Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@06:24:13 GMT

کنکور نظام قدیم از 1400حذف میشود

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۵۲۸۹

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از عدم برگزاری کنکور نظام قدیم از سال ۱۴۰۰ خبر داد. ناطقان: علی کریمی فیروزجایی با اشاره به نشست روز گذشته کمیسیون آموزش با رییس سازمان سنجش و پذیرش دانشجو درباره موضوع «بازگشایی مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی»، اظهار داشت: رییس سازمان سنجش به دلایلی مخالف با تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم بود که این دلایل منطقی به نظر می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: نخستین دلیل رییس سازمان سنجش برای عدم تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم، صرف هزینه‌ میلیاردی برای برگزاری یک کنکور با سئوالاتی مستقل بود که فقط برای ۸۰ هزار داوطلب است که از این میان نیز ۶۰ هزار نفر از این داوطلبان در رشته تجربی داوطلب آزمون هستند.

سازمان سنجش تمدید نشدن کنکور نظام قدیم را به همه داوطلبان اطلاع‌رسانی کرده بود

کریمی‌فیروزجایی علت بعدی را اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در رسانه‌ها برشمرد و گفت: پیش از برگزاری کنکور ۹۹ سازمان سنجش از طریق سازمان صدا و سیما و سایر رسانه‌ها عدم برگزاری کنکور نظام قدیم از سال ۱۴۰۰ به بعد را اعلام عمومی کرد.

وی تأکید کرد: بنابراین همه داوطلبان نسبت به برگزار نشدن کنکور نظام قدیم در سال‌های بعد مطلع بودند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی افزود: عدم برگزاری کنکور نظام قدیم، تصمیم شورای سنجش و پذیرش دانشجو بود و مجلس و کمیسیون آموزش نیز تصمیم بر این گرفت که تغییری در این تصمیم ایجاد نکند و این مصوبه شورای سنجش و پذیرش به قوت خود پابرجا ماند. بنابراین کنکور نظام قدیم از سال ۱۴۰۰ حذف می‌شود.

منعی برای شرکت دانش‌آموزان نظام قدیم در کنکور نظام جدید وجود ندارد

عضو هیات رییسه مجلس با یادآوری اینکه بسیاری از محتوای درسی بین دانش‌آموزان نظام قدیم و نظام جدید مشترک بوده و تغییرات بسیار اندک است، گفت: دانش‌آموزان نظام قدیم می‌توانند در کنکور دانش‌آموزان نظام جدید شرکت کنند. منبع: عصر ایران برچسب ها: کنکور نظام قدیم ، عدم برگزاری ، حذف

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کنکور نظام قدیم عدم برگزاری حذف برگزاری کنکور نظام قدیم کنکور نظام قدیم دانش آموزان نظام کمیسیون آموزش عدم برگزاری سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عبدالرسول پورعباس امروز ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری به سلامت در کل کشور آغاز شده است و فقط در یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان که سیل آمده ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود به کمک آمده و داوطلبان را جابه جا می‌کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • دستگیری ۴ نفر سر جلسه کنکور
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در مناطق سیل زده
  • ۳ هزار نفر در کنکور مرحله اول خاش شرکت دارند
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟
  • گلایه از اجرا نشدن قانون در سازمان سنجش
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش