Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ستاد مرکزی نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) اعلام کرد که شواهدی که تاکنون درباره پرداخت پاداش از سوی روسیه به اعضای طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان ارائه شده، از نظر وی هنوز قانع‌کننده نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «کنت فرانک مکنزی» فرمانده ستاد مرکزی تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی اعلام کرد که شواهد ارائه شده درباره پرداخت پاداش از سوی روسیه به نیروهای طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان، از نظر وی برای اثبات چنین ادعایی کفایت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال فرانک مکنزی که از اوایل سال 2019 فرماندهی سنتکام را برعهده داشته است، درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر تبانی روسیه با طالبان علیه نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان به ان‌بی‌سی گفت: «این ادعا هنوز در سطحی که مرا قانع کند، به اثبات نرسیده است. البته ما همچنان برای دستیابی به اطلاعات جدید در این زمینه تلاش خواهیم کرد.»

وی افزود: «ما همچنان به دنبال یافتن شواهد تازه برای اثبات موضوع هستیم، اما من تاکنون چنین شواهدی ندیده‌ام. اما این پرونده بسته نشده است.»

اواخر ماه ژوئن (اوایل تیرماه) نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که مسکو به شبه‌نظامیان وابسته با طالبان برای کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان پاداش می‌داد.

متعاقباً مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که در گفتگو با همتای روسی خود «سرگئی لاوروف» به وی هشدار داده که اگر گزارش‌های پرداخت پاداش روسیه به مخالفان مسلح دولت افغانستان برای کشتن نیروهای آمریکایی و غربی تأیید شود مسکو هزینه بسیار سنگینی خواهد پرداخت.

در ادامه «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک نشست خبری با اعلام اینکه پامپئو در گفتگو با لاوروف مسئله تبانی مسکو با طالبان را مطرح کرده است، اظهار داشت: «وزیر خارجه روسیه این اظهارات را گمانه‌زنی‌های نادرست توصیف کرد که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارند. وی همچنین از طرف آمریکایی خواست تا مدارکی که در این باره در اختیار دارد را نیز ارائه کند که طبق معمول مدرکی ارائه نشد.»

پامپئو: صحت ارائه پاداش برای کشتن نیروهای آمریکایی برای مسکو هزینه سنگینی داردزاخارووا: واشنگتن هیچ مدرکی مبنی بر تبانی روسیه با طالبان ارائه نکرده است

انتهای پیام/.

 

 

 

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان نظامیان آمریکایی طالبان اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار افغانستان نظامیان آمریکایی طالبان اخبار روسیه اخبار آمریکا برای کشتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۶۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ مرزبان ایرانی بازداشتی ازسوی طالبان آزاد شدند

به گزارش «تابناک»، یک منبع آگاه شب گذشته در گفت و گو با مهر با اعلام این خبر گفت: ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل توسط نیروهای طالبان در جنوب شرق کشور بازداشت شده بودند با انجام اقدامات لازم آزاد شدند.

عصر دیروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

دیگر خبرها

  • جنبش‌های دانشجویی در آمریکا از جنگ ویتنام تا غزه/اهمیت جنبش کنونی
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشتی ازسوی طالبان آزاد شدند
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد
  • دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟