Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@20:01:34 GMT

پامپئو: کشورهای عربی علیه ایران متحد شوند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۵۷۶۳

پامپئو: کشورهای عربی علیه ایران متحد شوند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه در جلسه «گفت‌وگوی راهبردی آمریکا-قطر» که در وزارت خارجه آمریکا برگزار شد از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست اختلافات خود را کنار گذاشته و علیه ایران متحد شوند. 

پامپئو در این جلسه که با حضور مقام‌های دو کشور از جمله وزیر خزانه‌داری آمریکا و وزیر خارجه قطر برگزار می‌شد گفت: «به منظور سد کردن راه مداخله‌جویی‌های ایران باید راهی برای پایان دادن به اختلاف‌ها در خلیج [فارس] پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت دولت آمریکا برای رسیدن به این هدف و رفع محاصره زمینی و هوایی علیه قطر توسط همسایه‌های این کشور تلاش می‌کند.»

وزیر خارجه قطر در این نشست گفت: «سیاست خارجی قطر کماکان بر صلح، ثبات و رفاه در منطقه استوار است که منعکس‌کننده ارزش‌های قطر است.»

روابط چهار کشور عربی عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین با قطر اندکی پس از اولین سفر خارجی «دونالد ترامپ» در مقام رئیس جمهور آمریکا که به عربستان سعودی انجام شد، بحرانی شد. این چهار کشور عربی پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک با قطر را قطع کردند.

عربستان، امارات، مصر و بحرین، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند و برای عادی شدن روابط، خواستار قطع رابطه ایران و اخراج نظامیان ترکیه از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره شدند هر چند که این کشورها در مناسبات رسمی این شروط را انکار کردند.

انتهای پیام/ 

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود