Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ده‌ها مدرسه در شهرها و روستاهای استان «الحسکه» در شمال شرق سوریه توسط شبه نظامیان عضو گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت آمریکا هستند، به زندان‌ها، مقرهای نظامی و پایگاه‌های غیرقانونی نظامیان اشغالگر آمریکایی تبدیل شده‌اند و هزاران دانش آموز را از تحصیل محروم کرده است در حالی که نهادهای بین المللی نسبت به این مسئله سکوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)  تنها یک روز از ورود معلمان و دانش آموزان به مدارسشان در استان الحسکه نگذشته بود که شبه نظامیان قسد با حمله به این مدارس آنجا را به تصرف خود درآورده و مانع ورود دانش آموزان و معلمانشان به مدرسه شدند.

بر اساس آمار اداره کل آموزش و پرورش استان الحسکه، شبه نظامیان کُرد، ۲۲۸۵مدرسه از مقاطع مختلف تحصیلی را با زور سلاح به تصرف خود درآوردند و تنها ۱۷۹ مدرسه باقی مانده است که توسط اداره آموزش و پرورش الحسکه مدیریت می‌شود.

«الهام صورخان» رئیس کل آموزش و پرورش الحسکه در این باره گفت: «به دنبال رفتار غیرمسئولانه گروه نیروهای دموکراتیک سوریه در تصرف غیرقانونی مدارس الحسکه و تلاش برای تحمیل رویکرد آموزشی و تربیتی خود بر برخی از این مدارس پس از تبدیل آن به مدارس خصوصی، قریب به یکصد هزار دانش آموز از تحصیل بازمانده‌اند».

صورخان گفت: «تسلط نیروهای قسد بر مدارس الحسکه فشار زیادی را روی مدارس دولتی تحت مدیریت اداره آموزش و پرورش الحسکه وارد کرده و ما تلاش خود را می‌کنیم که تا حد امکان تعداد بیش‌تری دانش آموز را در مدارسمان پذیرش کنیم، اما تعداد جامانده‌ها از تحصیل بسیار بسیار بالاست».

در همین حال خانواده‌های دانش آموزان روزانه با تجمع و تظاهرات مقابل مدارس، مخالفت خود را با اقدام شبه نظامیان قسد در تصرف مدارس اعلام می‌کنند.

به گفته خانواده‌های دانش آموزان، نیروهای دموکراتیک سوریه درصدد مجازات کردن اهالی به دلیل مخالفتشان با تسلط نیروهای دموکراتیک بر شهرها و روستاهایشان است. آنها همچنین از سکوت نهادهای بین المللی در برابر محرومین هزاران دانش آموز از حق تحصیل در مدارسشان ابراز تعجب می‌کنند.

مردم الحسکه، محرومیت دانش آموزان از حق تحصیل را یک جنایت انسانی در حق هزاران نفر از اهالی منطقه الجزیره سوریه خواندند که سال‌ها با رنج جنایات گروه‌های تروریستی به سر برده بودند و حالا با کسانی روبه رو هستند که می‌خواهند کودکان و جوانان را از علم و دانش محروم کنند تا با گسترش جهل و بی سوادی آنها را به راحتی در پروژه‌های استعماری بیگانگان به کار گیرند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: نیروهای دموکراتیک سوریه الحسکه مدارس پایگاه نظامیان آمریکا نیروهای دموکراتیک آموزش و پرورش شبه نظامیان دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شرایط اقتصادی خانوارهای استان هرگونه اجبار توسط مدیران مدارس ممنوع و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش و شکایات مردمی با مدیر مدرسه متخلف برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی آرند، امروز _جمعه، چهاردهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نخستین کارگروه تولید، ساماندهی، نظارت و توزیع لباس فرم دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جدید، چگونگی پوشش، نظارت و توزیع لباس‌های فرم دانش‌آموزان بررسی شد.

وی افزود: داشتن روپوش یکسان و متحدالشکل برای هر دوره تحصیلی در مدرسه علاوه بر تقویت حس و روحیه همدلی و دوستی بیشتر در بین دانش‌آموزان، باعث رشد تحصیلی آنها، کاهش استرس ناشی از نحوه مد و لباس، ایجاد آرامش، تمرکز فکری بیشتر آنها بر روی درس و تحصیل و از همه مهم‌تر کاهش هزینه‌های مالی برای خانواده‌ها می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این مسئله به منزله الزام و اجبارخانواده‌ها برای تهیه لباس فرم جدید مدرسه در تمام مقاطع تحصیلی مدارس دولتی و غیر دولتی استان نیست، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی خانوارهای استان هرگونه اجبار توسط مدیران مدارس ممنوع و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش و شکایات مردمی با مدیر مدرسه متخلف برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه چنانچه لباس فرم امسال دانش‌آموزی مرتب و قابل استفاده مجدد در سال تحصیلی جدید برای آن باشد، اجباری برای خرید و تهیه لباس فرم جدید در سال تحصیلی پیش رو نیست، تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع پوشاک دانش‌آموزان، هیچ مدیر مدرسه‌ای مجاز نیست با تولید کننده و یا فرد خیاط برای تولید و تهیه لباس فرم دانش آموزان انعقاد قرارداد کند و به اجبار، دانش‌آموز و یا اولیا را به خیاط مورد نظر خود معرفی کند.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: انتخاب لباس فرم دانش‌آموزان بر اساس نمادها و الگوهای ایرانی_اسلامی با بهره‌گیری از جدیدترین جدول استاندارد سازمان ملی استاندارد در زمینه پارچه‌های روپوش مدارس، طراحی لباس بر اساس الگوهای بومی، منطقه‌ای، نیازهای مناطق و همچنین اقتضائات جمعیتی، سنی، جنسیتی وقومیت‌های مختلف و نیز برنامه‌ریزی‌های لازم جهت آشنایی دانش‌آموزان و خانواده‌ها با شیوه و مظاهر تهاجم فرهنگی غرب توسط شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان مدارس دولتی و غیردولتی استان مورد تأکید است.

وی افزود: تشکیل کارگروه تعیین نرخ لباس فرم مدرسه در اسرع وقت توسط دستگاه‌های متولی و اعلام آن به خیاطان از پیش تعیین شده، مدیران مدارس و خانواده‌ها شد در دستور کار قرار دارد.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر تعیین نرخ باید الگو، جنس، طرح و رنگ پارچه مشخص و به ذی‌نفعان اعلام و در محل‌های مشخص برای توزیع لباس فرم در دید اولیا قرار گیرد.

کد خبر 750285

دیگر خبرها

  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • بندبازی مرگبار برای تحصیل
  • تکرار سختگیری دهه ۶۰ در مدارس
  • اینجا دست‎‌ها، دانش و ایثار را روایت می‌کند
  • معلم عشایری که پدرانه مشق علم و ادب می‌کند
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان