیش بینی می شود ظرف ۳ تا ۴ ماه آینده تمام لکوموتیوهای مسافری، باری و مانوری به دوربین مجهز شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از راه آهن، حمید گوگوچانی، مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن گفت: از اقدامات مهمی که سال گذشته انجام شد و بازخورد خوبی برای بررسی سوانح داشت نصب دوربین در لکوموتیوهای مسافری بود. این اقدام با دستور مدیرعامل برای نصب دوربین در لکوموتیوهای باری بخش دولتی و خصوصی هم انجام شد.

گوگوچانی بیان کرد: به دلیل تنوع بیشتر لکوموتیوهای باری نسبت به مسافری، این اقدام در مراحل آزمایش اولیه است و پیش بینی می شود ظرف ۳ تا ۴ ماه آینده تمام لکوموتیوهای مسافری، باری و مانوری به دوربین مجهز شوند.

وی اظهار کرد: یک دوربین داخل کابین را رصد می کند و برای کمک به مأمورین عملیاتی است و دوربینی که بیرون کابین نصب می شود برای پایش زیرساخت و طول خط است.

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه تصریح کرد: نصب دوربین به طور ویژه در مراجع خارج از راه آهن اهمیت دارد؛ زیرا بسیاری از برخوردها در سوانح شخص ثالث، خودکشی بود؛ اما چون مستنداتی نداشتیم نمی توانستیم به آن استناد کنیم که با نصب دوربین این مسئله رفع شد و بسیاری از پرونده های راه آهن شفاف می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مجموعه مستند «پا به ماه» از شبکه ۲
  • خبر‌های رسانه - ۱۵ اردیبهشت
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد
  • ◄ تمام لوکوموتیوها به دوربین مجهز می‌ شود
  • پخش فصل جدید «رخ‌ مادر» از امشب
  • «رخ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود
  • «رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • خبر‌های رسانه - ۱۳ اردیبهشت