Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@03:04:14 GMT

سطح کیفی مسابقات قرآنی اوقاف هر ساله افزوده می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۴۶۷۳

سطح کیفی مسابقات قرآنی اوقاف هر ساله افزوده می شود

رحمتی با بیان اینکه مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه بزرگترین محفل قرآنی در کشور به شمار می رود، گفت: سطح کیفی مسابقات قرآنی اوقاف هر ساله افزوده می شود.

«امیرحسین رحمتی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: از سال 92 فعالیت های تخصصی خود را در حوزه قرآن کریم آغاز کردم و از اساتید بزرگی همچون  ابوالقاسمی، سعیدیان و دکتر موسوی بلده بهره بردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قاری بین المللی قرآن کریم ادامه داد: به لطف خدا رتبه های متعدد کشوری از سال 93 تاکنون بدست آوردم و در سال 96 توانستیم رتبه نخست مسابقه سراسری قرآن کریم دانش آموزی در بخش قرائت را کسب کنم و کاندیدای حضور در مسابقات بین المللی قرآن کریم شوم که پس از مراحل متعدد ارزیابی و کارشناسان توانستم در مسابقات بین المللی  قرآن کریم که در سال 98 در تهران برگزار شد رتبه نخست را بدست بیاورم.

 

رحمتی تاکید کرد: از سال 95 تاکنون سابقه تدریس در جلسات قرآنی تلاوت را دارم و به عنوان استاد تجوید و فصاحت در طرح ملی اسوه دوره تخصصی آموزشی و تربیتی قاریان و حافظان قرآن کریم که از سال 93 در حال برگزاری است به عنوان استاد فعالیت می کنم و حدود سه تا چهار سال نیز سابقه برگزاری دوره های تخصصی تلاوت در گرگان را دارم و از سال 92 نیز در محافل قرآنی استانی و کشوری سابقه تلاوت را دارم.

 

وی افزود: یکی از رشد یافته های مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه به شمار می روم که از سال 93 به بعد در دوره های مختلف این مسابقات حضور یافتم و رتبه های  متعددی در استان و کشور بدست آوردم.

 

قاری بین المللی قرآن کریم  ابراز داشت: فضای این مسابقات بسیار خوب است چرا که این فضا یک عرصه ای برای محک حافظان و قاریان به شمار می رود و از سویی گردهمایی حافظان قرآن کریم در چنین مسابقاتی یک برکت محسوب می شود و غیر از رقابت مودت نیز بین اهالی قرآن برقرار می شود و این مهم را می توانیم به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ قرآن کریم از آن یاد کنیم.

 

رحمتی تاکید کرد: مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه سطح خوبی برخوردار است و هر ساله از نظر کمی و کیفی به شکوه آن افزوده می شود و در کشور بزرگترین محفل قرآنی است که تا سطح بین المللی برگزار می شود و با تدابیر مسئولان ذی ربط هر ساله به کیفیت آن افزوده می شود.

 

وی بیان کرد: در این دوره از مسابقات چند سالی است که از شهرهای مختلف صاحب نظران و متخصصان در حوزه تلاوت به عنوان داور در این مسابقات به استان های کشور اعزام می شوند و این مهم فرآیند خوب و جالبی است  که به افزایش سطح کیفی این مسابقات منتج می شود.

 

قاری بین المللی قرآن کریم  تاکید کرد: پیشنهاد می کنیم که  سازمان اوقاف و امور قرآنی اساتید تحت مدیریت مجموعه خود به استان های مختلف برای ارتقاء سطح کیفی اعزام کنند و ارتقاء آگاهی و دانش این افراد و ارائه نقطه نظر به متسابقین می تواند برای بسیاری از حافظان و قاریان شرکت کننده در این مسابقات راهگشا باشد.

 

رحمتی بیان کرد: بخش مفاهیم نیز در مسابقات قرآنی اوقاف گنجانده شده است و از این بخش استقبال می کنم و تلاش می کنم در سال های آینده در این زمینه فعالیت کنم و اعتقاد دارم که قاری قرآن موظف است که به مفاهیم قرآن کریم آشنا شوند و قاری باید به بحث ترجمه و تفسیر مسلط باشند.

 

وی گفت: مهمترین دغدغه حافظان و فعالان قرآنی اشتغال است و خیلی از فعالان قرآنی دغدغه کار را دارند و برای اینکه خانواده را تامین کنند نمی توانند به کار قرآنی بپردازند و در استان استعداد کم یاب و نایابی داریم که چندین سالی است که به دلیل دغدعه کاری به سمت فعالیت های قرآنی نیامند و یا انگیزه ای برای این کار ندارند.

 

قاری بین المللی قرآن کریم افزود: انتظار است که بستری فراهم شود که فعالان قرآنی با یک فراق باز و فکر خستگی ناپذیر و پرشور به فعالیت قرآنی بپردازند.

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: قاری بین المللی قرآن کریم امیرحسین رحمتی مسابقات قرآنی قرآن کریم قرآن قاری بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآنی اوقاف افزوده می شود مسابقات قرآن اوقاف و امور سطح کیفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۴۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در بزرگترین نمایشگاه قرآنی افغانستان گفت مهمترین رسالت ما آشنا کردن نسل جوان با ارزش‌های اسلامی و قرآنی است و با عمل به این کتاب الهی ملت افغانستان سرافراز باقی می‌ماند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف نظری» معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در بازدید از نمایشگاه قرآن کریم در کابل اظهار داشت این نمایشگاه در ترویج ارزش‌های اسلامی و معارف قرآنی کمک می‌کند.

وی همچنین افزود مهمترین رسالت ما آشنا کردن نسل جوان افغانستان با ارزش‌های اسلامی و قرآنی است و اگر به ارزش‌های قرآنی عمل کنیم، همواره به‌عنوان ملت سرفراز باقی خواهیم ماند.

.

نظری همچنین تاکید کرد این منطق قرآن است که در برابر نیروهای اشغالگر مبارزه کنیم و اجازه ندهیم بیگانگان در امور داخلی ما مداخله کنند.

معاون وزارت اقتصاد حکومت کابل اظهار داشت نسل جوان افغانستان باید پاسدار ارزش‌های اسلامی و وحدت ملی باشد و به دشمنان اجازه داده نشود که شالوده وحدت مردم افغانستان را هدف قرار دهند.

قرآن‌های خطی سرقت شده از افغانستان در اروپا حراج می‌شود فعال قرآنی افغانستانی: مردم ما خود را مدیون امام (ره) و رهبری می‌دانند تظاهرات سراسری مردم افغانستان در محکومیت هتاکی به قرآن کریم

«مولوی شفیع الله ثاقب» رئیس دعوت و ارشاد وزارت امور مرزها، اقوام و قبایل حکومت طالبان نیز در این نمایشگاه بزرگ قرآنی گفت قرآن کریم کتابی است که تا قیام قیامت ماندگار و راهنمای بشریت خواهد ماند.

این مقام حکومت کابل تصریح کرد قرآن کریم محور وحدت و اخوت میان امت اسلامی است و مردم افغانستان نیز باید همواره متحد باشند.

نخستین و بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در قصر دارالامان کابل به مدت یک هفته درحال برگزاری است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی