Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:42:24 GMT

جهش تولید به نیروی انسانی توانمند و ماهر نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۶۴۰۷

جهش تولید به نیروی انسانی توانمند و ماهر نیاز دارد

به گزارش ایرنا، مریم بیدخام عصر دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی استان، مدرسه را مهمترین نهاد برای آموزش و فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برشمرد و تصریح کرد: برای پرورش نسلی کارآمد که بتواند آینده روشنی را برای کشور رقم بزند باید به فکر راه‌های افرایش سطح مهارت آموزی در فرآیند تعلیم و تربیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر تقویت مراکز کار و دانش و فنی و حرفه‌ای در راستای تحقق جهش تولید و ایجاد توسعه پایدار در استان، اظهار داشت: آموزش و پرورش برای مهارت آموزی دانش آموزان باید بسترهای لازم را بیش از پیش فراهم آورد.

بیدخام با بیان اینکه توجه به موضوع مهارت آموزی در نظام آموزش و پرورش می‌تواند برطرف کننده نیازهای آینده جامعه باشد، افزود: هم اکنون دانش آموزانی که به سمت رشته‌های مهارتی می‌روند، پس از فارغ التحصیلی کمتر دچار بیکاری می‌شوند.

وی، معضل بیکاری را یکی از مهمترین مشکلات جامعه امروز برشمرد و تاکید کرد: افزایش سطح دانش و مهارت نیروهای انسانی، به ویژه افرادی که فاقد شغل هستند از جهت کمی و کیفی می‌تواند بسیار موثر باشد.

این مسوول خاطرنشان کرد: مسوولان ذیربط باید در کنار برگزاری دوره‌های آموزش تئوری برای دانش‌آموزان، در فکر ارایه آموزش‌های عملی و مهارتی نیز برای جوان باشند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به ۳۴۰ مرکز فنی و حرفه‌ای در سطح استان، افزود: توجه به موضوع مهارت آموزی و کار و دانش در نظام آموزش و پرورش می‌تواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده کشور نیز باشد.

برچسب‌ها استان قزوین مهارت اموزی استانداری قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین مهارت اموزی استانداری قزوین استان قزوین مهارت اموزی استانداری قزوین اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم

ایسنا/خراسان رضوی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که با افزایش بیش از ۴۰۰۰ نفر، مهر سال آینده را شروع کنیم و کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم.

صفدر سلطانی در نشست خبری بزرگداشت روز معلم که امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه  در مجتمع آموزشی سردار سلیمانی، واقع در حاشیه شهر مشهد برگزار شد، عنوان کرد: شعاری که برای هفته معلم در نظر گرفته شده و در بیلبوردهای سطح شهر نیز به چشم می‌خورد،  شعار  «همه مدیون تو هستیم»، است.

وی در رابطه با آمار معلمان جدیدی که وارد چرخه آموزش خواهند شد گفت:  از طریق آزمون آموزگاری که قبلا برگزار شد و در همین هفته اقدامات ارزیابی تکمیلی آن را داریم حدود ۲۱۷۵ نفر استخدام خواهند شد.

وی ادامه داد: آزمون دبیری و هنرآموزی نیز ۲۸ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد و ۲۱۸۴ نفر از این طریق استخدام خواهند شد. همچنین  آزمون کیفیت‌بخشی که مخصوص مربیان تربیتی، مشاوران، معلمان تربیت‌بدنی و سلامت است،  در ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و سهم استان خراسان ۱۸۹۷ نفر است

سلطانی افزود:آزمون ویژه معلولان را داریم که ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار شده و طی آن ۲۳۹ نفر استخدام خواهند شد. همچنین فرزندان شهدا برای استخدام ویژه آموزش و پرورش ، در آزمونی شرکت خواهند کرد که طی آن ۱۶۵۶ نفر جذب می‌شوند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، ورودی  از دانشگاه فرهنگیان به مدارس را  نیز ۱۸۶۹ نفر ذکر کرد و گفت: در سال جاری،  مجموع ۱۰ هزار و ۸۲۰  نفر و  با احتساب قراردادی که در پیش رو داریم ۱۲ هزار و ۶۸۹ نفر به جمعیت  معلمان آموزش و پرورش استان  اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این درحالی است که حدود ۷۰۰۰ نفر مشمولین و  متقاضیان  بازنشستگی در سال جاری هستند بر همین اساس پیش‌بینی می‌کنیم که با افزایش بیش از ۴۰۰۰ نفری، مهر سال آینده را شروع کنیم و کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج