Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از گرگان : «گورش» نوعی کشتی با شال و ورزش محبوب و سنتی ترکمن‌هاست، این رشته ورزشی در استان گلستان و منطقه ترکمن صحرا طرفداران زیادی دارد و برگزاری رقابت‌های گورش جام مختومقلی فراغی به میزبانی مراوه تپه هر ساله علاقمندان بسیاری را جذب خود می‌کند.

سال گذشته مسابقات بین المللی کشتی گورش با حضور سه تیم خارجی به میزبانی گنبدکاووس برگزار شد و امسال با توجه به شیوع کرونا برگزاری آن مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رضا محمدخانی» رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان گلستان ماه گذشته به عنوان سرپرست انجمن گورش فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور منصوب شد تا جوان‌ترین رئیس یک انجمن ورزشی در کشور باشد. با توجه به گلستانی بودن وی و ظرفیت گورش در استان انتظار می‌رود این رشته بیش از پیش در استان و کشور توسعه یابد.

سرپرست انجمن گورش کشور اظهار داشت: ریاست من در هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان گلستان هیچ منافاتی با سرپرستی در انجمن گورش کشور ندارد و یکی از دلایلی که این سمت را پذیرفتم این بود که گلستان ظرفیت فوق العاده‌ای در گورش دارد.

 محمدخانی افزود: نخستین اقدام ما در انجمن گورش کشور تشکیل کمیته‌های استانی است تا این رشته بومی محلی در سراسر کشور شناسانده شود، البته گورش در گلستان، خراسان شمالی و سمنان طرفداران بیشتری دارد و باید این اتفاق را در استان‌های دیگر هم رقم بزنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته لیگ گورش را در گلستان برنامه ریزی کردیم که به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد و به دنبال این هستیم تا لیگ گورش کشور را هم برگزار کنیم اما در حال حاضر بحران کرونا دست و بال‌مان را بسته است.

محمدخانی اضافه کرد: استاندار گلستان در مسابقات بین المللی گورش که سال گذشته در گنبدکاووس برگزار شد اعلام کرد مسابقات آسیایی این رشته در دهه فجر سال ۹۹ به میزبانی گلستان برگزار می‌شود که به دلیل شیوع کرونا برگزاری آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته تجربه خوبی در برگزاری مسابقات بین المللی گورش داشتیم و در صورت بهبودی شرایط این رقابت‌ها را در تقویم سالانه جای خواهیم داد تا هر ساله میزبانی مسابقات بین المللی گورش باشیم.

سرپرست انجمن گورش کشور گفت: نخستین دوره کلاس مربیگری و داوری گورش را سال گذشته در بندرترکمن برگزار و ۵۰ مربی و داور پرورش دادیم و در حال حاضر سه مدرس رسمی در استان داریم. به دنبال این هستیم در شهرستان‌هایی که ظرفیت خوبی دارند کلاس تخصصی رسمی گورش برگزار کنیم تا نگاه ورزشکاران به این رشته حرفه‌ای شود.

محمدخانی افزود: روز سه شنبه جلسه‌ای با فرماندار گنبدکاووس خواهیم داشت و ایشان قول مساعد دادند تا نخستین خانه گورش کشور در این شهرستان احداث شود که تاثیر بسزایی در توسعه این رشته خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما تقویت گورش در رده‌های سنی است تا با استعدادیابی در مدارس، نونهالان و نوجوانان را به سمت این رشته سوق دهیم.

محمدخانی خاطرنشان کرد: رشته کبدی زمانی انجمن بود و پس از توسعه تبدیل به فدراسیون شد و همه باید دست به دست هم دهیم تا گورش هم در آینده به فدراسیون تبدیل شود.

وی یادآور شد: برای انجمن گورش کشور هیئت رئیسه تشکیل خواهیم داد و شورای مشورتی متشکل از پیشکسوتان و صاحب نظران راه اندازی می‌کنیم تا نیروهای متخصص جوان و تحصیلکرده هم در مباحث آموزشی و پژوهشی به ما کمک کنند و نخستین جلسه هم اندیشی انجمن گورش با حضور اعضای انجمن و نماینده برخی استان‌ها پنجشنبه برگزار خواهد شد.

48 

کد خبر 1432556

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان گلستان مسابقات بین المللی بومی محلی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس جمعه بیست و یکم اردیبهشت برگزار می شود و این روزها گنبدی ها همزان با شروع تبلیغات دو نامزد راه یافته به این مرحله مشغول بررسی ویژگی نمایندگان اصلح هستند.

گروهی از مردم بر این باورند که صداقت و پاکی و مردمی بودن باید معیار اصلی انتخابشان باشد و برخی دیگر ترجیح می‌دهند نمیانده مورد نظرشان فردی باسواد، اهل فن، دارای روابط قوی و کارنامه عالی مدیریتی داشته باشد.

در هر حال مردم می گویند : نماینده باید از جنس خود مردم باشد تا گرفتاری های آنان را درک کرده و به گوش مسوولان عالی رتبه برساند و در نهایت منجر به بهبود وضعیت شهر و منطقه خود شود.

در استان گلستان از ۶ حوزه انتخابیه، تکلیف پنج حوزه در دور اول مشخص شد و فقط انتخابات در حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند و به دلیل نرسیدن آرایشان به حد نصاب باید یک بار دیگر برای ورود به مجلس رقابت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • تلفیق هنر دست و صنعت
  • ژیمناستیک و «پرش» از روی انتخابات/ فرود «آرام» نیاز رشته مادر است
  • آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در شبکه استانی گلستان
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • قهرمانی کشتی‌گیر گلستانی در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور 
  • معرفی تیمهای برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان های دخترانه گلستان