Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

دبیر کل اتحادیه عرب امروز دوشنبه طی نطقی تلاش کرد از اهمیت تبعات تصمیم دو رژیم بحرین و امارات برای عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی بر وحدت صفوف عربی بکاهد.

اخبار بین الملل- به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «احمد ابوالغیط» در مقر اتحادیه عرب در قاهره گفت: «من اطمینان دارم که تحولات اخیر در منطقه به ویژه آنچه مربوط به مسئله فلسطین و مناقشه اعراب و اسرائیل است بر اجماع عربی در مورد ضرورت پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی به عنوان شرط اساسی تحقق صلح عادلانه و فراگیر در خاورمیانه تأثیری نخواهد گذاشت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل اتحادیه عرب در حالی مدعی مصون ماندن اجماع عربی یعنی «طرح صلح عربی» می‌شود که بر اساس این طرح، هیچ سازشی از سوی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی تا قبل از عقب نشینی اسرائیل از مرزهای ۱۹۶۷ در کار نخواهد بود.

اظهارات ابوالغیط پس از آن بیان شده است که برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به عادی سازی روابط خود با تل آویو روی آوردند و این امر منجر به تعمیق اختلاف میان کشورهای عربی و بالا رفتن سطح تنش میان شماری از کشورهای عضو اتحادیه عرب منجر شده است.

دبیر کل اتحادیه عرب در ادامه سخنان خود با اشاره به نشست وزیران خارجه این اتحادیه در نهم سپتامبر(چهارشنبه هفته گذشته)گفت: «صرف نظر از سردرگمی که درباره سرنوشت پیش نویس قطعنامه فلسطین در این نشست وجود داشت؛ اما یک عامل مشترک وجود دارد که همه کشورهای عربی را متحد می‌کند و آن هم ضرورت پایان اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی است که از چهارم ژوئن ۶۷ اشغال شده است و همچنین ضرورت تشکیل کشور مستقل فلسطینی در همه این خاک از جمله قدس شرقی است تا بدین طریق صلح محقق شود».

وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشست چهارشنبه گذشته خود درباره پیش‌نویس قطعنامه فلسطین که در آن بر مخالفت با توافق سازش میان امارات و تل آویو تاکید شده بود به توافق نرسیدند.

«محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین هم امروز دوشنبه تاکید کرد که آنچه در نشست اتحادیه عرب، اتفاق افتاد شکستی برای نهاد اتحادیه عرب بود که دیگر نهادی یکپارچه نیست، بلکه تجزیه شده است و تشکیلات خودگردان درصدد تجدید نظر در روابط خود با اتحادیه عرب است.

رژیم صهیونیستی و امارات پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک، رسماً از عادی‌سازی روابط میان خود خبر دادند. روز جمعه بحرین هم از دستیابی به توافقی برای برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا خبر داد.

گروه‌های فلسطینی عادی‌سازی روابط را محکوم کرده و آن را خیانت به آرمان فلسطین برشمرده‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی دبیر کل اتحادیه عرب بحرین رژیم صهیونیستی امارات فلسطين دبیر کل اتحادیه عرب دبیر کل اتحادیه عرب عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی اتحادیه عرب کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟

آفتاب‌‌نیوز :

در روز‌های اخیر و همزمان با کاهش نوسانات ارزی و تخلیه هیجانات کاذب از بازار، برخی نمایندگان در اظهارنظر‌هایی عجیب سعی در تخریب ارزش پول ملی کشورمان دارند.

البته که انتقاداتی به افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی وارد است، ولی نباید فراموش کرد که آنچه در هفته‌های اخیر موجب افزایش قیمت ارز شد، تشدید تنش‌های سیاسی در منطقه بود و با آرام شدن فضا از شدت نوسانات ارزی هم کاسته شد.

مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی، اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند، چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

قمری‌وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به اظهارات اخیر میرسلیم گفت: عقل سلیم حکم می‌کند انسان قبل از گفتار و نوشتار، کمی فکر کند!

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • واکنش‌ها به اظهارات جنجالی مهدی نصیری در بی‌بی‌سی
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو