Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  یک عضو ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق با اعلام حمایت از دعوت مرجعیت عالی دینی این کشور به برگزاری انتخابات زودهنگام تاکید کرد که چیزی که مانع برگزاری انتخابات است اختلافات شدید بر سر قانون انتخابات است.

«مختار الموسوی» یک عضو ائتلاف الفتح در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت: «ما از دعوت مرجعیت دینی برای برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «چیزی که مانع برگزاری انتخابات زودهنگام است، شدت اختلاف بر سر قانون انتخابات است که در هر جلسه‌ گفت‌وگویی که برای تقریب دیدگاه‌ها درباره حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود، این اختلاف شدیدتر می‌شود».

الموسوی گفت: «ملت عراق زمانی می‌توانند آماده ورود به انتخابات زودهنگام شوند که اوضاع خدمات رسانی به آنها هم تا قبل انتخابات تا حدی بهبود یابد».

یک عضو سابق پارلمان عراق هم روز دوشنبه تأکید کرد که مرجعیت عراق برای قوای سه گانه و احزاب سیاسی، نقشه راه و پیام بسیار محتوایی و مفصلی ارایه کرد که عدم پایبندی به آن عراق را به هرج و مرج و تفرقه خواهد کشاند.

«محمد اللکاش» در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: «دیدار  پلاسخارت نماینده سازمان ملل در امور عراق با آیت الله سیستانی و بیانیه‌ای که پس از آن از سوی دفتر این مرجع عالیقدر دینی صادر شد، نقشه راه و پیام بسیار محتوایی و مفصلی برای قوای سه گانه و احزاب سیاسی و شهروندان بود که باید ظرف هشت ماه آتی تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در اوایل ژوئن 2021 به آن عمل کنند».

او افزود: «عدم پایبندی به دستورالعمل‌ها و توصیه‌های مرجع عالیقدر دینی در عراق به معنای وارد شدن این کشور به هرج و مرج و تفرقه است».

نماینده سازمان ملل در امور عراق روز یکشنبه در نجف اشرف با آیت‌الله سیستانی مرجع شیعیان عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

 محور گفت‌و‌گوهای طرفین در این دیدار، برگزاری انتخابات زودهنگام و مبارزه با فساد و افزایش کارایی دولت و در ادامه ممانعت از دخالت‌های خارجی در امور داخلی عراق بود.

آیت‌الله سیستانی بر ضرورت برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی تاکید کرد و آن را مسیری برای خروج از بحران‌های سیاسی و اقتصادی و امنیتی دانست.

وی همچنین بر لزوم مبارزه با فساد و افزایش کارایی نهادهای دولتی و حاکمیتی پرداخت. لزوم تحقق عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد، تسلط بر گذرگاههای مرزی، بهبود کارایی نیروهای امنیتی، محاکمه تمامی کسانی که در جریان اعتراضات به مردم یا نیروهای امنیتی حمله کردند و جمع آوری سلاح‌های غیر قانونی از جمله نکاتی بود که در سخنان ایشان بیان شد.

آیت‌الله سیستانی بر لزوم حفظ حاکمیت عراق و ممانعت از دخالت‌های خارجی تاکید کرد  اتخاذ موضع واحد در قبال تلاش‌ها و توطئه‌هایی که به دنبال تجزیه و نا امنی عراق هستند، خواستار شد.

این اولین دیدار پلاسخارت با آیت‌الله سیستانی پس از شیوع کرونا بود. آخرین سفر نماینده سازمان ملل به نجف اشرف در ۱۲ اکتبر ۲۰۱۹ انجام شده بود.

روسای قوای سه گانه عراق هم روز گذشته از بیانیه مرجعیت عالی دینی این کشور درباره برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دیدار پلاسخارت آیت الله سیستانی نقشه راه برگزاری انتخابات زودهنگام عراق برگزاری انتخابات زودهنگام آیت الله سیستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد محجوبی گفت: هفتمین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) از ۱۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در سطح مدارس دوره اول متوسطه سراسر استان آغاز و ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه طرح ملی نجات آب، ویژه دانش آموزان پایه‌های هفتم تا نهم دوره متوسطه است گفت: امسال ۵۹ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در این طرح شرکت کردند.

محجوبی اظهار کرد: با ابتکار سازمان جهاد دانشگاهی (مشاور طرح در استان) در هفتمین سال اجرای این طرح برنامه‌های متنوعی شامل، برگزاری بازی‌های تیمی آنلاین با موضوع آب، تهیه و طراحی ویدئو کلیپ‌های آموزشی، برگزاری مسابقات الکترونیکی از محتوای ویدئو کلیپ‌ها، برگزاری مسابقات سه رشته‌ای و رویداد سما (سپاس مادرانه آب) در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در ادامه با بیان اینکه همه مسابقات، موضوعات و محتواهای آموزشی با موضوع آب است، گفت: در مسابقات سه رشته عکاسی، نقاشی و تئاتر کاغذی، مجموع ۱ یکهزار و ۵۵۰ اثر از دانش آموزان ۳۳۹ مدرسه به دبیرخانه هفتمین دوره طرح نجات آب استان یزد ارسال شد که از این تعداد، یکهزار و ۳۲۰ اثر به مراحل پایانی راه یافتند.

محجوبی ادامه داد: برگزاری بازی‌های تیمی آنلاین از طرح ابتکاری استان یزد در این طرح ملی بوده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در ادامه برگزاری سومین سال طرح سواد آبی در مدارس متوسطه سراسر استان خبر داد و گفت: این طرح ملی دانش آموزی سواد آبی ویژه دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه در ۲۲۰ مدرسه سراسر استان برگزار شد.

محجوبی ادامه داد: در این طرح مسابقات و نوآوری‌های مختلفی از جمله برگزاری مناظره‌های دانش‌آموزی بین ۲۷ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز دور دوم متوسطه برگزار شد و همچنین مسابقه «خبرنگار آب باشید» با توجه به فعالیت ۱۳ فصل اول کتاب انسان و محیط زیست در بین دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار شد.

کد خبر 6097257

دیگر خبرها

  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب دیدار کرد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با آیت‌الله رئیسی
  • آجر لو : تفرقه می‌تواند مجلس دوازدهم را به شکست منجر کند/ به طور حتم، هیات رئیسه مجلس تغییراتی خواهد داشت + فیلم
  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب شرکت کردند
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • مشارکت ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب