Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:24:28 GMT

مشایخی: نمی‌توانیم لیگ را مثل NBA برگزار کنیم

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۶۲۸۰

مشایخی: نمی‌توانیم لیگ را مثل NBA برگزار کنیم

ملی‌پوش بسکتبال ایران گفت: متمرکز یا رفت و برگشت بودن لیگ به شرایط بستگی دارد اما مطمئنا فدراسیون نمی‌تواند لیگ را مثل NBA برگزار کند.

سجاد مشایخی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قرارداد خود برای فصل جدید رقابت‌های لیگ‌ برتر بسکتبال، توضیح داد: خوشبختانه در فصل نقل و انتقالات این فصل با تیم ذوب آهن به توافق رسیدم و با مربی فصل گذشته‌ام یعنی آقای کوهیان همکاری خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنده سال گذشته برای پتروشیمی بازی می‌کردم که متاسفانه امسال به هر دلیلی با تصمیم مدیران این باشگاه تیم پترو منحل شد. تمرینات را شروع کرده‌ایم اما فعلا تیم کاملی نیستیم و با اضافه شدن خارجی‌ها ان‌شاءالله برای موفقیت تلاش خواهیم کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به تعطیلی طولانی مدت می‌توان لیگ امسال را لیگی با کیفیت پیش بینی کرد؟ توضیح داد: به هر حال ۶ ماه بود که بازیکنان به صورت حرفه‌ای و سطح بالا تمرین نداشتند،‌ خود من هر چند در این مدت صبح و عصر دو نوبت و به صورت پر فشار تمرین کرده‌ام، اما واقعا تمرین با تیم متفاوت است. حدودا یکی دو ماهی وقت هست که بازیکنان آماده شوند، هر چند که این بازه زمانی تایم کمی برای یک بازیکن حرفه‌ای است تا خودش را به سطح قابل قبول برساند. به هر حال تمرین تیم‌ها شروع شده و ما هم با اضافه شدن خارجی‌ها تمرینات را پر فشارتر ادامه خواهیم داد تا یک تیم خوب را در مسابقات لیگ داشته باشیم. 

گارد تیم ملی بسکتبال ایران افزود: البته هنوز معلوم نیست که تیم‌ها و لیگ با چه سیستمی شروع به کار می‌کنند. فعلا گفته‌اند مسابقات به صورت نیمه متمرکز و در تهران برگزار شود که امیدوارم این اتفاق به هر صورتی که صلاح است رخ دهد. اگر لیگ برگزار نشود کار برای بازیکنان سخت می‌شود، چرا که یک بازیکن درآمد دیگری ندارد و امرار معاش آن‌ها از لیگ است. امیدوارم بتوانیم با برگزاری یک لیگ پویا و قابل قبول تیم ملی خوبی را برای المپیک آماده کنیم، چون ملی‌پوشان از دل لیگ انتخاب می‌شوند.

او در پاسخ به این سوال که با روش متمرکز برگزار شدن لیگ موافق است یا به صورت رفت و برگشت؟ تصریح کرد: این موضوع بستگی به شرایط دارد. امیدوارم مسئولان تصمیماتی را بگیرند که به صلاح جامعه بسکتبال است. سلامتی بازیکنان و خانواده‌های آن‌ها مهم است و باید ببینیم شریط چگونه پیش خواهد رفت. البته این را هم می‌دانیم که امکان ندارد فدراسیون بتواند مانند لیگ NBA مسابقات را در یک دهکده برگزار کند. مسئولان باید ببینند چه روشی خوب است و بازیکنان و تیم‌ها هم در این شرایط استثناعی تا جایی که سلامت جامعه بسکتبال به خطر نیافتد همکاری کنند. امیدوارم تصمیمی باشد که همه مسائل را در کنار هم خوب جهت دهی کند.

ملی پوش تیم بسکتبال ذوب آهن ادامه داد: اینکه در ایران هواداران خیلی به سالن‌های بسکتبال نمی‌آیند درست است،‌ اما همه ما دوست داریم که تماشاچی‌های موجود به سالن مسابقات بیایند، چرا که سالن خیلی خلوت یک مقدار اذیت کننده است. ان‌شاءالله شرایطی پیش بیاید که ما هواداران اصفهانی عزیز را در سالن داشته باشیم و این کرونا هم از کشور رخت ببندد. 

او در پاسخ به این سوال که آیا از شرایط و آمادگی بدنی خود رضایت دارد؟ توضیح داد: خداراشکر طی ۶ ماه گذشته تمرینات خوبی را در دو نوبت صبح و عصر انجام داده و کارهای بدنسازی هم کرده‌ام تا آمادگی نسبی خودم را حفظ کنم. در حال حاضر هم تمرینات تیمی ما رفته رفته سخت‌تر می‌شود و فعلا کارهای بدنسازی پیگیری می‌شوند تا با اضافه شدن خارجی‌ها تیم خوبی را تشکیل دهیم.

مشایخی در پایان، در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد او به نحوی هست که در صورت تعطیلی مجدد لیگ همانند سال گذشته در دریافت مبالغ خود دچار مشکل نشود؟ توضیح داد: خوشبختانه امسال بندهایی در قرارداد اضافه شد که باشگاه‌ها باید از بازیکنان خود حمایت کرده و پایبند به قراداد باشند. سال قبل به دلیل آپشنی بودن قراردادها واقعا دچار مشکل شدیم چون لیگ نیمه کاره به پایان رسید. خوشبختانه امسال بندهایی اضافه شد که این مشکل را برطرف کرد. امیدوارم مبلغ قراردادهای بسکتبالی‌ها نیز تا حدودی بالاتر برود تا در این شرایط سخت اقتصادی دچار مشکل نشوند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سجاد مشایخی پاسخ به این سوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۶۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند

به گزارش "ورزش سه"، سیامک ویسی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تغییراتی که قرار است در راس کادرفنی تیم ملی بسکتبال ایران ایجاد شود، توضیح داد: قبل از اینکه جواب این سوال را بدهم، باید اینگونه به موضوع نگاه کنیم که یک‌سری قوانین بازی در تیم ملی ایران ایجاد شده که به مرور زمان ایجاد می‌شود، حالا بازیکن‌های نسل قدیمی‌تر ما در حال خداحافظی و در سن بازنشستگی هستند که در نتیجه آن، یک نسل جوان‌تر جایگزین می‌شوند.

او ادامه داد: اکنون که نسل جوان‌تر ما می‌خواهد کار کند، به نظر من باید دنبال این باشیم که سبک بسکتبال بازی کردن خود را انتخاب کنیم. اینکه ما فقط دنبال این باشیم دو سه سرمربی عوض کنیم عملا نمی‌تواند بازدهی داشته باشد. از نظر من وجود دمیر یا هر مربی خارجی دیگر اتفاق بدی نیست، اما باید ببینیم از حضور او چه چیزی می‌خواهیم و دنبال چه سبکی از بسکتبال هستیم.

کارشناس بسکتبال ایران با تاکید بر اینکه باید سبک بسکتبال بازی کردن تیم ایران تغییر کند، اظهار کرد: سال‌های گذشته که ما حامد حدادی را داشتیم، تیم ما خیلی وابسته به بازیکن بلند و شخص خود حدادی بود. حالا در نبود ایشان، با توجه به تغییر نسل تیم ملی و وجود بازیکنان کوتاه قامت‌تر البته مستعدتر، ما باید سبک بازی جدیدی را برای تیم ملی خود پیدا کنیم. وقتی این‌کار را کنیم، آن زمان می‌توانیم هم مربی خوبی انتخاب کنیم و هم زمان بدهیم که کار کند.

ویسی تصریح کرد: دو نکته مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد، هرچند که وقتی کمیته فنی تشکیل جلسه می‌دهد، قطعا به این نکات هم توجه کرده‌اند. نکته نخست اینکه ما چه بازیکنایی در اختیار داریم و آن مربی که می‌آید چه نوع سبک بازی دارد. نکته دوم هم اینکه مربی انتخاب شده باید اهداف فدراسیون را دنبال کند و از نظر من قطعا تیم ملی ما با تغییر نسل روبه‌رو است. قطعا مشکلات زیاد خواهد بود و اگر بخواهیم همانطور که ۵ تا ۱۰ سال پیش بازی می‌کردیم پیش برویم، با مشکل روبه‌رو می‌شویم. باید حتما زمان بگذاریم و آن مسائلی که هست را با گذشت زمان حل کنیم، چرا که گذر زمان خیلی مسائل را روشن می‌کند.

کارشناس بسکتبال ایران، در واکنش به تغییرات زیاد سرمربی تیم ملی طی دو سال گذشته، اظهار کرد: یک‌سری انتقادها نسبت به کاری که فدراسیون انجام می‌دهد همیشه وجود دارد. وقتی انتقادات هست قبل از شروع کارها ما باید برنامه‌ریزی مناسبی کنیم و بگوییم که از کجا به کجا می‌رویم. بی‌شک انتقادات زیاد خواهد بود، اما یک‌سری از آن‌ها سازنده است و یک‌سری هم خیلی منطقی نیست. وقتی ما وارد کار می‌شویم اگر برنامه‌ریزی درست باشد انتقادی هم باشد از مثبت‌ها استفاده می‌کنیم و اگر هم غیر منطقی باشد آن‌ها را کنار می‌گذاریم. الان نسبت به یک‌سری انتخاب‌های فدراسیون انتقاد وجود دارد که قطعا شاید دلیل آن وجود ضعف برنامه‌ریزی باشد.

ویسی در پاسخ به این سوال که آیا با مربی خارجی برای تیم ملی موافق است یا مربی داخلی، توضیح داد: این اعتقاد شخصی من است که مربی خارجی اگر بیاید و کسی باشد که نه فقط به تیم ملی بلکه به کل بسکتبال ما کمک کند، از او استقبال می‌شود. یک موضوع دیگر هم که خیلی به آن اعتقاد دارم، این است که آیا بسکتبال ما در سایر جهات هم پیشرفت کرده است یا نه؟ پیشرفت بسکتبال را فقط نتیجه می‌بینیم؟ ما اگر دنبال پیشرفت هستیم بسکتبال ما در همه موارد باید رشد کند. به‌عنوان مثال ما باید در بخش داوری، مربیان، بازیکنان، سخت افزار، امکانات و ... پیشرفت کنیم که به جمیع آن‌ها پیشرفت می‌گویند.

او در پایان تاکید کرد: به نظر من خیلی بهایی به مربیان در رده بزرگسالان داده نشد. اگر مربیان خود را پیشرفت ندهیم نمی‌توانیم مدعی شویم که پیشرفت کرده‌ایم. از نظر من در این شرایط مربی ایرانی می‌توانست بیشتر کمک کند. البته حضور مربی خارجی را هم اتفاق بدی نمی‌دانم، باید بیاید و به او زمان بدهیم. اینکه صرفا به نتیجه فکر و اکتفا کنیم رفتار درستی نیست. در کل اما من احساس می‌کنم که در شرایط فعلی مربی داخلی مناسب باشد. 

دیگر خبرها

  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • کریستین ویری و پرتاب توپ به سبد بسکتبال در شهر بازی / فیلم
  • حاتمی: آخر بازی تمرکز نداشتیم/ به خطاهای آسیب زننده اعتراض کردیم
  • صعود تیم به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر جوانان
  • طبیعت یک گام دیگر به فینال نزدیک شد
  • لیگ برتر بسکتبال| دومین برد طبیعت مقابل ذوب‌آهن
  • واکنش جمشید مشایخی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا به احضار هنرمندان به دادگاه انقلاب در بهار ۵۹/ از شجریان تا کرم رضایی برای پاره‌ای توضیحات احضار شدند
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند
  • ارزیابی سرمربی شهرداری گرگان از دو برد اخیر در ایران و غرب آسیا
  • خیز قوهای سپید برای رتبه چهارم (عکس)