Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@22:23:36 GMT

زمان حل اختلافات در خلیج فارس فرا رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۶۳۵۵

زمان حل اختلافات در خلیج فارس فرا رسیده است

وزیر امورخارجه آمریکا روز دوشنبه با اشاره به اختلافات چندین ساله عربستان و قطر و محاصره اقتصادی دوحه گفت: زمان حل اختلافات در خلیج فارس فرا رسیده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری پنینسولا، مایک پمپئو در "سومین گفت‌وگوی استراتژیک قطر و آمریکا" که در واشنگتن برگزار شد گفت: زمان یافتن راه حل اختلافات در خلیج فارس فرا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت ترامپ مشتاق بر طرف شدن این اختلاف و بازگشایی مرزهای هوایی و زمینی قطر است که در حال حاضر توسط سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس مسدود شده‌اند. من منتظر پیشرفت در این موضوع هستم.

پمپئو همچنین ضمن تقدیر از قطر برای سازماندهی مذاکرات صلح افغانستان در دوحه تاکید کرد " قطر نقش بسیار مهمی در کمک به ثبات غزه و همچنین تلاش‌های منطقه‌ای برای تنش زدایی در سوریه و لبنان دارد."

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر نیز از  آمریکا به دلیل حمایت از میانجیگری کویت برای رفع محاصره (قطر) بر اساس احترام به حاکمیت و استقلال کشور قطر تشکر کرد.

عبدالرحمن آل ثانی افزود: سیاست خارجی قطر از عواملی مانند صلح، ثبات و رفاه که نشان دهنده ارزش‌های ملی ما است، شکل گرفته است. با توجه به این ارزش‌ها قطر نه تنها در برابر محاصره محکم ایستاده بلکه با توسعه روابط خود با جامعه جهانی در سطوح بی سابقه‌ای، قویتر نیز شده است.

بحران روابط سیاسی قطر روز ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) با قطع روابط دیپلماتیک ۴ کشور عربی به محوریت عربستان سعودی با قطر به وقوع پیوست. در مقابل کشورهای ایران و ترکیه به حمایت از قطر پرداختند.

ابتدا چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی، بحرین به محوریت عربستان سعودی با قطر قطع روابط دیپلماتیک کردند، پس از آن برخی کشورهای عربی از این اقدام عربستان سعودی پشتیبانی کرده و روابط خود را با قطر قطع کردند. کشورهایی که به عربستان سعودی پیوستند عبارت بودند از لیبی، یمن، مالدیو، سنگال، موریتانی، چاد، کومور، نیجر و گابن. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خلیج فارس سوریه عربستان قطر نیجر عربستان سعودی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی

موج باران و سیل آسا همراه با وزش باد و گرد و خاک بخش‌هایی از مناطق مدینه و طائف به ویژه مناطق باز و بزرگراه‌ها را درنوردید. منبع: آخرین خبر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه