Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@15:31:54 GMT

محرومیت شدید در حاشیه شهر رشت بیداد می کند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۷۰۴۰

محرومیت شدید در حاشیه شهر رشت بیداد می کند

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: عصر امروز (دوشنبه) به همت بسیج رسانه استان گیلان جمعی از خبرنگاران خبرگزاری‌ها با حضور در یکی از محلات رشت نشستی صمیمی با مدیران هفت محله آسیب پذیر این شهر برگزار و پای درد دل‌های مردم این مناطق محروم نشستند.

رفع محرومیت با روحیه جهادی جوانان انقلابی

در این نشست مسئول معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران با هدف محرومیت زدایی انجام شد، اظهار کرد: متأسفانه وجود محرومیت‌ها و مشکلات در شأن نظام و انقلاب اسلامی ایران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاوید فلاح در ادامه با تأکید بر ضرورت تلاش مضاعف برای حل این مشکلات و رفع کمبودها و محرومیت‌ها، گفت: با توجه به این ریشه اکثر این محرومیت‌ها و مشکلات در شعارهای انقلابی است قطعاً اگر التزام واقعی و عملی وجود داشت شاهد چنین مشکلات نبودیم.

وی با بیان اینکه حل مشکلات و محرومیت‌ها در این محلات باید به دست جوانان انقلابی حل شود، افزود: نقش رسانه‌های نیز در این زمینه غیر قابل انکار است.

مسئول معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه رسانه‌ها حلقه واسط میان مسئولان و مردم هستند، ادامه داد: باید مشکلات و مطالبت مردمی و محرومیت‌ها از طریق انعکاس داده شده و به گوش مسئولان برسد.

وی بر ضرورت وجود نگاه جهادی برای برخورد با مشکلات تأکید کرد و گفت: باید با روحیه جهادی و انقلابی در مسیر حل مشکلات و رفع محرومیت‌ها تلاش کرد.

رسانه مطالبه گری کند

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه محرومیت زدایی عقیده و راه و رسم ما است، اظهار کرد: باید تلاش را برای رفع محرومیت‌ها مضاف کنیم.

سرهنگ مهدی پارسا با اشاره به ۲۲ افزایش نقاط آسیب پذیر در استان گیلان، گفت: این نقطه در ابتدای امسال تنها سه نقطه بود که امروز شاهد افزایش آن هستیم.

وی به نقش مهم رسانه‌ها اشاره و با بیان اینکه فعالان رسانه‌ای باید فعالیت خود را در این زمینه افزایش دهند، تصریح کرد: رفع محرومیت‌ها باید در اولویت فعالیت رسانه‌ها قرار گیرد.

ضرورت آسیب شناسی محلات حاشیه رشت

یکی از جوانان محله سلیمان داراب که عضو گروه جهادی محله نیز است در این نشست با تأکید بر اینکه باید مسائل این محله‌ها آسیب شناسایی شود، افزود: اسکان غیر رسمی در حاشیه شهر از مهم‌ترین چالش‌های چند ساله اخیر در این محلات است.

وی با بیان اینکه باید مصوبات شهرداری و شورا درباره این محلات‌ها بررسی شود، گفت: باید مشخص شود محدوده شهر رشت کجاست اگر این محلات جز شهر رشت هستند چرا تاکنون خدمات شهری به ساکنان آن ارائه نمی‌شود.

نبود زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی

جوان دیگری از این محلات در ادامه جلسه با اشاره به اینکه اکثر ساکنان این منطقه مهاجران به ویژه زنان سرپرست خانوار و کارگران روز مزد هستند، افزود: نبود زیرساخت‌ها، زمین ورزشی، فاصله دور با مراکز آموزشی و عدم وجود امکانات فرهنگی از مهم‌ترین چالش‌ها است.

وی به مشکلات تردد و آب شرب و فاضلاب در این مناطق اشاره کرد و گفت: امنیت نیز در این مناطق با مشکل مواجه است و حمل و نقل عمومی نیز ضعیف است.

جولان فروشندگان مواد مخدر در حاشیه شهر

در ادامه یکی دیگر از جوانان این محلات با اشاره به وجود خرده محل‌های بسیار با تراکم جمعیت بالا در رشت، اظهار کرد: یک دستگاه اتوبوس عمومی برای حمل و نقل وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بزهکاری در این مناطق بیداد می‌کند، تصریح کرد: حضور فروشندگان خرد مواد مخدر و توزیع آن در میان جوانان مهم‌ترین چالشی است که با آن مواجه هستیم.

کد خبر 5024046

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی پارسا بسيج رسانه گيلان محرومیت زدایی رشت ویروس کرونا شیراز بازگشایی مدارس آمار کرونا بوشهر شهرکرد گرگان محرم 99 انتخابات مجلس شورای اسلامی توهین به پیامبر کرمانشاه شیوع کرونا انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی رفع محرومیت محرومیت ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۷۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش کودکان کار در پایتخت

امانی گفت: حضور کودکان کار در سطح شهر کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، ناصر امانی در رابطه با اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت طی مدت اخیر، اظهار کرد: بنده بر اساس آنچه در دو محله‌گردی اخیر مشاهده کردم، شهرداری در این زمینه خوب عمل کرده بود و مردم اذعان داشتند که جمع‌آوری معتادان متجاهر در محلات به خوبی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در بازدیدی که از محلات در اسفندماه سال قبل و فروردین ماه امسال داشتم، مردم از جمع‌آوری و ساماندهی معتادان رضایت داشتند اما همچنان این نگرانی برای بازگشت آنها وجود دارد و امیدواریم این بار به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده باشد که جمع‌آوری نهایی را شاهد باشیم و معتادان پس از مدتی به سطح محلات بازنگردند.

امانی با اشاره به فعالیت کودکان کار در سطح شهر نیز گفت: حضور کودکان در سطح شهر کاهش یافته است؛ در گذشته در چهارراه‌ها بیش از این با کودکان روبه‌رو بودیم اما اکنون تعداد آنها بسیار کمتر شده است. امیدواریم ساماندهی کودکان کار نیز به نتیجه برسد و شاهد فعالیت هیچ کودکی در سطح شهر تهران نباشیم.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شهردار تهران حکم نمایندگی ویژه رئیس‌جمهور را در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی دارد، یادآور شد: شهردار تهران در همین راستا یک مرکز رصد راه‌اندازی کرده و قرار بر این بوده که ظرفیت تمام نهادهای متولی این موضوع در شهر به کار گرفته شود که نمی‌دانیم تمام این نهادها پای کار آمده‌اند یا خیر؟

وی با اعلام اینکه فعلاً آثار ابتدایی اقدامات در راستای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی که عمدتاً توسط شهرداری تهران انجام شده، قابل مشاهده است، اظهار کرد: در مدت اخیر کلونی‌های بزرگ معتادان را که مدتها قبل بازدید کرده بودم، رصد نکردم، ضمن اینکه گزارشی مبنی بر بازگشت معتادان به این کلونی‌ها نیز دریافت نکردم.

دیگر خبرها

  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • بیماری مرموز؛ بلای جان نظامیان اسرائیلی
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • واکنش باشگاه سپاهان به حواشی مرد حاشیه‌ساز
  • حاشیه بازی پرسپولیس و سپاهان| عصبانیت شدید ترابی از تعویض/ مأمور یگان ویژه مصدوم شد!
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند، سیاه‌بازی‌ که گردن BBC افتاد!
  • صنایع عسلویه مشکلات شدید ترافیکی برای «شیرینو» به وجود آورده است
  • درگیری شدید دولت و مجلس بر سر گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود